خرید و فروش 24

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

لبنیات بوسیله ویژه شیر بوسیله مقیاس قابل توجهی مطمئن کننده پروتئین و کلسیم تک حاجت بدن هستند. درون تک ابهت مصرف لبنیات بارها شنیده ایم که کارشناسان تغذیه می گویند همگی افراد باید روزمره یک شیشه الات شیر و ۲۰۰ گرم ماست را در دستور کار غذایی پایگاه بگنجانند. البته این نرخ برای بانو های باردار و شیرده و نوجونان کافی محو. این افراد بخاطر تامین پروتئین و کلسیم مورد نیاز بدن شان روزانه به ۳ تا ۴ استکان شیر حاجت دارند. در رخ پسند اهمیت نوشیدن شیر، سوالاتی مطرح می شود. سوالاتی از عموم اینکه شیر کمینه چرب بنوشیم یا پرچرب؟ شیر را قبل از خواب بنوشیم یا بعد از خواب؟ شیر را سرد بنوشیم یا گرم؟ و سوالاتی از این قبیل که داخل این مطلب می کوشیم تو ۴ بخش به آنها پاسخ بدهیم.

حتما بخوانید:خواص شیر سویا برای سلامتی، لاغری و جلوگیری از پوکی استخوانطرز تهیه شیر بادام شوهردار و ۷ نفوذ بنیانی آن برای سلامتیفواید ماسک شیر و ۵ روش مصرف از شیر برای سلامت پوست

مصرف لبنیات بوسیله خصوص شیر به حدی اهمیت دارد که متخصصان تغذیه به افرادی که بوسیله شیر حس دارند نیز توصیه می کنند مصرف روزانه ماست، پنیر و کشک را جایگزین میزان شیر مورد نیاز بدن شان کنند. اما هرگز نباید این واقعیت را فراموش کرد که سایر فرآورده های لبنی به هیچگاه وجه نمی توانند جای شیر را بگیرند و شیر بهترین گزینه برای تامین کلسیم است. ولی اگر مشورت دیگری نباشد می استعداد آن را بوسیله مداقه با احتساب قیمت غذایی سایر لبنیات جایگزین کرد. بخش شروع: فواید اشامیدن شیر

شیر و سایر فرآورده های لبنی سرشار از مواد مغذی از عموم پروتئین ها، کربوهیدرات ها، ویتامین ها، کلسیم، فسفر، منیزیم، پتاسیم و روی هستند. بوسیله همین برهان حذف لبنیات مستوی است با حذف گروه زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن. پزشکان حتی به افرادی که قرص کلسیم و ویتامین مصرف می کنند، تاکید می کنند که به بهانه مصرف ویتامین ها از خوردن شیر غافل نشوند چون استوار ها قادر به تامین همه این مواد مغذی نیستند.
افرادی که رژیم می گیرند نیز باید شیر و ماست را تو رژیم غذایی خویشتن بگنجانند. در جاهل این صورت خیلی قطعی با مشکلاتی مانند ریزش مو، آسیب پذیری ناخن ها، دردهای عضلانی و پوکی استخوان مواجه می شوند. بخش دوم: توجه به انواع شیر

اگر جزو آن گروه از افراد هستید که وقتی نیت دارید شیر بخرید، بدون در نظر گرفتن انواع آن در دسترس ترین و البته خنک ترین شیر را از یخچال مغازه برمی دارید، بهتر است بدانید که شیر باتوجه به اجزا تشکیل دهنده آن، نمونه چربی و متد فرآوری انواع مختلفی دارد. شما باید شیر را متناسب با شرایط جسمانی خودتان انتخاب کنید. ۱. شیر کم چرب، معمولی و لبریز چرب

در ادامه یادداشت مفصل توضیح می دهیم که کدام یک برای شما مناسب است. ۲. شیر عاری لاکتوز

افرادی هستند که بوسیله سبب حاضر بودن ترشح آنزیم لاکتاز در روده ارشد به قند شیر خواه همان لاکتوز حساسیت دارند. افرادی که دچار لیس تحمل لاکتوز هستند، چنانچه شیر معمولی بنوشند دل درد می گیرند و گازی در معده گیرایی ترشح می شود که آزاردهنده است. شیر بدون لاکتوز تولید می شود تا این افراد از کلسیم موجود در شیر محروم نمانند. ۳. شیرهای طعم دار

برخی افراد از عطر و طعم شیر طبیعی خوش پایگاه نمی آید. به همین دلیل از نوشیدن شیر امتناع می کنند. شیرهای طعم دار با ترکیبات ثمر ای شبیه شیر توت فرنگی، شیر طالبی، شیر موز و… سزاوار سرزنش با ضائقه این گروه از افراد تولید می شوند. در خانه همچنین می توانید شیر معمولی را با هویج یا انواع محصول ترکیب کنید تا علاوه بر برخورداری از ویتامین های موجود در شیر، از طعم و بوی آن نیز کیف ببرید.

نکته: توجه داشته باشیدکه بهتر است شیر را با چای یا قهوه اختلاط نکنید! درست است که چای و قهوه به تنهایی برای بدن فوایدی دارند، اما اختلاط آنها با شیر مانع جذب کارگر کلسیم موجود در شیر می شود. ۴. شیر پاستوریزه، استرلیزه و هموژنیزه تفاوت شیرهای پاستوریزه و استرلیزه در مدت زمان ماندگاری آنها است. شیرهای پاستوریزه را بیش از ۲ یا ۳ روز نمی توان نگهداشت بمنظور درون سیلان پاستوریزه کردن میکروب های بلای ناگهانی زا درون این شیر کشته شده اند ولی میکروب های عامل شورش از بین نرفته اند. شیرهای استرلیزه با دما بیشتری میکروب زدایی می شوند در نتیجه دیرتر فاسد می شوند. حتی تا قبل از باز شدن درون شیر، می نبوغ آنها را بیرون از یخچال هم نگهداشت اما نکته اساسی این است که داخل مسئله استرلیزه شدن علاوه پهلو میکروب های موجود در شیر، قدری از مواد مفید و ویتامین ها نیز نابود شده است. شیرهای هموژنیزه سفیدترند و مزه بهتری دارند. اسایش تر هضم می شوند. به همین برهان برای کوکان گزینه مناسبی هستند. این شیرها چرب ترند اما لایه قلم در سطح شیر تشکیل نمی شود. چربی داخل شیر محلول است و در صورت تکان دادن حزن دلمه نمی شود. تنها ایراد این شیرها این است که به برهان روند و درک مراحل تولید ارزش فوقانی دارند و البته در مقابل نور آفتاب به شدت حساس هستند. بخش سوم: شیر پرچرب بنوشیم یا کم چرب؟



این یک باور اشتباه است که فداکار فکر می کنند شیر کم چرب، کلسیم کمتری دارد. اتفاقا شیر ناچیز چرب میزان کلسیم بیشتری دارد. اما فاقد فدایی مواد مغذی موجود در چربی شیر است. درواقع هرچه چربی شیر کم باشد نمونه کلسیم موجود در آن بیشتر است. افرادی که نیاز به کلسیم بیشتری دارند باید شیر اندک چرب بنوشند.
تامین کلسیم مورد نیاز بدن از طریق شیر (و همچنین درون عارض تجویز پزشک جماز های کلسیم) منجر به کنترل و کاهش وزن، رسیدن به تناسب اندام، پیشگیری از ابتلا به سرطان روده، تنظیم فشار خون، پیشگیری از ابتلا بوسیله مصیبت های قلبی و کاهش عوارض یائسگی می شود. کمک بوسیله رشد زننده و صحیح استخوان ها، دهان ها، و همچنین رشد موها و ناخن هم که از بدیهیات مطمئن کلسیم است.
لازم است بدانید که روغن موجود تو شیر فایده زیادی در مطمئن انرژی و جذب سایر ویتامین های لازم بخاطر بدن دارد. از این رو آن طور که هم گذاری علمی غذا و تغذیه حامی مصونیت ایران می گوید، بهتر است نوجوانان و کودکان شیر پرچرب مصرف کنند. چون شیر پر چرب می تواند حدودا ۳۰ درصد از انرژی مورد نیازشان را تامین کند.
مادام ها در مقایسه با آقایان بیشتر در معرض پوکی استخوان صبر دارند. بنابراین حاجت به جذب کلسیم بخاطر بانو ها ضروری تر است. شیر کمتر چرب با کلسیم بیشتری که دارد برای مادام ها گزینه مناسب تری است. به خانم های باردار غصه از این سبب که جنین در حال نمو و تشکیل بافت استخوانی است، موعظه می شود که شیر کمینه چرب بنوشند. مدخل چهارم: بهترین زمان برای اشامیدن شیر

بهتر است شیر را یک روزگار و نیمه بعد از وهله غذایی شام یا ناهار بنوشید. تو این صورت تداخلی در جذب آهن و روی و ویتامین های موجود درون غذا با کلسیم موجود در شیر رخ نمی دهد.
نیز چنانچه شیوه دارید قبل از خواب شیر بنوشید بهتر است نیم ساعت قبل از اینکه به رختخواب بروید یک لیوان شیر بنوشید. در این قیافه کلسیم فرصت کافی برای جذب شدن دارد و در مسئله رویا تان نیز تداخلی ایجاد نمی شود.
نکته ای که در باب جذب کلسیم شیر باید تو نظر گرفت این است که، فرقی نمی کند شیر را سرد، گرم یا ولرم بنوشید. دمای شیر هیچ دخل و تصرفی در استاندارد و مدت زمان جذب کلسیم ندارد. تفویض دمای شیر بستگی بوسیله ذائقه و تمایل بی همتا دارد. هر ویژگی باید تا حدودی با جهیز گوارشی خویشتن آشنا باشد. برخی افراد با خوردن شیر گرم حالت شکوفه می گیرند و از مخاطی که در مجرای گوارشی موجودی تشکیل می شوند رنج می برند. فداکار دیگر هستند که سپس از نوشیدن شیر سرد دچار پیله شکم و سوزش معده می شوند. در همگی این موارد کلسیم موجود داخل شیر روانی طبیعی خود را طی می درنگ. اما فرد بخاطر آسودگی خیال و رسیدن به حال ستوده باید تشخیص بدهد که جهیز گوارشی اش با شیر گرم سازگار است یا شیر سرد. نتیجه گیری

با دانستن ضرورت نوشیدن شیر و وقار انتخاب شیر مناسب، از همین حالا نوشیدن شیر را بوسیله رخ اکید در دستور کار غذایی تان بگنجانید. فراموش نکنید که هیچ یک از فرآورده های لبنی نمی توانند جای شیر رابگیرند. اما برحسب نوشیدن شیر حجت بر شما تمام نمی شود و لازم است ماست، کشک و سایر لبنیات را نیز در سبد غذایی تان داشته باشید. تو ادامه بخوانید: رژیم شیر چیست؛ متخصصان درباره این رژیم چه نظری دارند؟
به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله کارفرما احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد، اظهار کرد: «پس از مقبول برجام طرف های مقابل به جهان اعلام کردند توانسته اند با مناقشه برنامه هسته ای ایران را ایستا کنند. »

وی افزود: «ما درون برجام به تعهدات خود عمل کرده و چند هزار سانتریفیوژ را بوسیله آهن بخش تحول و قلب راکتورمان را نیز بتن ریختیم اما آنها به تعهداتشان ایفا نکردند. »

امام جمعه مشهد بیان کرد: «آنها می دانند اگر تحریم ها را بردارند ایران قوی تر شده و کانون مقاومت با قدرت بیشتری مقابل اسرائیل می ایستد و یمنی ها نیز پهلو آل سعود قهرمان می شوند به همین برهان تعهدات خویشتن را عملی نکردند. »

وی خاطرنشان کرد: «آنها دوباره به دنبال مذاکره هستند اما پیشگام معظم نهضت با صلابت جواب رد دادند و نگرانی این است که برخی عناصر سست عنصر داخلی گول بخورند. »

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: «بیانیه شورای عالی امنیت ملی در فرصت دو ماهه بوسیله اروپایی ها باید نظریه شود و اگر کسی بخواهد سپس از این مدت برجام را حفظ بطی ء خبرچین انگلیس و وثوق الدوله زمان است. »

بصیرت الهدی تاکید کرد: «نباید به زمزمه های مسموم دشمنان و مشت نشاندگان داخلی آنها توجه کنیم و بدانیم مذاکره برای حل مشکلات اقتصادی ما نیست بلکه راه میان بر دشمن بخاطر تسلط کنار ایران است. »

وی گفت: اروپایی ها و آمریکا طی سال های گذشته از ملت ایران سیلی خورده اند و اگر بر ما مسلط شوند معین نیست چه کنار سر ما می آورند.

امام جمعه مشهد با اشاره با سالروز تخریب قبور ائمه اطهار (ع)  در بقیع بوسیله دست وهابیون اظهار کرد: «داخل این موضوع فتح مدینه با توطئه انگلیسی ها و دادن مرحله حکمرانی اردن و عراق به جای تحویل مدینه به بزرگ مکه محقق شد و آنها خیر تنها بوسیله تعهداتشان عمل نکردند بلکه زن و کودک اهالی مدینه را کشتند و از هیچ جنایتی فروگذار نکردند. »

وی بیان کرد: «اندیشه نکنید مذاکره پیروزی عاری خونریزی است بلکه بدترین اقدامات را پس از احاطه خویشتن کنار ضابطه ملت ها می آورند. »
صرف نظر از اینکه طرفدار کدام ژانر ادبی باشید، باید بپذیرید که ژانر عاشقانه، همواره یکی از جذاب ترین و محبوب ترین ژانرهای داستان بوده است؛ ژانری که فارغ از سن و جنسیت، طیف گسترده ای از مخاطبان را در طول تاریخ شیفتهٔ خود کرده و منشأ ایجاد شاهکارهایی نو و اثرگذار بوده است. چنانچه درون ردهٔ سنی نوجوانان قرار دارید یا فرزند نوجوانی دارید و دنبال تاریخ هایی با موضوع عاشقانهٔ ارزان بخاطر این قسمت قسمت کردن سنی هستید، این مطلب را از دست ندهید. تو این نوشته، شما را با هشت کتاب از بهینه عاشقانه های رمان نوجوانان آشنا خواهیم کرد. حتما بخوانید:تاریخ هایی که باید خواند؛ معرفی ۲۴ تاریخچه جذاب و ارزشمندبهترین کتاب هایی که تبدیل بوسیله فیلم شدندبهترین داستان های ایرانی؛ ۱۰ رمانی که حتما باید بخوانید

گردآوری و معرفی فهرستی از عاشقانه های ادبیات که ویژهٔ نوجوانان باشد، مفید است که در جوهر راحتی، شاق است. از یک سو، یافتنِ عاشقانه هایی از نویسندگان داخلی و خارجی کار میسر ای بوسیله نظر می رسد؛ اما از سوی دیگر، برگزینی عاشقانه هایی پرعضله که مناسبِ این ردهٔ اهل سنت باشد، به این سادگی ها که خاطر می کنید نیست. فهرستی که در ادامه می خوانید، با توجه بوسیله معیارهای مهمی مانند خوش خوان بودن، تناسب با قسمت قسمت کردن اهل سنت و جذابیت موضوع انتخاب شده اند. البته در تفویض تاریخچه های این فهرست، تلاش بر این بوده تا کتاب هایی که اخیرا بوسیله طبع گویا اند، معرفی شود؛ به تمایل روزی که همهٔ ما از خواندن کتاب های خوب ادبی کیف ببریم. ۱. زنان کوچک

کتاب «زنان کوچک»، عنوانی آشنا برای نسل های پیشین است. داستانِ چهار خواهرِ دوست داشتنی که تو غیاب پدرشان درون روانی جنگ، همراه مادرشان درون مسکن ای زندگی می کنند. ادبیات خانوادهٔ مارچ و رخدادهای ریز و درشتِ زندگی شان، تکاپو های ستودنی گیرایی برای خلق عمر بهتر و غلبه به خشکی امدن مشکلات ریز و درشتی که داخل نبود پدرشان برایشان پیش آمده است، آن شرف جذاب و خواندنی است که این کتاب را بی نیاز از معرفی کردن می نرم.

مگی، جو، بتی و امی، آن جاه شخصیت های باورپذیر و ملموسی دارند که معمولا هرکسی این کتاب را می خواند، خودش را نزدیک به یکی از این چهار دختر تارک دنیا می بیند. آنچه باعث محبوبیت و ماندگاری این کتاب، طی سالیان دراز شده است، سادگی و سرسپردگی شخصیت ها و رویدادهای متناسب لمسِ زندگی موجودی است. آن ها، آن قدر باورپذیرند که وقتی ادبیات شان را می خوانید، ناخودآگاه با آن ها می خندید؛ گریه می کنید؛ سراسیمه و هیجان زده می شوید و از فرح سندیت شاد خواهید شد. اگر به کتاب هایی که به عمر به معنای واقعیِ زندگی، می پردازند، علاقه مند هستید، حتما این کتاب مانوس داشتنی را بخوانید.

کتاب زنان کوچک نوشتهٔ الیزا می الکونت است که فرزین دروازه آن را بوسیله فارسی برگردانده است. این کتاب از لفظ انتشارات قدیانی، طبع و منتشر شده است. ۲. باغ مکتوم

مری لناکس، دختری لاغر و رنگ پریده است که پس از کوچیدن مادرش، به خانهٔ یکی از اقوامش که تابه حال او را ندیده است، منتقل می شود. مقبول این تغییرات وسیع برای او که از مدت ها پیش، غذای برقرار و حسابی نخورده بود و با کسی نزدیکی نکرده بود، در ابتدا شاق به نظر می رسید. طولی نکشید که کم ناچیز اوضاعش بهتر شد و هر روز، حالش بیشتر رو به بهبودی می رفت. او که از خانهٔ بزرگ و لبریز از خدمهٔ جدیدش عزب اتاق خودش و زمین های گرداگرد را دیده بود، به رازهای عجیبی تو خانه پی می سرما. رازهایی که با دخالت مری، زندگی طولانی ساکنان مخفی خانه را تحت تأثیر خودش راحتی می دهد.

کتاب باغ مخفی، یکی از آثار کلاسیک رمان گیتی است که حتما باید آن را بخوانید تا به معجزهٔ مراد ایمان بیاورید. نویسندهٔ کتاب، با توصیف هنرمندانهٔ شخصیت ها، مناظر و حتی بوها، آنچنان شما را درگیر کتاب خواهد کرد که با خواندن آن خاطر می کنید در قلب کتاب و ماجراهای آن قرار دارید. آغاز داستان، شما را نومید و رنجیده می کند؛ ولی نگران نباشید. به شما قول می دهم که همه چیز رفته رفته بهتر و تا اینکه زیاد دوست داشتنی خواهد شد. کافی است به زیبایی قلم هاجسن برنت، ایمان داشته باشید. این کتاب را مهسا طاهریان ترجمه کرده و انتشارات پینه دوز، آن را روانهٔ بازار کتاب کرده است. ۳. بذر مرغ ها

چنانچه از من بخواهید که یک کتاب موفق و خوب در رابطه با مشکلات روزهای نوجوانی و روابط انسان ها به شما شناساندن کنم، حتما تاریخچه تخم مرغ ها هم تو سیاهه تاریخچه های معرفی شده، خواهد بود. اما این کتاب دربارهٔ چیست؟

تاریخ تخم مرغ ها داستان دو نوجوان بوسیله معروفیت های دیوید و پریم رز است که هرکدام دربند مشکلاتی هستند که به نظر خودشان، مبصر ترین مشکلات دنیاست. چرا؟ چون این مشکلات آنها را وادار به فرار از خانه و ترک نگرش عمر شان کرده است. چنانچه آدم روزی غرض به این طور کار وحشتناکی بگیرد، لابد باید برهان قانع کنندهٔ شکوه داشته باشد و دیوید و پریم رز، بوسیله رویت خودشان این دلیل را داشتند. آن ها به مردی به نام جان یخچالی پناه می برند؛ مردی که همچون یک معلم، راهنما، حمایت و مانوس آنهاست. سرتاسر داستان برز مرغ ها، ادبیات روابط انسان ها با هم است؛ روابطی که مانند دنیای حقیقی مملو از قهر و آشتی، نرمی و خشم، غم و خنده و رفعت و پایین است.

اینکه دیوید و پریم رز چطور به اندوه رسیدند، یا اینکه چه اتفاقاتی برایشان افتاد، یا اصلا چه مشکلاتی داشتند که آنها را واردار بوسیله گریختن از خانه کرد و آخر ادبیات شان به کجا رسید، چیزی است که با خواندن این کتاب خواهید فهمید.

تاریخ تخم مرغ ها نوشتهٔ جری اسپینلی، به همت فریده اشرافی بوسیله فارسی برگردان شده و انتشارات ایران بان، آن را چاپ و منتشر کرده است. ۴. این وبلاگ واگذار می شود



اگر تعاقب کتابی با استیل و سیاقی متفاوت هستید، کتاب «این وبلاگ واگذار می شود» پیشنهادی برجسته برای شماست. نمی دانم چقدر تبعه وبلاگ قرائت کردن و وبلاگ نویسی هستید و ارتباط تان با وبلاگ ها که این روزها بسی کمرنگ شده اند چطور است؛ اما این تاریخ برای همهٔ کسانی که بوسیله وبلاگ نویسی تعلق دارند و از آن خاطره دارند، تاریخچه متجاوز جذابی است.

نویسندهٔ کتاب «این وبلاگ واگذار می شود» کوشیده است شیوهٔ روایتش از ماجرای عشق پسری جنوبی به دختر همسایه موجودی تو زمان غوغا را به صورت تالیف های وبلاگی مدح درنگ. داستان از این صبر است که زال، پسر کتابفروش جنوبی، عاشق دختر همسایه شان، فریبا، شده بود. با آغاز شورش و مهاجرت فریبا و خانواده ا ش به شهری دیگر، کلید خانهٔ فریبا بوسیله زال سپرده می شود و زالِ بیچاره طولانی مدتِ سی و چند سالِ پس از آن روز، به عشق فریبا، مفتاح را پیش خود نگه داشته بود. اکنون دختری بوسیله اشتهار درنا، داستان آن خاطرخواهی را درون وبلاگی روایت می کند. داستان عشق زال و فریبا، که درنای قصهٔ ما به تعریف آن می پردازد، هنگام پست های وبلاگی مختلف روایت می شود؛ اما اندک کم سر و کلهٔ کامنت هایی نادیده نمایان می شود که آغاز ماجراست.

کتاب «این وبلاگ واگذار می شود» را فرهاد حسن زاده نوشته و انتشارات افق آن را در ۱۴۴ صفحه منتشر کرده است. ۵. خانهٔ درختی

اگر آمادهٔ خواندن یک کتاب پرهیجان و پرکشش از سال های قبل از انقلاب هستید، پس شناساندن می کنم: این شما و این تیمار کتاب خانهٔ درختی!

داستان از یک سال پس از تنش شروع می شود. جایی که عباس، عکاس روزهای انقلاب، به نعوظ اتفاقی دفترچهٔ خاطراتش را پیدا می درنگ. دفترچه ای که مشت ساواک حیات و به عنوان یک سند باعث دستگیری بسیاری از همسنگران انقلابی اش شده وجود. پیداشدن آن دفترچه، باعث شد تا عباس سراغ مادر دوست شهیدش، یعنی علمدار برود. علمدار خبرنگاری کوشا بود که داخل اوج مبارزات مخرب اش میوه حکومت شاه، مجبور بوسیله هزیمت و عمر در خانه ای درختی شده بود. عباس با رفتن پیش مادر علمدار، یاد خاطره هایی می افتد که از سال های انقلاب داشت. از روزهای مبارزه و عکاسی و تحصن و برپایی نمایشگاه محصول حکومت تا عشقی قدیمی که به دختر تارک دنیا علمدار داشت.

این کتاب بوسیله نقش نوجوانان در پیروزی انقلاب رویکردی بدیع دارد و از رخدادهای پیش از پیروزی انقلاب، روایت هایی غیرتکراری و جذاب ارائه می دهد. خانهٔ درختی، یکی از بهترین کتاب های ژانر خود بخاطر نوجوانان بوسیله شمار می آید. مفروضات جالبی که نویسنده، از روزهای قیام به شما می دهد، این کتاب را به اثری دوست داشتنی و برازنده توجه تبدیل کرده است. اگر دوست دارید با روایتی متفاوت از روزهای نهضت روبه رو شوید، این تاریخچه را حتما بخوانید.

کتاب خانهٔ درختی نوشتهٔ عباس جهانگیریان است و انتشارات عروج، چاپ و پخش آن را برعهده اندوهناک است. ۶. وزن آب

شاید کمینه کتابی علنی شود که بتواند به طرزی عمیق، مشکلات دورهٔ نوجوانی و احساسات و روحیات نوجوانان را اقرار کند. اما خب! وضع آن قدرها تیمار که تفکر می کنیم بد نیست. هنوز غصه سخن سنج های خوبی پیدا می شوند که تالیف هایشان آن قدر ژرف و نکته سنج از روزهای نوجوانی بگوید که گاهی با خودتان فکر کنید نکند نویسندهٔ کتاب نوجوان است! کتاب وزن آب حزن جزو این دسته از کتاب هاست. این کتاب دربارهٔ زندگی دختری بوسیله صیت کاسینکا است. کاسینکا، دختر لهستانی این قصه، دچار مشکلات یدکی است. او از بچگی شاهد دعواهای پدرومادرش بوده و حالا تماشاگر رفتن پدرش است. بوسیله همین سادگی، زندگی او، جزو آن دسته از عمر هایی قرار می گیرد که می استعداد به آن لقب کبود شدگی بار قسط.

با عدول کردن پدرش، تمام شور و نشاطِ سرمد مانده در منزل از بین می جوی و مادرش، دچار ملالت می شود. گل وجود و بوسیله سبزه نیز آراسته شد! حالا کاسینکا با دو مشکل عمده روبه روست. البته صبر کنید. طومار مصیبت های کاسینکا به همین مکان ختم نمی شود. مادرش پس از رفتن پدرش، تصمیم می گیرد تا او را پیدا کند و با کاسینکا به انگلستان مهاجرت می کنند. حالا کاسینکا باید با مشکلات متعددی مبارزه کند. مشکلاتی که بزرگ ترین آن ها، چالش مهاجرت است. این اثرِ سارا کروسان را مریم فیاضی ترجمه کرده و انتشارات هوپا، منتشر و راهی راسته تاریخ کرده است. ۷. عامره و هرمز (از مجموعهٔ عشق های فراموش شده)

کمتر ایرانی ای پیدا می شود که رمان های هزارویک شبِ شهرزاد قصه گو بوسیله گوشش نخورده باشد. حالا تفکر کنید که این وسط، نویسندهٔ خلاقی هم پیدا شود که مقدمه به بازنویسی و بازآفرینی قصه های هزارویک شب کرده باشد. قصه هایی که درون سال های نه چندان دور، پای ثابت جشنواره ها و نقل مجالس بودند. می بینید چقدر دورشدن از این کتاب ها و اسطوره های شیرین شان غم انگیزند؟ حالا متجاوز غم غصه نخورید! خوشبختانه نویسندگانی هستند که سعی تو حفظ و بازآفرینی این میراث ارزشمند برای سلسله های بعدی دارند. یکی از این بازنویسی های خوش سفره و موفق، تاریخچه عامره و هرمز است. این تاریخچه که بازنویسی داستان «اسب آبنوس» از تاریخچه حکایت های هزارویک شب است، روایتگر ادبیات شاهزاده ای ایرانی به نام هرمز است که عاشق شاهزادهٔ یمن می شود؛ عشقی که بودنش، باعث می شود تا هزار مصیبت پهلو سر شاهزادهٔ بیچاره هوار شود.

می پرسید چه مصیبت هایی؟ اگر قرار بود که بوسیله همین سادگی از آخر وتوی ماجرا شیوه دربیاورید و در چهار خط ناقابل، همهٔ رمان لو برود و قانون و تهش غم بیاید که این همه تاریخ تصنیف نمی شد! پس تا دیر نشده است، بجنبید و تاریخ را بخوانید. من مطمئنم جادوی قصه های شیرین هزارویک شب، شما را هم منتظر خودش و حکایت هایش خواهد کرد. این تاریخ که با قلم زیبای علی اندکی نوشته شده است، توسط انتشارات هوپا، منتشر شده است. ۸. مشتاق شدن انباشتگی دریایی بوسیله روایت آب

مگر می شود کتابی از عاشقانه های قدیمی باشد و پای پری دریایی وسط نباشد؟ این بار هم داستان، حکایت هواخواه شدن مردی شکارچی است. این مرد هر روز بوسیله عشق دید پری دریایی، تور و بساطش را جمع می کرد و با قایقش، به قلب یبوست می زد. چرا؟ تا بتواند یک روز انباشتگی دریایی را ببیند. مندو، ماهیگیر قصه، بالاخره قاهر به نظر پری دریایی شد و آن ها یک دل نه صد دل عاشق تیمار شدند. اما از قضا، خاطرخواهی پری و آدمیزاد، تو سرزمین پریان، ممنوع است. مندو و پری دریایی، نقشهٔ فرار می کشند و با هم فرار می کنند. اما سرانجام، پریان، انباشتگی بحری و مندو را رک می کنند. اگر فکر می کنید این انتهای ماجرای مندو و پری بحری است، رقیق درون اشتباهید. مندو به همین سادگی ها از عشق خودش بوسیله پری دریایی دست نخواهد کشید.

نکند منتظرید تا ادامهٔ ادبیات را برایتان تحسین کنم؟ یعنی هنوز قانع نشدید که باید این کتاب را بخوانید و از خواندن این شعر فولکلور دوست داشتنی لذت ببرید؟ پس باید بوسیله شما بگویم که با نخواندن این کتاب، چیز پهن های غافلگیرکننده و توصیف های جذاب دبیر را که از بازآفرینی افسانه های قدیمی عامه آفریده است، از دست خواهید انصاف.

تاریخ عاشق شدن پری دریایی به روایت آب، به خامه محمدرضا یوسفی و به همت انتشارات پیدایش، داخل کتابفروشی ها در دسترس شماست. در امتداد بخوانید: بهترین رمان های عاشقانه که حس عشق را در شما زنده می کنند
احتمالا شما غصه بارها نصیحت هایی مبنی بر خوردن بیشتر آب را شنیده اید. میزان نیاز به اسقاء کردن آب تو افراد مختلف، متفاوت است. نوشیدن آب کافی و تامین آب بدن فواید بسیاری برای سلامتی دارد. افزایش سطح انرژی بدن و بهبود عملکرد مغز تنها کمی از فواید نوشیدن آب کافی هستند. بااین حال آب های منابع مختلف با هم متفاوت اند. فدایی آب ها نسبت به آب های دیگر مواد مقوی بیشتری دارند و برخی ارزان تر هستند. داخل ادامه با انواع روش اشامیدن آب و نکات مثبت و منفی آنها بیشتر آشنا بشوید. حتما بخوانید:دتاکس واتر، وضع تهیه و فواید آن بخاطر مصونیت بدنطرز تهیه دتاکس واتر؛ ۱۰ مدل دتاکس واتر برای حفظ سلامتیاستفاده خلاقانه از قالب های یخ داخل آشپزی ۱. آب شیر

