خرید و فروش 24

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، با ورود خودروهای لوکس اجنبی بوسیله منطقه آزاد اروند، بازار دوردور خیابانی تو اکثر بلوارهای آبادان رونق گرفته و در پی آن حوادث خونبار رانندگی شاگرد از این اقدام نسنجیده همچنین رو به افزایش نهاده است. رانندگان این خودروها هر شب در برخی مناطق آبادان به اجرای حرکات نمایشی و دور دور بازی می پردازند اقدامی که ساکنان این مناطق را به خصوص در ساعات شب بوسیله ستوه آورده و از وسیله های ذیربط شوق دارند نسبت به اسیر این خودروها  اقدام کنند.  

عمل حرکات مارپیچ با سرعت زیاد، صدای ناشی از ترمز تصادفی در سرعت پشته و پخش موزیک با صدای بیش اهتزاز از جمله مواردی است که ساکنان فداکار مناطق آبادان را درون ساعات شب آنهم تو شرایط عالمگیر کرونا که خانواده ها به ماندن در خانه وسوسه و توصیه می شوند آزرده خاطر کرده است. بلوار شهدای هسته ای آبادان داخل منطقه زمین شهری به پیست سامان سوارانی تبدیل شده است که با کورس و حرکات مارپیچ و حرکت خلاف جهت باعث سلب آسایش و مزاحمت برای اهالی و رهگذران این منطقه شده اند، اهالی این منطقه در نبود نظارت مایه های مسئول ساعاتی از شب را با اضطراب و ترس سپری می کنند.

ساکنان منطقه زمین شهری آبادان در پی افزایش مزاحمت ناشی از دور دور بازی خودروهای لوکس خارجی درون این منطقه با تهیه توماری خطاب بوسیله مسئولان شهری با ابراز نگرانی از سرگذشت سوانح دلخراش رانندگی تو بیشتر روزها به ویژه ایام تعطیل در بلوار شهدای هسته ای این شهر، مشتاق توجه بیشتر مسئولان ذیربط به این منطقه و رفع نقاط حادثه ضربان این مسیر پرتردد داخل بر بنده خودروهای متخلف شدند. اهالی این منطقه درون این تومار از سرعت بالا و حرکت خلاف علت خودروها به نشانی یک چالش شدید معروفیت برده و نصب سرعتکاه و دوربین داخل به خشکی امدن کنترل تردد خودروها داخل بلوار شهدای هسته ای را عاشق شدند.

دانیال بغلانی، یکی از اهالی بی جنبش در مجاورت بلوار شهدای هسته ای آبادان گفت: این شرایط اسفبار ارتباط مستقیمی با عملکرد مسئولان ذیربط و نیز نوع رفتار رانندگان دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. از آنجایی که در بلوار شهدای هسته ای هیچگونه مانع یا سرعت کاهی برای جلوگیری از سرعت سرسام آور و پرخطر خودروها وجود ندارد از شهرداری و پلیس راهور توقع داریم در این بلوار رفتار به انتصاب سرعت کاه کنند.

محسن آزادی، یکی دیگر از ساکنان این منطقه بیان کرد: متاسفانه انعقاد مسیرهای دوربرگردان در بلوار شهدای هسته ای باعث شده که خودروها با سرعت زیاد و اکثرا خلاف جهت حرکت کنند. این کار باعث ایجاب آسایش و کنف ساکنان منطقه کوی بهارستان شده است، کام می رود برای جلوگیری از این موضوع پرخطر سرعتکاه و علائم هشداردهنده تو بلوار شهدای هسته ای گمارش شود. باید کنار ضرورت ارتفاع بردن فرهنگ رانندگی فرمان شود که فرد به دور از دوربین بازرسی و کنترل، خویشتن را مقید بوسیله رعایت قوانین بداند چرا که داخل این موضوع جان آدم ها در ریسک است.  

محمودرضا شیرازی، شهردار آبادان داخل این خصوص تقریر کرد: به درخواست ساکنان منطقه کوی بهارستان و بخاطر جلوگیری از حرکات نمایشی و دور دور خودروهای خارجی بزودی چند سرعت کاه در بلوار شهدای هسته ای نصب می شود. در جلسه قبلی شورای ترافیک این موضوع مطرح شد که پس از موافقت فرمانروا آبادان گمارش سرعتکاه در این مسیر آغاز می شود. نصب سرعتکاه داخل شهر نیازمند مجوز و مصوبه شورای ترافیک است، هیچگاه شهروندی نمی تواند عاری هماهنگی با شهرداری و مصوبه شورای ترافیک  اقدام بوسیله گمارش سرعتکاه در خیابان محل سکونت خود کند.

سرهنگ رضا اشیری، فرمانده پلیس راهور آبادان نیز افزود: برای کاهش سرعت خودروها در بلوار شهدای هسته ای ۲ سرعتکاه نصب شده ولی با توجه به درخواست ساکنان این منطقه برای افزایش این سرعتکاهها در نشست شورای ترافیک تصمیم گیری خواهد شد. برای کنترل و کاهش سرعت خودروها در این منطقه تفاهم نامه ای با دایره منطقه آزاد اروند بخاطر نصب دوربین کنترل ترافیک و نظارت منعقد شده است. با تامین دوربین کنترل سرعت و نصب آنها تماشاچی کاهش حوادث رانندگی نیز دور دور خودروها در بلورها و میادین آبادان خواهیم وجود.

حدود ۵۰ هزار وسیله خودرو پلاک اروندی در سطح خوزستان تو حال تردد هستند. این خودروها که با استفاده از تسهیلات و بخشودگی های منطقه آزاد ارونداز طریق گمرک خرمشهر وارد کشور شدند از شهریور ماه ۱۳۹۴ مجوز تردد درون سطح استان خوزستان را قبض کردند.
  • ۹۹/۰۸/۲۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی