خرید و فروش 24

بوسیله گزارش رویترز، دونالد ترامپ، مهتر جمهور آمریکا با پیش روی اینکه چینتوافق خراج شده با آمریکا در مذاکرات تجاری را زیر پا گذاشته است، اطمینان داد تا زمانی که چین به اقداماتی که آمریکا آن را محکوم می یواش عاقبت ندهد، افزایش تعرفه های گمرکی به خشکی امدن کالاهای چینی را حفظ خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه غرض گرفت از روز جمعه تعرفه های گمرکی آمریکا را کنار کالاهای وارداتی از چروک بوسیله ارزش دویست میلیارد دلار (پیمانه ۱۸۰ میلیارد یورو) از دهات درصد بوسیله بیست درصد برساند و این در حالی است که لیو هه، معاون مطلع وزیر گره قرار است روز پنجشنبه به واشنگتن برود.
دونالد ترامپ داخل یک کنفرانس جمهوری متقاضی تو ایالت فلوریدا گفت اگر هیچ توافق تجاری بین پکن و واشنگتن حاصل نشود، چین تعرفه گمرکی بیشتری به آمریکا صیقلی خواهد کرد.

وی تو جمع هوادارانش گفت: «اخبار می کنم که تعرفه های گمرکی بر کالاهای وارداتی چین را اضافه می دهیم و تا زمانی که چین از فریب کارگران ما و ربایش مشاغل ما مشت برندارد، پشت نخواهیم نشست.»

مهتر جمهور جمهوری یا آمریکا داخل ادامه گفت: «چینی ها توافق را زیر پا گذاشته اند. آنها نمی توانند چنین کنند. پس باید بهای آن را بپردازند. اگر نتوانیم به مصالحه برسیم، مشکلی نیست، سالانه بیش از یکصد میلیارد دلار می گیریم.»

این اظهارات ترامپ بازارهای آسیا را که نگران از سرگیری تنش بین دو قدرت مبصر اقتصادی جهان هستند، آشفته کرد. پکن و واشنگتن یک هفته پیش بوسیله دلمه شدن یک توافق نزدیک بودند.

ترامپ پیشتر روز چهارشنبه در صفحه توئیتر خویشتن با بیان اینکه لیو هه با شعار دستیابی به یک توافق بوسیله واشنگتن می آید، اطلاع دادن کرد: «بیش خوشحال است که متجاوز از یکصد میلیارد دلار تعرفه گمرکی صبر است مخزن های آمریکا را انباشته بطی ء.»
در پکن، وزارت بازرگانی چین اخبار کرد اگر آمریکا تهدید خود را بخاطر افزایش تعرفه های گمرکی عملی کند، اقبال چروک تدابیری انتقام جویانه اتخاذ خواهد کرد.

رابرت لایتیزر، پلیس تجاری آمریکا و استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا اوایل این هفته اطلاع دادن کردند دونالد ترامپ این تصمیم را گرفت، بجهت چین از برخی از تعهداتش دنبال کشیده است.

دو حقیقت آگاه به مذاکرات گفتند این دور مذاکرات که صبر است این هفته در واشنگتن برگزار شود، پیشتر به عنوان آخرین ملاقات پیش از انعقاد مصالحه تاریخی بین چروک و آمریکا اعلام شده بود. حالا طرف آمریکایی تردید دارد که معاون ابتدا وزیر چین بتواند مسئله مناقشه را از سربگیرد.
واشنگتن به خصوص از پکن می خواهد که سیاست رقابتی خویشتن و همچنین اقداماتش تو ماخذ مالکیت معنوی و انتقال اجباری فناوری ها را دگرگونی دهد و دسترسی به بازارهای مالی این کشور را تسهیل کند.
  • ۹۸/۰۲/۱۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی