خرید و فروش 24

۱۷ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

خدمات آنلاین ابری از حوزه هایی است که استارتاپ های محدودی در بیست وپنجمین نمایشگاه الکامپ به آن ها پرداخته اند. منظور از خدمات ابری، درخت سرو هایی هستند که حاجت کاربران به کند افزارهای سنتی را تا حدودی رفع می کنند و فرایند تولید محتوا و پردازش داده را داخل سرورهای ابری انجام می دهند. ویدی وود یکی از پشیز استارتاپ های فعال داخل این حوزه محسوب می شود که سرویس ساخت آنلاین و خودکار ویدئو را به کاربران نمایش می یواش.

ویدی وود تمرکز خویشتن را روی آسان سازی فرایند پیدایش ویدئو معطوف می یواش. کاربران با نیازهای متنوع و اهداف گوناگون از ساخت ویدئو، با رجوع به این درخت سرو قالب های بسیار زیادی دریافت می کنند که با تغییر محتوای آن ها، به راحتی ویدئو خود را می سازند. به اشعار دیگر، ویدی وود بستر مقدماتی برای طراحی و ساخت ویدئو را با قالب های اختصاصی فراهم می نرم و کاربر فقط با تغییر متن و تصاویر ویدئو، دشت نهایی مدنظر خود را تولید می درنگ.

قالب های متجاوز زیادی در ویدی وود به کاربر ارائه می شود که برای گوناگون نیازهای تولید محتوای ویدئویی استعمال دارند. به عنوان نمونه ای از قالب ها، می توان به تیزرهای تبلیغاتی برای اپلیکیشن و وب سایت و حتی حساب کاربری شبکه های اجتماعی رمز کرد. گفتنی است سرویس طراحی ویدئوهای عام نیز برای کاربران حرفه ای تر ارائه می شود که جزئیات تغییرپذیر بیشتری دارد.

میزان درآمدی ویدی وود برپایه ی سودا ویدئوهای تولیدی کاربران استوار است. درواقع، کاربر پس از تاسیس ویدئو، خروجی ناچیز چونی ثمر را همراه با واترمارک ویدی وود دریافت می نرم و برای دریافت کیفیت های بهتر باید نفقه صیقلی می کند. این طور روندی علاوه کنار جذب مخاطب بیشتر برای ویدی وود، امکان بازبینی و تأیید ویدئو پیش از انتشار بازپسین را نیز برای مشتری حاضر می یواش.بیشتر بخوانید:حرکت اول؛ راهبرد همراه اول برای سرمایه گذاری در استارتاپ های حوزه دیجیتالنگاهی به تازه های همراه اول در نمایشگاه الکامپ 98سامانتل خرید سیم کارت های خود با پیش شماره 09999 و 099999 را آغاز می کندالکامپ سال آینده در شهر آفتاب برگزار می شودسرویس نقشه و مسیریاب نشان از استعداد های جدید تو الکامپ ۲۵ رونمایی کرد
به گزارش ایسنا، بوسیله نقل از خبرگزاری رویترز، این جنبش در بیانیه ای اطلاع دادن کرد، تشنج النهضه تصمیماتی را اتخاذ کرده است که بارزترین آنها نامزد کردن راشد الغنوشی ۷۸ ساله رهبر این جهش در راس فهرست انتخاباتی خود تو حوزه نخست انتخابات تونسبرای ادخال بوسیله انتخابات پارلمانی آتی است.

عماد الخمیری، سخنگوی حزب النهضه گفت، شعار از غرض کاندیداتوری الغنوشی این است که رهبران احزاب نقش واقعی را تو این مرحله حساس از تاریخچه گذار دموکراتیک در سرزمین ادا کنند.

وی گفت، دفتر اجرایی این جهش روز پنجشنبه یک میتینگ زبر العاده برگزار کرد و در پایان آن همه لیست های انتخابات پارلمانی اجابت شدند. انتخاباتی که قرار است ششم ماه اکتبر برگزار شود.

درون بیانیه مذکور آمده است، این تصمیمات در فرجام مجمع فوق العاده اتخاذ شد و جنبش النهضه تمامی مسوده های خود را در همه مرزوبوم های انتخاباتی تو داخل و خارج از کشور تصویب کرد.

از زمان ماجرا نهضت درون سال ۲۰۱۱، الغنوشی بر قاعده هیچ یک از پست های رسمی چه در وسیله اجرایی یا پارلمانی وارد رقابت نشده است اما وی اخیرا تاکید کرده است که نامزدی اش برای این تشنج امری طبیعی است چرا که قانون داخلی پریدن النهضه تصریح دارد به اینکه در صورت لیس دستیابی به توافق پیاده شدن سر کاندیداتوری شخصی از خارج، می استعداد از اعضای تویی جهش نامزد تک نظر را برگزید.

نامزدی الغنوشی بخاطر عضویت درون پارلمان، پیش بینی ها درخصوص تلاشش برای ایفای نقش بزرگ نمدار در دروه آتی شاید به عنوان شروع وزیر یا مهتر پارلمان درون رخ پیروزی حزبش تو انتخابات را محکمی می کند.

دفتر اجرایی النهضه سواد هایی که استراحت است در انتخابات پارلمانی مشارکت داشته باشند را پس از یک جنجال داخلی اجابت کرد، این جنجال به قفا اطلاع دادن لیست های ابتدایی کاندیداها به وجود آمد، بجای فداکار از رهبران از انتقالشان به بیرون از حوزه هایی که می خواستند درون آن داوطلب باشند و همچنین عدم پایبندی دکه اجرایی بوسیله تزیین نامزدهایی که داخل انتخابات تویی اعلام شده اند، بروز نارضایتی کردند.

جنبش النهضه با برگزینی الغنوشی برای نامزدی در انتخابات پارلمانی تصریح کرد، امروز نامزد شدن بارزترین رهبران توسط احزاب سیاسی تونس بخاطر "ترسیم عمل دموکراتیک" ضرورت دارد.

روز دوشنبه مرحله ثبوت صلاحیت نامزدهای انتخابات آغاز می شود.

تشنج النهضه بزرگ ترین فراکسیون پارلمان تونس با در اصالت داشتن  ۶۸ سپهر از مجموع ۲۱۷ سپهر بوده و کمی از ائتلاف حاکم است. این تیک تو ماه ژوئن یک انتخابات داخلی تو سطح استان ها برگزار کرد که طی آن اعضای دفاتر محلی و مشاوران شهرداری های وابسته به النهضه نامزدهای احتمالی در لیست های این جستن برای مشارکت درون انتخابات پارلمانی را برگزیدند.

علاوه کنار انتخابات پارلمانی، ۱۷ نوامبر هم دور اول انتخابات ریاست جمهوری در تونس برگزار می شود.
زومیت در الکامپ ۹۸ با استارتاپ های حاضر در سالن های الکام استارز از نزدیک دیدار و با مدیران و اساس گذاران استارتاپ ها مصاحبه هایی کرد که برخی از آن ها در مجموعه اخبار دسته بندی الکامپ منتشر می شوند. سفارش آنلاین خدمات خودرو از دسته بندی های پرطرفدار استارتاپ ها درون الکام استارز ۹۸ است. کاربوی بوسیله نشانی یکی از استارتاپ های قدیمی این حوزه، خدمات شست وشو و تعمیرات خودرو را تو محل به کاربر ارائه می درنگ.



سعید غلام پور استارتاپ کاربوی را داخل سال ۱۳۹۶ تأسیس کرد. این استارتاپ ابتدا فقط خدمات کارواش و تعویض روغن و لنت را برای مشتریان انجام می داد و امروز خدمات خویشتن را بوسیله سرویس های مختلف نم اتساع داده است. درحال مجهز ،کاربوی خدمات خویشتن را به صورت سرویس تحت وب و اپلیکیشن اندروید نمایش می کند.

کاربوی پلتفرم واسط سرو کار و خریدار ازاله و بوسیله نوعی تعمیرکاران در استخدام این انبازی هستند. تمایز آن ها از شرکت های خدماتی دیگر، اختلاط تمامی خدمات خودرو در ودیعه های واحد نشانی می شود. به علاوه، کاربوی تلاش می کند سرویس ها را با ارزان ترین هزینه عرضه کند تا مزیت رقابتی همچنین در مقایسه با سرویس دهنده های سنتی داشته باشد.



استارتاپ خدمات خودرو کاربوی اکنون با تیمی نزدیک به ۳۰ نفر اعم از آویشن های فنی و پشتیبانی و خدماتی فعالیت می درنگ و همکاری خود را نیز با مجوز دانش بنیاد ثبت کرده است. درحال حاضر، خدمات کاربوی فقط تو تهران عرضه می شوند؛ اما شهرهای مبصر دیگر نیز در برنامه های توسعه ای آن ها قرار دارند. بیشتر بخوانید:حرکت اول؛ راهبرد همراه نخست برای سرمایه گذاری درون استارتاپ های مرزوبوم دیجیتالنگاهی به تازه های همراه اول تو نمایشگاه الکامپ 98سامانتل سودا سیم کارت های خود با پیش شماره 09999 و 099999 را آغاز می کندالکامپ سال آینده در قریه آفتاب برگزار می شودسرویس اطلس و مسیریاب نشان از نبوغ های جدید در الکامپ ۲۵ رونمایی کرد
مشکلات پزشکی، بازی شدید، دماهای بسیار بالا، چاقی و استراحت گرفتن درون ارتفاعات پشته می تواند تنگ ثانیه ایجاد یواش.

برای اینکه سبو ثانیه مزمن را رفع کنید، بوسیله این توصیه ها اجرا کنید:

- به طور مرتب ورزش کنید.

- سیگار را ترک کنید.

- برای تطبیق رک کردن بدن با فراز بلندی بوسیله آن ثانیه دهید.

- از دماهای بسیار بالا پرهیز کنید.

- از راحتی گرفتن در معرض بخارهای کیمیایی و تبخیر سیگار محیطی پارسایی کنید.

- چنانچه علائمتان بدتر شد، با دکترتان تو این باره مناظره کنید.

اگر از اکسیژن مکمل استفاده می کنید، باید بوسیله نعوظ منظم مایه را تجسس کنید که به درستی کار کند. تنگی وقت را قطعی بگیرید
خارشSGHAROOOON سینه می تواند اسلوب نامساعدی برای افراد ابداع یواش و باعث کلافگی آنها شود. بی شک، یکی از واقعیت های دنیا این است که گاهی پوست بدن ما دستخوش خارش می شود. این موضوع معمولا نگران کننده نیست. اگر جایی از دست یا پایتان دچار خارش شود، آن را می خارانید اما درمورد خارش سینه چطور؟ قطعا می توانید مثل دو مورد قبل عمل کنید، ولی باید بخشی بیشتر حواس تان را جمع کنید. داخل این مقاله، عوامل مؤثر در ایجاد خارش سینه را از دید متخصصان بررسی کرده ایم و راه هایی را برای تسکین خارش سینه بوسیله شما معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

حتما بخوانید:علت درد سینه؛ علائم و راه های درمان آنعلت جوش روی سینه و ۸ نحو درمان شوهردار آنعلائم حیات کیست سینه خواه سینه فیبروکیستیک و ضابطه درمان آن

خارش سینه اتفاق معمولی و بسیار شایعی است. اما استماع اینکه کسی بخاطر این مسأله به پزشک مراجعه کند بی قراری زیاد دور از حافظه زدودن. دکتر گری گولدنبرگ ( Gary Goldenberg ) فنی پوست می گوید: “من در ماه چندین مراجعه کننده دارم که از خارش سینه شکایت دارند”. دکتر گولدنبرگ می گوید معمولا زنان از حیات حس خارش در اطراف نوک سینه ها خواه زیر سینه هایشان شکایت دارند و گاهی دستخوش التهاب غشا یا احساس سوزش نیز هستند.

گرچه خارش یا خاراندن سینه هر از گاهی جای نگرانی ندارد، این موضوع می تواند نشانهٔ حیات مشکلی تو بدن باشد. داخل این جا به برخی دلایل رایج خارش سینه و زمانی که نیاز می شود در این مورد با پزشک تان کیاست کنید، رمز می کنیم. ۱. شکل مافوق نجس



گاهی ممکن است شکل زیرتان را هنگفت دیر بوسیله دیر بشویید. متأسفانه، این موضوع می تواند سینه های شما را دچار بغرنج کند. دکتر گولدنبرگ می گوید: “نوعی باکتری تو لباس ها و همین طور لباس زیرهای چرکین به وجود می آید که می تواند موجب تهییج پوست شود.”

به نعوظ کلی، هیئت دولت سینه ما به برهان تعرقی که در این ناحیه رخساره می گیرد، محل مناسبی برای رشد باکتری به شمار می آید. بنابراین لازم است که حداقل هفته ای یک بار، لباس زیرتان را بشویید. طبیب گولدنبرگ اندرز می کند در صورتی که تعرق تان زیاد است، باید روزانه لباس زیرتان را بشویید. اگر خلال ورزش از سوتین های ورزشی استفاده می کنید، بعد از هر مانور باید آن را بشویید. چنانچه فکر می کنید خارش سینه شما به دلیل منزه نبودن شکل زیرتان است، کاربرد از پماد موضعی نئوسپورین ( Neosporin ) می تواند سوزش پوست را تسکین دهد. با این حال، شستشوی با قاعده شکل دامن را دست کم نگیرید. ۲. خارش ناشی از گرما

طبیب شری ای. راس ( Sherry A. A ) Ross فنی سلامت زنان پارسا است گرما همچنین می تواند یکی از علت های خارش سینه. باشد او می: “گوید زمانی که سینه ها با گرمای زیاد روبرو شوند، شروع به عصاره کردن می. کنند درون این حالت، پوست سینه ممکن است قرمز، متورم و دچار خارش.” شود در واقع، خارش ناشی از گرما معمولا زمانی رخ می دهد که عرق روی پوست سرمد مانده و جهت سپرده شدن منافذ پوست. شود چطور می استعداد از این ائتلاف جلوگیری کرد؟ پیشنهاد دکتر راس این است که سوتین و خواه زیرپوش های سبک بپوشیم تا پوست قفسه سینه خنک. بماند. ۳ آفتاب



سوختگی بخاطر آفتاب شهود بهتر است از یک ضدآفتاب مناسب با اس پی اف ۵۰ یا بالاتر استفاده. کنید با این حال، امکان پذیر است زیرا که این قسمت از بدن بسیار داخل معرض آفتاب قرار نمی گیرد، پوست آن احساساتی باشد و دچار آفتاب سوختگی. شوید در کنار عوارضی مثل پوست انداختن، آفتاب سوختگی می تواند موجب خارش سینه و تهییج قطعی پوست. شود دکتر گولدنبرگ پیشنهاد می دهد برای تسکین خارش سینه، از یک زیرفون کننده و ترمیم کننده استعمال. کنیم آکادمی بیماری های پوستی آمریکا نیز وان یا دوش آب سرد و استعمال از مرطوب کننده های پایه آلوئه ورا را پیشنهاد می. دهد. ۴ ابتلا به

اگزما اگزما یک بیماری مزمن پوستی است که باعث هوازی غشا و بیم غشا به همراه خارش و قرمزی پوست می. شود طبق گفتهٔ طبیب جک (جاکوب Jack) Jacoub متخصص انکولوژی، چنانچه مدتی است که دستخوش خارش سینه شده اید و نمی توانید علت آن را نمره دهید، احتمالا دستخوش اگزما شده. اید دکتر گولدنبرگ پیشنهاد می دهد سخاوت استروئید ( موضعی topical steroid ) cream را برای باثبات خارش سینه بر اثر اگزما از داروخانه تهیه. کنید هم چنین بهتر است مواد معطر که باعث تحریک غشا می شوند را نیز حذف. کنید اگر این پماد جواب گوی بغرنج شما نبود، با پزشک مشورت کنید و داروی قوی تری. بخواهید. ۵ ابتلا بوسیله

پسوریازیس پسوریازیس مصیبت پوستی است که با سیگنال های اشتباه، باعث افزایش سرعت چرخهٔ نمو سلول های غشا می. شود این بیماری هوازی و خارش غشا را در معلول. دارد متأسفانه، پسوریازیس نیز مانند اگزما می تواند زیر سینه پدیدار. شود دکتر گولدنبرگ باز غصه استعمال از کرم های استروئید موضعی و امساک از مواد معطر که باعث تحریک بیشتر این مصیبت می شود را اندرز می. کند. ۶ صابون، شویندهٔ شکل خواه کند کنندهٔ لباس برایتان دشوار ایجاد کرده



است ترس ( تماسی Contact ) dermatitis یک فایده آلرژیک. است بعضی اوقات، غشا بدن در ارتباط با مواد خواه چیزهای متاخر دچار فایده می. شود خارش پوست یکی از این نفوذ کردن. هاست مقدور است شوینده یا نرم کننده ای که بخاطر شستشوی لباس زیرتان استفاده می کنید، سبب بروز خارش سینه. شود حوله، ملحفه، شامپو بدن و درون کل هر چیز که با غشا بدن در مناسبت باشد می تواند موجب بروز این طور واکنشی. شود فداکار عطرها نیز درون این مسئله دخیل. هستند برای همین است که دکتر گولدنبرگ پیشنهاد می دهد اگر دستخوش چنین واکنش هایی شدیم، از مواد عاری رایحه و ( عطر-fragrance ) free کاربرد. کنیم. ۷ سوتین

نامناسب سوتین ها از انواع مختلف پارچه تهیه می. شوند برخی نمونه های کم قیمت قیمت می توانند به شدت پوست سینه را تحریک. کنند حکیم گولدنبرگ با اشاره به پارچه های لاتکس و پولی استر می: “گوید پارچه هایی که از مواد مصنوعی تدارک می شوند یکی از بزرگ ترین مشکلات تو این زمینه”. هستند به توصیهٔ دکتر گولدنبرگ، چنانچه به تازگی از سوتین جدیدی استفاده کرده و دچار خارش سینه شده اید، بهتر است جنس های غریزی دیگر مثل پنبه را امتحان. کنید. ۸ عفونت قارچی زیر

سینه احتمالا دربارهٔ عفونت قارچی واژن شنیده اید، ولی ابراز این عفونت زیر سینه ها نیز تقریبا رایج. است رطوبت می تواند زیر سینه ها پایا بماند و باعث بوسیله حیات آمدن محیط مناسبی برای نمو قارچ ها. شود در نتیجه، با پدیدهٔ خارش سینه برملا می. شویم برای درمان، باید این قسمت از بدن را خشک نگه. داشت استعمال از داروهای نقیض قارچ نیز مؤثر خواهد. حیات. ۹ غشا

خشک بله، غشا خشک نیز می تواند یکی از دلایل خارش سینه. باشد حکیم راس می: “گوید پوست خشک داخل هر قسمت از بدن می تواند باعث خارش”. شود اگر مستعد داشتن پوست خشک هستید، مرطوب کردن سینه ها را فراموش. نکنید طبق پیشنهاد حکیم راس، بذل های مرطوب کننده، استروئید موضعی، چربی نارگیل سره و ژله ( پترولیوم petroleum jelly که با اشتهار وازلین شناخته می ) شود به درمان خارش سینه معاون می. نرم. ۱۰ ابستنی یا دوران

شیردهی دکتر راس می: “گوید داخل طول دوران ابستنی و شیردهی، سایز سینه ها دو تا سه برابر بیشتر می. شود ترک های پوستی که ایجاد می شوند، گاهی با خارش همراه”. هستند درون دوران شیردهی نیز نوک سینه ها ممکن است دستخوش خشکی و خارش. شوند بخاطر تسکین خشکی و خارش ناشی از زین های پوستی، حکیم راس پیشنهاد می کند از محصولات مفت بخاطر رفع خشکی پوست استفاده. کنیم برای نوک سینه بی آب و دردناک نیز سخاوت لانولین بهبود ضغطه سینه ( مادر lanolin ) cream را تجربه. کنید. ۱۱ اختلال



تیروئید مقابل گفتهٔ دکتر راس، زنانی که دچار کم مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش تیروئید هستند، در معرض خشکی پوست قرار می. گیرند این تک نیز یکی از علت های خارش سینه به حساب می. آید کمتر مفید تیروئید زمانی رخ می دهد که غده تیروئید به اندازه ٔ کافی هورمون های مورد احتیاج بدن را تولید نمی. یواش باز هم، استفاده از نعمت های مرطوب کننده، می تواند بوسیله کاهش خارش سینه کمک. نرم. ۱۲ مالیات جانبی مصرف برخی از

داروها بسیاری از داروها با مسوده بلند و بالایی از مالیات جانبی همراه. هستند معمولا خارش غشا نیز یکی از این عوارض. است داروهای مخالف آکنه، ( دیورتیک diuretics؛ ) ادرارآور و فدایی داروهای کلسترول و داروهای ضیق خون بی قراری با چنین عارضه ای همراه. هستند اگر احتمال می زنید که داروی مصرفی تان موجب خارش پوست تان شده، بهتر است با پزشک تان کیاست. کنید در این زمینه، پزشک دز دارو را تبدیل داده و خواه تو رخ لزوم، جایگزین مناسبی برایتان تجویز می. نرم. ۱۳ در موارد خیلی خاص، خارش سینه می تواند نشانهٔ سرطان



باشد اگر دچار خارش سینه هستید، به احتمال زیاد یکی از موارد بالا علت حقیقی این موضوع بوده. است ولی این حدس کم نیز وجود دارد که سرطان سینه علت خارش پوست تو این کشور. شود برابر توضیحات طبیب جاکوب، این بیماری، نمونهٔ نادر اما متهاجمی از سرطان است که به غشای میان (پوستی لایه ای از پوست بین (اپیدرم) روپوست و عرشه پوست فراغت می) گیرد بدن حمله کرده و واکنش های محرک ایجاد می.

درنگ دکتر دنیس ( هولمز Dennis ) Holmes جراح سرطان سینه می گوید سرطان سینه ( التهابی Inflammatory breast ) cancer با نشانه های دیگری از جمله راش، پوست زبر، قزل و متورم همراه است که بوسیله انگیزه گرما، نمی توان آن سرزمین را لمس.

کرد امکان پذیر است بیماری پاژه ( سینه Paget disease of the ) breast نیز علت خارش سینه. باشد این بلای ناگهانی نوعی سرطان سینه نادر است که باعث ورود سلول های سرطانی به منافذ ( شیر milk ) ducts شده و درون و دوره نوک سینه متراکم می.

شوند بلای ناگهانی پاژه، می تواند باعث پوسته غلاف شدن یا زبر شدن پوست اطراف قعر سینه، ترشح خونین یا برگشت نوک سینه. شود.۱۴ پرتودرمانی بخاطر سرطان

سینه پرتودرمانی به دلایل مختلفی می تواند نامطلوب باشد و خارش سینه یکی از. آنهاست حکیم راس توضیح: “داد پرتودرمانی که برای درمان سرطان سینه استعمال می شود، کاملا پوست سینهٔ آسیب دیده را خشک کرده و می. سوزاند همین امر موجب خارش سینه خواهد. شد تر نگه داشتن سینه داخل طول درمان می تواند عوارض جانبی پرتودرمانی سینه را کاهش.”

دهد باز هم اعاده می کنیم که اگر به تازگی دچار خارش سینه شده اید، احتمالا مواد شوینده نامناسب و یا موضوعی بی خطر دلیل بروز آن بوده. است اما چنانچه این خارش ادامه داشته و با نشانه های دیگری همراه است و خواه نمی توانید علت دقیقی برای آن بیابید، حتما با پزشک تان کیاست. کنید در امتداد: بخوانید جلوگیری از عطارد سینه با ۱۵ خوراکی

سالم مجموعه صوتی رژیم و تناسب اندامبا نکات ورزشی و تغذیه ای این مجموعه، اندامی سزاوار سرزنش و دوست داشتنی داشته.

باشید 17،000 تومان14،000 تومانمشاهده
برخی بلای ناگهانی ها مشابه سرخک سال ها قبل جوهر کن شده بودند اما درون سال های اخیر این بیماری ها مجدد تو فدایی نقاط جهان در حال شیوع هستند. اما علت چیست؟ چرا بیماری ای مانند سرخک تو کشورهای متنوع مجدد داخل حال عالمگیر است؟ عمده ترین عامل از نگاه متخصصان، گسترش باورهای سهو دربارۀ واکسن ها است. در این یادداشت شما را با پرچالش ترین باورهای نادرستی که درمورد واکسن ها وجود دارد آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

حتما بخوانید:۶ لغزش مد داخل مورد رویا که کیفیت رویا شما را پایین می آورد۱۰ عقیده نادرست درباره تغذیه تندرست که بین مردم رواج معلوم کرده استچرا نباید با موهای نمدار بخوابیم؟ باورهای غلط دربارۀ واکسن ها، عامل مسری دوبارۀ مصیبت ها

پژوهش های اخیر نشان دهندۀ این است که هرچه میزان ایمن سازی جوامع دربرابر بیماری ها (با واکسیناسیون) کاهش می یابد، بیماری هایی که با واکسن شایان پیشگیری اند، مسری بیشتری محسوس می کنند. مثلا در سال ۲۰۱۰ داخل قصبه کالیفرنیای امریکا، ۹۱۲۰ مورد جدید ابتلا به بلای ناگهانی سیاه سرفه گزارش شد. این آمار تو مقایسه با دهه ۴۰ میلادی (سال پیدایش واکسن) به بالاترین اندازه خویشتن فصیح است. در آن سال، روستا صغیر که هنوز بوسیله سن تزریق واکسن این بیماری نرسیده بودند، درگذشتند.

جهت واقعی شیوع دوباره این بیماری ها، بسط باورهای غلط دربارۀ واکسن ها است. ترس و بی اعتمادی، عامل واقعی فرار از واکسن



ترس و به دنبال آن بی اعتمادی را باید مهم ترین پیامد باورهای لغزش درباره واکسن ها دانست. این مسئله باعث کاهش و توقف میزان واکسیناسیون شده است. اغلب کودکان دهکده ها واکسن دریافت می کنند که تعداد زیادی از آنها تو ۲۰ سال اخیر ابداع و تولید شده اند. پس سزاوار سرزنش حساسیت است که بسیاری از پدر و مادرها به واکسن ها بدبین باشند. با این حال، این وسواس ها مبنای علمی ندارند و بیشتر پیامد تبلیغات شبه علمی هستند. چنانچه تلاشی برای آگاهی بخشی دربارۀ فواید واکسن و خطرات ناشی از حاضر بودن دریافت آن بوسیله قوم ها اجرا نشود، مصونیت جامعه و جان افراد به خطر می افتد.

درون دنباله ۸ باور غلط دربارۀ واکسن ها و پاسخ علمی بوسیله هرکدام از آنها را مطرح می کنیم. ۱. واکسن ها باعث بروز بیماری اوتیسم می شوند

این باور مغلوط ناشی از مقاله ای بود که اندرو ویک فیلد ( Andrew Wakefield) در سال ۱۹۹۷ تو مجله لنست (Lancet) بوسیله چاپ رساند. او در این مقاله مدعی شده بود که تزریق واکسن های سه گانه (سرخک، اوریون و سرخچه) باعث ابراز اوتیسم در کودکان بریتانیایی می شود. این مقاله داخل زمان خود، سروصدای اضافی به پا کرد و بوسیله رسانه ها راه یافت. پژوهش های اتیه ادعای آن مقاله را کاملا رگه کردند و مقاله ویک فیلد همچنین بوسیله دلیل جعل داده، سرقت علمی و فرق منافع شخصی نویسنده مردود اطلاع دادن شد، با این حال، اثر منفی آن همچنان در حافظه مردم کشورهای متنوع دیده می شود.

مطالعات اخیر هیچگاه ارتباطی میان واکسیناسیون کودکان و اوتیسم نیافته اند؛ برعکس تیر های اوتیسم پیش از شروع دورۀ واکسن زدن در کودکان قابل ردیابی است. حتی برخی پژوهش ها ردپای اوتیسم را پیش از متولد معارفه کرده اند. ۲. مایه امن ضعیف نوزادان تحمل واکسن را ندارد



قوای ایمنی کودکان از آنچه شما خاطر می کنید، زورمند برنده است. اگر تعداد پادتن های موجود در بدن نوزادان را درنظر بگیریم، این تعداد می توانند بر ۱۰ هزار عامل بیماری زا بوسیله نعوظ هم زمان غلبه کنند. این تعداد با ۱۴ واکسنی که نوزادان و کودکان شهود می کنند، برازنده مقایسه ازاله. درواقع، واکسن های دورۀ کودکی تنها ۰.۱ درصد از توان ایمنی بدن را بازداشت می کنند. دستگاه کنف نوزادان و کودکان همگی روزه داخل معرض هزاران باکتری و ویروس قرار می گیرد و تزریق واکسن ها مشکلی برای آن خلق کردن نمی کند.

از طرفی، واکسن های امروزی پیشرفته خیس از واکسن های تولیدشده تو د هه های گذشته هستند. کودکان امروزی واکسن هایی حمایت پر حرارت و با عامل بیماری زای درمانده تری دریافت می کنند. ۳. سلامت طبیعی بهتر از اشتی ایجادشده با واکسن است

گرچه این باور داخل برخی موارد جماز است اما گر تهدیدهای ناشی از ابتلا به بیماری را درنظر بگیریم، تکیه گاه کردن به آن را منطقی نمی دانیم. مثلا درون بیماری سرخک، نسبت مرگ ومیر تو کودکان ۵۰۰ به ۱ است؛ یعنی از هر ۵۰۰ طفل مبتلاشده فقط یکی شانس مصونیت طبیعی دارد. درمقابل، گمان نفوذ های آلرژیک بوسیله واکسن ها فقط یک مورد در یک میلیون اماله است. یعنی از هر یک میلیون نفری که واکسن تنقیه می کنند تنها یک نفر نسبت به آن نفوذ کردن آلرژیک خواهد داشت. ۴. واکسن ها حاوی مواد سمی و مضر هستند



یکی از نگرانی های مردم، حیات مواد نگهدارنده متشابه فرمالدئید، جیوه و آلومینیوم درون واکسن ها است. گرچه این مواد درون واکسن ها وجود دارند اما دُز آنها از حداقل مجاز، بسیار کم است و عملا خطری برای سلامتی افراد محسوب نمی شود. درواقع، بدن ما در فرایندهای متابولیک خود، دُز بیشتری از فرمالدئید (نسبت به آنچه در واکسن هاست) تولید می بطی ء. ۵. ارتقای سلامت و بهداشت عمومی، بیشتر از واکسن ها درون ریشه کنی بیماری ها نقش داشته است

قرص است که اضافه سطح بهداشت اشتراکی در به خشکی امدن کشف آنتی بیوتیک ها در ارتقای مصونیت جوامع نقش مهمی داشته است ولی نباید از تأثیر انکارناپذیر واکسن ها چشم پوشی کنیم.

هنگامی که واکسن سرخک درون سال ۱۹۶۳ تو آمریکا تولید شد، میزان ابتلا ۴۰۰ هزار مورد در سال وجود. تا سال ۱۹۷۰ میزان ابتلا به ۲۵ هزاره مورد کاهش یافت، درحالی که طی این هفت سال، سطح بهداشت اجتماع تغییر محسوسی نکرده وجود.

مثال دیگرْ بیماری آنفولانزای هموفیلوس جنس ب (HIB) است. نمونه عالمگیر این بیماری از ۲۰ هزاره مورد درون سال ۱۹۹۰ به کمتر از ۱۵۰۰ مورد قید سه سال رسید. ۶. تنقیه واکسن ریسک فوقانی دارد

باوجود نگرانی والدین، تزریق واکسن بسیار زنهار است. حتی یک استیناف غم وجود ندارد که ربط ای بین واکسیناسیون و بوسیله خطر افتادن اشتی کودکان را تأیید کرده باشد.

تعداد کودکان یا افرادی که با تزریق واکسن دستخوش واکنش های آلرژیک می شوند، چنان کم است که به یک مورد در یک میلیون یا حتی دو میلیون تزریق می رسد. ۷. واکسن ها کودکان را به همان بیماری ای مبتلا می کنند که در واکسن است

گرچه واکسن ها امکان پذیر است باعث بروز فدایی نشانه های بیماری شوند ولی این عارضه موقت و بی خطر است. حکم واکسن قرار اعطا کردن عامل کوفته شدۀ بیماری زا دربرابر دستگاه امان بدن است تا با تولید پادتن مصونیت ایجاد شود. تاکنون جز یک تک بروز بیماری براثرِ واکسیناسیون (واکسن دهانی افلیج اطفال)، هیچ تک دیگری در این خصوص گزارش نشده است.

واکسن ها با سختگیرانه ترین دستورالعمل های ممکن مصنوع می شوند و عامل بیماری زا تو آنها ضعیف تیز از آن است که بخواهد خطری داشته باشد. ۸. دیگر نیازی بوسیله واکسن نیست چون بلای ناگهانی ذات کن شده است

این باور غلط ناشی از درک نادرست کلمۀ «منبع کنی» است. گوهر کنی بیماری بوسیله معنای نابودی ویروس یا باکتریِ راوی آن زدودن. زمانی که همگی خواه اغلب افراد جامعه با واکسیناسیون دربرابر یک بلای ناگهانی مصونیت رک کنند، اداره های بهداشتی خبر از لب کنیِ آن بیماری می دهند. توجه کنید که مصونیت از راه وراثت منتقل نمی شود؛ پس لازم است کودکان بدیع متولدشده واکسن ها را دریافت کنند.

از طرفی، رشد تجارت و ارتباطات جهانی سفرهای بین قاره ای را بیشتر کرده است. شاید یک بیماری درون جامعه شما ریشه کن شده باشد اما در سرزمینی دیگر همچنان شایع باشد. پس نمی توان تزریق واکسن بخاطر سلاله های آتی را متوقف کرد.



اگر به متون مکتوب تاریخی رجوع کنیم، موارد بسیاری از مرگ ومیرهای کودکان براثرِ بیماری هایی مانند سرخک را می قابلیت یافت. نباید فراموش کنیم که از زمان اختراع واکسن تا به امروز، نرخ اجل ومیر کودکان به طرز چشمگیری کاهش یافته است. درواقع، واکسن یکی از مهم ترین اختراعات پزشکی نوین به احصائیه می رود که فرصت نمو و تجربۀ زندگی را بوسیله میلیون ها خردسال ارزانی داشته است. در ادامه بخوانید: زردی نوزادان؛ از عوامل ایجاد و آماج ها تا درمان آن

مقاله صوتی مدت ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه قالب فایل MP3 گوینده مژگان اصغری ظرفیت ۴۹ مگابایت تعداد فایل ۱۰ فایل صوتی کلکسیون صوتی علائم، پیشگیری و تداوی بیماری ها

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

9،000 تومان مشاهده مقاله صوتی
تو گذشته تنها حالت مجاز بخاطر ست کردن کیف و کفش این بود که رنگشان مثل بی قراری باشد؛ اگر غم کسی از این قاعده سرپیچی می کرد، به نشانی یک آدم بی سلیقه در دیدن گرفته می شد. این روزها ولی این قاعده اعتبارش را از دست داده و تنها یکی از گزینه هایی است که به مادام ها کمک می یواش استایل زیباتری داشته باشند. در این مقاله با سایر انتخاب هایی که می توانید از طریقشان کیف و کفشتان را با هم ست کنید، آشنا خواهید شد. انتخاب ته رنگ های ظاهرا بی ربط

واقعیت جالب دنیای فشن این است که هنگفت از قواعد آن بوسیله مرور زمان دگرگونی مشخص می کنند؛ چیزهایی که تا دیروز تابو بودند، امروز بدون هیچگاه اشکالی تک استفاده راحتی می گیرند و زیبا تلقی می شوند. یکی از این قواعد بی قراری استفاده از ته رنگ هایی است که ظاهرا هیچ مناسبتی با غصه ندارند، اما در واقع بوسیله هم می آیند.
فرض کنید یک کوله پشتی سرخابی دلگشا رنگ جزیی دارید و خودی دارید دارید برای آن کفش متفاوتی پیدا کنید تا استایل دخترانه یا زنانه جذابتری بسازید. تو این شرایط انتخاب یک کتونی یا کفش استراحت نارنجی سریع می تواند تنالیته ترتیب از رنگ ها را درون استایل شما به ارائه بگذارد که تا همین چند سال پیش پذیرفته شده نبود؛ اما حالا طرفداران زیادی دارد. استفاده از یک المان مشترک

فرض کنید یک ست سرمه ای و طوسی برای شکل هایتان در نظر پژمان اید و یک جفت کتانی زرد هم دارید که دلتان می خواهد آن را به ست شکل هایتان تکثیر کنید؛ ولی کیف زرد ندارید. تو این شرایط از قانون المان مشترک مصرف کنید.
یک کیف مشکی خواه رنگ دیگری که به کلیت ست شما بیاید، برگزینی کنید و با استفاده از یک اکسسوری مثل آویز کیف که رنگ مشابه کفشتان را دارد، بین لذت و ملکی هماهنگی بیشتری ابداع کنید. چنانچه آویز لذت ندارید یک شال یا دستمال گردن یا حتی پیکسل می تواند به کمکتان بیاید و بی آرامی ظاهرتان را جالبتر کند و هم به ست کردن کیف و کفشتان دستیار بیشتری کند. خودتان را محدود نکنید و خلاقیت بوسیله خرج دهید. تناژهای متنوع از یک رنگ



نکته سومی که در ست کردن کیف و کفش راهنمای شما خواهد بود، این است که طیف های متنوع اثر جزیی ها را بشناسید و از آن ها درون انتخاب فام لذت و کفشتان استفاده کنید. تخیل کنید یک جفت ارسی پاشنه بلند دارید که رنگ آن یکی از ته رنگ های مجموعه Nude است؛ اثر جزیی هایی که به پوست بدن مشابه هستند و مقیاس ارسی های پاشنه اهتزاز با ترکیب رنگ Nude را می قابلیت در اینجا مشاهده کرد.
این اثر جزیی ها سپرده بوسیله ته رنگ پوست هر شخص شامل صورتی کم رنگ، برنزه و غیره می شود؛ برای مثال برای یک خانم دو رگه کفش پاشنه کوتاه کاراملی یک رنگ کم قیمت و مجلسی است که هم رنگ آن دلربایی بیشتری برایش ایجاد می نرم و هم پاشنه دار بودنش باعث رسمیت بالاتر خواهد شد.
داخل این طور شرایطی کافی است که با مصرف از رنگ شناسی سایر طیف های کاراملی یا هر رنگ دیگری را بشناسید و کیفی از همان خانواده رنگی انتخاب کنید؛ مثلا سراغ عسلی بروید یا از ترکیب عسلی و کاراملی کمک بگیرید. تناژهای مختلف اثر جزیی های غصه قوم نه کاملا شبیه هم هستند و خیر خیلی متفاوت؛ به همین برهان هم بخاطر خانم هایی که شناخت ندارند درباره استایلشان ریسک اضافی به نفقه دهند، مناسبتر هستند. ست کردن کیف با شلوار و مافوق



قانون دور درون دور و نزدیک در نزدیک ریاضی را خاطرتان هست؟ این طریق را می توانید در مد و لباس هم بوسیله فقره ببرید. بخاطر مثال می توانید به جای اینکه رنگ کیفتان را با کفشتان ست کنید؛ آن را با دامن یا شلوارتان هماهنگ کنید و کفشی بپوشید که به رنگ بلوز، مانتو یا حتی شال شما بیاید. این تک از روش های ست کردن لذت و کفش نظم بیشتری به استایل خانم ها می دهد و نظم بیشتری برایشان به دنبال خواهد داشت. در اینجا می توانید با ضروری ترین انواع کیف هایی که باید داشته باشد آشنا شوید تا ست کردن لذت با لباس برایتان اسودگی تر شود.
نکته متجاوز مهم این است که بوسیله خاطر داشته باشید بهتر است کامل رنگ جزیی های به امر رفته داخل ست لباس ها و لذت و کفشتان درون نهایت به هم بیایند. اگر خیلی طرفدار رنگ های نمودار و متفاوت نیستید و دوست ندارید خطر کنید، رنگ های مجموعه خنثی، متشابه سفید، سیاه، توسی و سرمه ای را بیشتر داخل استایلتان بوسیله کار ببرید. بخاطر شهید یک دون شلواری سرمه ای را را با یک تی شرت سفید، کیف طوسی و کفش سفید همراه کنید و خیالتان از بابت نتیجه مرده باشد. توجه بوسیله نوع کیف و ارسی

همان طور که هر رنگی پیام خصوصی به خودش را دارد، هر متریال یا جنسی هم پیام خاص خودش را انتقال می دهد. به همین برهان بهتر است جنس کیف و کفش را طوری انتخاب کنید که داخل نهایت به هم بیایند؛ برای مثال تو تابستان اگر کیف پارچه ای در مشت می گیرید، خوب است که ارسی خنک یا پارچه ای بپوشید و کمینه سراغ کفش های جلو بسته و چرمی بروید. اگر جنس کفشتان جیر است، بهتر است نوع کیفتان بی قراری جیر باشد خواه حداقل بسرنوشت شوم دچار کردن کوچکی از آن از پارچه جیر تهیه شده باشد. همین نکات به ظاهر لخت بوسیله شما کمک می کنند برای خودتان استایلی شیک و جذاب بسازید.
در چند وقت اخیر، اخبار بسیاری درباره ی همکاری HTC با سایر انبازی ها به گوش می رسد. طبق جدیدترین گزارش ها، HTC ترانه دارد با شریک شدن یکی از شریک شدن های محلی روسی، سری گوشی های هوشمند Wildfire را احیا درنگ. در گذشته، تنها نام Wildfire E در رسانه ها منتشر شده بود؛ اما حالا احتمال ارائه ی چندین گوشی هوشمند دیگر نیز از این خانواده غلبه گرفته است و حتی امکان دارد تعداد کل اعضای جدید این قوم به عدد ۱۰ همچنین برسد.

ممکن است برند Wildfire برای کاربران کنونی گوشی های هوشمند چندان آشنا نباشد؛ اما این شهرت تداعی کننده ی روزهای افتابی HTC داخل گذشته بوسیله شمار می رود. حالا نیز ممکن است احیای مکرر ی سری Wildfire وضع نجاتی برای این سازنده ی مبصر از ناکامی های اخیر باشد. جزئیات مربوط به Wildfire E تو گذشته به خارج درز کرده بود؛ اما اینک اطلاعات بیشتری از سه گوشی دیگر جدید این خانواده منتشر شده است که در وضع بازار روسیه فراغت دارند. تمامی چهار دستگاه جزو میان رده های اقتصادی به شمار می روند که به احتمال متجاوز محدودیت های جدید همراه با برچسب ارزش رقابتی را یدک خواهند کشید.مقاله های مرتبط:دیزایر 19 پلاس و U19e میان رده های جدید HTC معرفی کردن شدندHTC نسخه مفت تر گوشی مبتنی به خشکی امدن بلاک چین اکسدوس را معرفی کرد

همان طورکه در گذشته همچنین اشاره شد، Wildfire E از نمایشگر ۵.۴۵ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ تو ۷۲۰ پیکسل بهره می سرما و به پردازنده ی ۱.۶ گیگاهرتزی Spreadtrum SC9863 مهیا شده است. دو گیگابایت ذهن ی رم درکنار ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی همچنین پردازنده ی سابق الذکر را همراهی می کنند. HTC دو لنز ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی را برای دوربین واقعی و یک لنز ۵ مگاپیکسلی را برای دوربین سلفی تو رویت پژمان است. باتری ۳,۰۰۰ میلی آمپرساعتی نیز شهریه ی تأمین انرژی دستگاه را برعهده دارد. جسم دیگر این خانواده Wildfire E Plus اشتهار گرفته است که ویژگی های سخت افزاری آن مشابه برادر کوچک زیرفون خویشتن است؛ ولی به نمایشگر مبصر پر حرارت ۵.۹۹ اینچی بدون تغییر رزولوشن و پردازنده ی دو گیگاهرتزی مدیاتک Helio A22 فراهم شده است.



Wildfire E1 یکی دیگر از محصولات متاخر HTC است که از نمایشگر ۶.۰۸ اینچی با رزولوشن ۱۵۶۰ تو ۷۲۰ پیکسل بهره خواهد برد. سایر مشخصاتاین گوشی مشابه با Wildfire E Plus است؛ ولی درزمینه ی دوربین از لنز ۱۶ مگاپیکسلی بخاطر دوربین پا بر جا و لنز ۸ مگاپیکسلی برای دوربین سلفی استعمال می بطی ء. درنهایت، بزرگ ترین گوشی جدید این خانواده Wildfire نام دارد که ویژگی های بهتری از سایر برادران خویشتن دارد. محصول مذکور بوسیله نمایشگر ۶.۲۲ اینچی با رزولوشن ۱۵۲۰ در ۷۲۰ پیکسل با پردازنده ی ۲.۳ گیگاهرتزی مدیاتک Helio P23 مهیا است. حافظه ی رم سه گانه گیگابایتی از نوع DDR4 با ۳۲ گیگابایت حافظه ی داخلی و دوربین اصلی با دو لنز ۱۶ و ۵ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی و باتری ۳,۵۰۰ میلی آمپرساعتd از دیگر فردی های دستگاه به احصائیه می رود.

احتمال های فراوانی درباره ی سری Wildfire وجود دارد و مقدور است تو آینده ی نزدیک، ۶ دستگاه دیگر از این خانواده معرفی شود. همچنین، امکان دارد این تولیدکننده ی عتیقه فقره تلفن همراه از خاک روسیه فراتر رود و در سایر بازارها نیز محصولات این خانواده را عرضه کند.بیشتر بخوانید:دیزایر 19 پلاس و U19e میان رده های جدید HTC معرفی شدندگلکسی نوت 10 عاری جک هدفون و دکمه فیزیکی شناساندن می شودHTC نسخه ارزان تر گوشی مبتنی به خشکی امدن بلاک گره اکسدوس را معرفی کردن کرداچ تی سی احتمالا از میدان چین خارج می شودHTC بوسیله تعاقب عرضه گوشی دیگری مبتنی بر بلاکچین است
روی لبه های آبدره های گرینلند بقایای پایگاه های دورافتاده ی اسکاندیناوی عصر وایکینگ ها دیده می شود که حدود ۵۰۰ سال پیش قبل از اینکه به نعوظ مرموزی رها شوند، شکوفا شده بودند. اکنون این فرهنگِ از دست رفته در حال امتحان ی زوال دیگری است که به دستگاه ی تغییرات اقلیمی آغاز شده است.

براساس نتایج پژوهشی که به رطوبت تو روزنامه ی Scientific Reports منتشر شده است، از میان تمام محوطه های باستان شناسی موجود داخل سرزمین گرینلند، سکونتگاه های اسکاندویناوی با گرم شدن قطب شمال، درمعرض بیشترین مخاطره خرابکاری استراحت می گیرند. برابر برآورد این مطالعه، ۷۰ درصد از مواد آلی موجود تو این مکان ها تا سال ۲۱۰۰ پوسیده خواهند شد. آنچه از دست می رود، رکوردی منحصر بوسیله بی همتا از آثاری است که به میزان درخورتوجهی داخل این محیط حفظ شده است؛ یعنی مو، منسوجات، عظم مردم ها و حیوانات، چوب، چرم و پر. همان طورکه خاک گرم می شود و شمار روزهای بدون یخ افزودن بی پرده می کند، میکروب ها به این مواد آلی ترد حمله و آن ها را تجزیه می کنند. یورگن هولسن، پژوهشگر بزرگ ارسی ی ملی دانمارک می گوید:در حال حاضر، این تغییرات داخل نزدیکی دهات نوک، پایتخت گرینلند، در حال وقوع است. درون اینجا، مکان هایی داریم که می دانیم در آن، حدود ۴۰ سال پیش مصنوعات و استخوان های زیادی پیدا می شد؛ ولی امروزه آثار ابدی نمانده است. اینجا زمانی عظم هایی وجود داشت که اکنون فقط خُرده های ریزی از آن ها همیشگی مانده است.



یکی از محوطه های باستان شناسی که در نشست الجزایری درون خارج از نوک در غرب گرینلند واقع شده است.مقاله های مرتبط:کشف دو مزار کشتی وایکینگ ها درون سوئدشناسایی قدیمی ترین فسیل انسان امروزی در بیرون از آفریقا

آن جنسن، باستان شناس دانشگاه آلاسکا در فیربنکس است که مناطق باستان شناسی را تو محدوده ی لغزان شمالی آلاسکا اکتشاف می نرم. وی در این بنیان می گوید:این، آشکارا مسئله ی مهمی در بکلی پیشقدم شمال است.

جنسن می گوید پژوهش جدید و کارهای مانند می توانند به باستان شناسان معاون کنند درباره ی این موضوع تصمیم بگیرند که کدام مناطق را کاوش و کدام مناطق را رها کنند.



با گرم شدن راهنما شمال، محوطه های باستان شناسی با تهدیدهای مختلفی مواجه می شوند. فرسایش ساحلی و بالا آمدن سطح آب دریا متروک ها را بوسیله سیاه اب تبدیل می بطی ء. ضخیم شدن پوشش گیاهی می تواند آثار سطحی مناطق باستان شناسی را پنهان بطی ء و لب ها می توانند به لایه های باستان شناسی نفوذ کنند و آن ها را در غم بریزند. درنهایت، میکروب ها در مقبره گرم فعال تر می شوند و مواد آلی ای را مصرف می کنند که مدت زمان طولانی حفظ کردن شده بودند.

هولسن و همکارانش ایستگاه های آب و آسمانی خودکاری در پنج جا باستان شناسی در منطقه ی نوک مستقر کردند و به مدت دو سال مفروضات و نمونه هایی از خاک و مواد ارگانیک را از محدوده ای به مدت معین ۱۲۰ کیلومتر جمع آوری کردند. این مناطق بوسیله سکونتگاه های اسکاندیناوی محدود نبود؛ بلکه صحن هایی از تمدن های ساکاک و دورست و تول را همچنین شامل می شد. پژوهشگران این نمونه ها را از گنجایش های مختلفی نظیر تخلخل و راهنمایی گرمایی تجسس کردند. همچنین، این موضوع را آزمایش کردند که مواد آلی موجود در خاک در شرایط متنوع رطوبت و دما با چه سرعتی تجزیه می شوند. این اطلاعات در مدل کامپیوتری استفاده شده برای پیش دماغ تغییرات خاک دراثر ذوب لایه ی منجمد خاک گنجانده شد. نتایج تجزیه و تفریق مدال می انصاف اگر حرارت ۲.۵ یا ۵ منصب ی سانتی گراد افزایش محسوس کند، این مناطق ۳۰ تا ۷۰ درصد از مواد آلی خود را از دست خواهند قسط. هولسن می گوید:محوطه های عصر وایکینگ ها در اسکاندویناوی در بخش محدوده ی بالایی این مقیاس قرار می گیرند؛ چراکه در مقبره خشک قرار خمود اند.



پژوهشگران تو حال بررسی مواد آلی یافت شده در یکی از محوطه های باستان شناسی اسکاندویناوی (Iffiartarfik). یکی از آثاری که آن ها معلوم کردند، استخوان کنده کاری شده بود.

خاک خشک سبب دسترسی بیشتر میکروب ها بوسیله اکسیژن و فعال ترشدن آن ها می شود. پژوهشگران برآورد می کنند که ۳۵ درصد از مواد آلی موجود در محوطه ی وایکینگ ها ممکن است تو ۳۰ سال آینده از بین برود. داگلاس بولندر، باستان شناس دانشگاه ماساچوست، معتقد نداشته است:این خسران، ضربه ای برای استیناف های مرتبط با وایکینگ ها خواهند بود.

او توضیح می دهد گرینلند داخل دنیا وایکینگ ها ازنظر حفظ آثاری مانند مو، منسوجات، استخوان و دیگر مواد شکننده منحصر به فرد است. برخی از این مواد اطلاعات ارزشمندی درباره ی این جوامع دراختیار ما می گذارد. برای مثال، این منسوجات مدال دهنده ی حکم زنان درون این جامعه است. او می افزاید:وقتی برخی از انواع این مواد، بوسیله خاص مواد آلی را از مشت بدهیم، درواقع، تجربه ی برخی از انسان ها پاک خواهد شده است. تکنیک های پیشرفته ای مانند تجزیه و تجرید DNA باستانی همچنین می توانند اطلاعات زیادی درباره ی جا به جایی و اختلاط جوامع فراهم کنند. اکنون ما باید از زمان سبقت جویی بگیریم و این ابزارها را برای مواد ارگانیک موجود در گرینلند بوسیله کار ببریم.

هولسن خاطرنشان می کند که نمی توانیم همه ی ۱۸۰ هزار مکان باستان شناسی شناخته شده تو گرینلند را قبل از ادخال آسیب اکتشاف کنیم. محوطه های باستان شناسی روسیه، کانادا و آلاسکا همگی درون حال تجربه ی آسیب های مشابهی هستند و حتی اگر باستان شناسان بتوانند همه چیز را حفظ کنند، موزه های جهان فضای کافی بخاطر نگاهداری از این مواد نخواهد داشت.

اکنون هولسن و گروهش تو حال کار برای ترکیب کردن داده ها جدید مرتبط با خاک با داده های خوردگی ساحلی و آسیب ناشی از رشد پوشش گیاهی هستند تا تقویم جامعی برای گرینلند ایفا دهند و باستان شناسان بتوانند براساس آن تقدم بندی کنند. این وضعیت موجب اندوه بسیاری از باستان شناسان منطقه ی قطب سیرت شده است. جنسن می گوید:این میراث فرهنگی مردم است که داخل حال از بین رفتن است.بیشتر بخوانید:چه تفاوتی بین مغز افراد قاتل با دیگران وجود دارد؟تاثیر چشمگیر تغییرات اقلیمی پهلو اقلیم شهرهای جهان تا سال ۲۰۵۰طراحی هوشمند، آفرینش گرایی خواه تکامل؛ کدام یک پیدایش انسان را توضیح می دهند؟بیدار شدن اشکال باستانی حیات از لایه های درحال ذوب یخیشناسایی قدیمی ترین فسیل مردم امروزی در خارج از آفریقا
مقاله های مرتبط:حرکت دورانی سواری در کوه های خیره کننده البرزبرترین مقاصد گردشگری بخاطر دوچرخه موتور کوهستان

گردشگری در ایران فقط محدود بوسیله بازدید از سازه های تاریخی و مساجد نمی شود و بخش های سست شدن انگیز دیگری در خواهش گردشگران است. تیشه دوچرخه سواری یکی از این موارد است که بوسیله نیکوترین شکل ممکن گردشگران را با مناظر دیدنی و فرهنگ بومی آشنا می درنگ و امکان برقراری بستگی با انسان را بوسیله وجود می آورد. چنانچه بوسیله دوچرخه سواری علاقه دارید، مطمئناً با فهرستی که داخل این مقاله به آن ها اشاره خواهیم کرد، راحت تر می توانید مسیر چرخه سواری خویشتن را انتخاب کنید.جزیره کیش



عکاس: Amirreza.tavassoli

جزیره ی قرض واقع در خلیج زیبای فارس، ۹۱ کیلومترمربع است و درنتیجه امکان گشت و گذار در آن با حرکت دورانی به استراحت میسر است، بوسیله خصوص که مسیرهای مخصوص دوچرخه موتور شرایط اسایش تر و کنف رطوبت را بخاطر گردشگران به وجود می آورند. باتوجه به امکان کرایه ی دوچرخه، گردشگران می توانند حرکت دورانی یا اسکوتر را انتخاب کنند. در کشش روز هوای جزیره گرم می شود، هرچند رکاب سرقت کردن عصرگاهی تو کنار سواحل با چشم اندازی از آب زلال و آبی دریا می تواند اوقات به یادماندنی برای هر گردشگری بسازد.

شما غم چنانچه تمایل دارید از این جزیره ی زیبا دیدن کنید، کجارو به شما کمک می کند. درواقع می توانید تبر طریقت را ازطریق کجارو بوسیله سادگی جستجو کنید، از میان فهرست تورهای ده ها آژانس معتبر، بهترین تورها را مشاهده و ارج آن ها را مقایسه و در نهایت مناسب ترین تبر به آماج تک نظرتان را گزینش کنید.پارک ملی لار



ترکیب هیجان، فطرت و فرهنگ، هر علاقه مندی را به حرکت دورانی سواری درون پارک ملی لار واقع درون دامنه ی کوه دماوند ترغیب می کند. نیکوترین زمان بخاطر بازدید از این منطقه ی حفاظت شده در انفصال بهار است، زمانی که گیاهان و جانوران در بهترین شرایط خود هستند و می توان تصاویر خارق العاده ای از آن ها ثبت کرد. باوجود چالش های مختصری نظیر بالارفتن از تپه ها و عبور از رودخانه ها، وقت گذرانی و دوچرخه اتومبیل در این پارک عاری تردید می تواند اوقاتی خاطره انگیز برایتان رقم بزند.جزیره قشم



قشم، بکرترین طبیعت ایران را در خود جای داده است و بااینکه بزرگ ترین جزیره ی خلیج فارس به احصائیه می آید؛ اما گردشگران می توانند با دوچرخه به گشتن داخل این جزیره ی زیبا بپردازند. درواقع گردشگران می توانند با چرخه سواری در این جزیره ی ۲۷۰ کیلومتری، از کنار جاذبه های متعددی نظیر دره ی ستارگان، غار نمکدان و بیشه حرا و همینطور سواحل چشم نواز آن عبور کنند و گاهی اوقات تماشاچی حضور شترهایی در کشش سطر باشند. باتوجه بوسیله آب و هوای شرجی و گرم این منطقه، بهترین زمان برای دوچرخه سواری در خلع زمستان است.

چنانچه صدای زیر مردانه دارید که سفری دستور کار ریزی شده و راحت داشته باشید، می توانید از میان سیاهه تورهای بطرف خانه ها آژانس محترم تو کجارو، قیمت گوناگون تورها به نشانه دلخواه تان را مقایسه کنید و ازطریق آژانس های همکار کجارو، تیشه مفت قشم را بخرید.نیستان ابر



اگر همیشه آرزوی حرکت دورانی سواری خواه پیاده روی روی ابرها را داشته اید، می توانید در نیستان ابر بوسیله آرزوی خود برسید. این جنگل تقریباً در مرز دو استان سمنان و گلستان قرار دارد و ازآنجا که تو اغلب مواقع فضای این بیشه را اقیانوسی از ابر فراگرفته، به این صیت معروف است. در این جنگل، ابرها آنقدر به شجر ها نزدیک هستند که به دیدن می رسد نیستان روی ابرها سوار است و می توان در میان ابرها گردش وگذار کرد و بوسیله باور بسیاری از گردشگران یکی از زیباترین چشم اندازهای طبیعت ایران محسوب می شود. باتوجه بوسیله سرشت بکر و سرسبز این جنگل، بوسیله سختی می نبوغ باور کرد که حصه های جنوبی آن با پارک نیمه خشک توران بی آرامی مرز است. گردشگران برای چرخه سواری درون حروف ۱۵۰ کیلومتری بیشه می توانند سفر خود را از شاهرود آغاز کنند و از میان جنگل به جانب علی آباد بروند و در نهایت سفر خود را در بخانه برگشتن گرگان به اختتام برسانند.کویر مرنجاب



کویر مرنجاب در ۶۰ کیلومتری شمال شرق کاشان استراحت دارد و یکی از زیباترین فلات های ایران و محلی ایده آل بخاطر دوچرخه اتومبیل به شمار می رود. تنوع گیاهان و جانوران، نیز جاذبه هایی همانند حوض درست کردن ی نمک و جزیره ی سرگردان (از آنجا که تنها در طول فصل بارش پدیدار می شود، جزیره ی سرگردان اشتهار دارد)، این کویر را به یکی از نامی ترین مقاصد بخاطر ماجراجویان تبدیل کرده است. با دوچرخه موتور داخل کویر مرنجاب، جادوی جاده های خاکی و تپه های شنی را که فراز برخی از آن ها به ۷۰ متر اندوه می رسد، درک خواهید کردید. در نهایت نیز می توانید شب را در کاروانسرای مرنجاب اقامت کنید که قدمت آن به سال ۱۰۱۲ قمری برمی گردد.

همیشه می توانید بهینه آفرهای تور کاشان را درون کجارو پیدا کنید. تنوع فروشنده ها و پکیج های تیشه عرضه شده، به شما این اطمینان را می دهد تا بتوانید سفرتان را ارزان تر از همگی جا برنامه ریزی کنید.بیشه گیسوم



نیستان گیسوم در سرحد دریای خزر قرار دارد و یکی از زیباترین و آرام ترین پارک های ایران بوسیله احصائیه می جوی. مسیر آسفالتی این جنگل به شکل مارپیچ از میان درختان بلند و سرسبزی عبور می کند که منجر بوسیله ابداع سایه ی بی شمار شده اند و اغلب هوای مه آلود دارد. با دوچرخه اتومبیل در این خوش نویسی احساس می کنید که فقط شما در این بیشه آستان دارید، هرچند امکان پذیر است با بعضی سبع چارپای بی آزار نیز برخورد کنید. انفراد متمایز نیستان گیسوم در این است که در نهایت بوسیله دریای خزر می رسید و باتوجه بوسیله خلع می توانید تنی به آب نیز بزنید.استان کردستان



استان کردستان را به اندیشه صنع زیبا و خیره کننده اش می شناسند. دوچرخه اتومبیل تو مرکز زاگرس برای هر گردشگری جذاب و بوسیله یادماندنی خواهد بود، چراکه طبیعت بکر، روستاهای دورافتاده و آدم مهمان نواز کردستان و نزاکت زبر العاده ی آن ها اوقات خوشی را برای آن ها به بود می آورد. باتوجه به زمین های ناهموار و دامنه های شیب دار داخل این خطه از ایران، بوسیله تجربه ی بیشتری برای حرکت دورانی اتومبیل حاجت است. پیشنهاد می کنیم که از تخت اورامان، روستایی روی شلنگ ی کوه، شروع کنید و به سمت جنوب استان رکاب بزنید.

اگر به کردستان سفر می کنید، کجارو فهرست کاملی از جاهای دیدنی کردستان را نیز در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید اطلاعات لازم درباره هر جاذبه گردشگری را از یکسره آدرس، موضع مکانی روی نقشه، ساعات ملاقات و... به دست آورده و سیر تکاملی خود را بهتر برنامه ریزی کنید.سواحل دریای خزر



عکس از باشگاه خبرنگاران بالغ

مسیر سواحل دریای خزر از شهر ساحلی آستارا آغاز می شود و درون ساحل خزر حرکت می کند تا اینکه بوسیله گرگان درون سیرت شرق می رسد. این مسیر حدود ۷۵۰ کیلومتر است و گردشگران می توانند ضمن دوچرخه سواری، فرصت های اضافی برای گشتن و توقف کردن و لذت بردن از آن ها داشته باشند. گردشگران حین گذر از نیستان و دریا و کوه های البرز و همینطور برخورد با روستاهای کوچک و مراسم های محلی سه گانه استان مختلف در شمال ایران، با تلفیقی از فطرت و فرهنگی متنوع مواجه می شوند.