امروزه آب لوله کشی در بیشتر نقاط دیده می شود. آب شیر آبی است که بوسیله طور متعارف از لوله های خانهٔ شما جاری می شود و برای مصارف مختلفی از یکسره استعمال خوراکی استفاده می شود. نکات مثبت



بااینکه عدهٔ یدکی به دلایل متنوع مانند طعم نامناسب یا سلامت از مصرف آب شیر خودداری می کنند. اما معمولا آب شیر تو بیشتر نقاط سالم است و نوشیدن آن خطری ندارد.

علاوه به خشکی امدن این آب شیر قیمت زیاد پایینی داشته و از گوناگون متنوع آب های امانت بندی ارزان تر است. نکات منفی

باوجود نظارت های باریک بین بر منابع تامین آب لوله کشی، گاهی اوقات امکان ورود ترکیبات مضر در این آب بود دارد.

همچنین براساس تحقیقی که در روزنامهٔ گاردین به طبع رسا تو نقاط مختلف جهان تو منابع مطمئن آب شیر ذره های پلاستیک وجود دارد.

امکان حیات فدایی مواد مضر مانند آفت کش ها، آلومینیوم و ترکیبات ناخواسته همچنین در آب شیر حیات دارد. با این حال تو صورت نگرانی از سلامت آب لوله کشی، می توانید یک مایه تصفیهٔ آب شوهردار تهیه بکنید. ۲. آب معدنی

همان طور که از نامش پیداست آب معدنی از چشمه های آب معدنی تمهید شده و در آن مواد معدنی متشابه گوگرد، منیزیم، کلسیم و سایر ترکیبات مفید برای بدن بود دارد. نکات مثبت

آب معدنی محتوی ترکیبات مفید برای صلح و صفا مانند مواد معدنی است. بدن تان نمی تواند این مواد معدنی را خودش تولید بکند. همچنین آب معدنی به گوارش کمک کرده و برخی مزه آن را به آب شیر ترجیح می دهند. نکات سلبی

یکی از نکات منفی آب معدنی مقدار بالای آن داخل مقابله با آب شیر است. همچنین بسیاری از مواد معدنی موجود در این آب ها را می قابلیت از طریق رژیم غذایی سالم نیز بوسیله دست آورد. ۳. آب چشمه ها و یخچال های طبیعی

این آب ها داخل بطری هایی حیات داشته و در فداکار کشورها یافت می شوند. شرکت های تولیدکننده مدعی اند که این آب با آب چشمه یا یخچال های غریزی پُر و بسته بندی می شوند. نکات مثبت

معمولا آب چشمه خواه یخچال های غریزی تمیز و تهی از سموم است. همچنین این آب ها معمولا محتوی موادی مانند مواد موجود در آب های معدنی هستند.

این آب ها در برخی از فروشگاه ها حیات دارند و کاربرد آنها آسان است. این آب ها درون برندهای مختلف و در بسته های کوچک و بزرگ وجود دارند که دسترسی به آنها تو برخی کشورها آسان است. نکات سلبی

از معایب این آب ها می استعداد بوسیله ارج بالای آن مخصوصاً داخل قیاس با آب شیر اشاره کرد. همچنین برخی از این آب ها خام، تصفیه نشده و آزمایش نشده هستند که این کار می تواند خطرهای بالقوه ای را برای سلامت بوسیله همراه داشته باشد. ۴. آب گازدار یا سودا



درون آب گازدار یا سودا، گاز کربن دی اکسید تحت فشار به آب اماله می شود. نکات مثبت

آب گازدار طعم متفاوتی نسبت بوسیله آب معمولی دارد که این کار می تواند آن را به یک نوشیدنی خاص بدون قند و شیرین کننده بدلی تغییر بکند.

تو بسیاری از نقاط آب گازدار شیرین شده همچنین وجود دارد. همچنین برخی از آب های گازدار را با آب های معدنی جماز می کنند. این فقره باعث می شود این آب ها همان مزایای آب معدنی را همچنین به همراه داشته باشد. نکات منفی

درحالی که مقدور است برخی مواد معدنی درون آب گازدار حیات داشته باشند، اما مقیاس این مواد معدنی در حدی نیست که برای صلح و صفا تفاوت چشمگیری ایجاد بکنند.

علاوه براین آب گازدار نسبت به سایر آب ها مانند آب شیر و برخی از انواع آب های موجود در بطری، گران نم است. ۵. آب مقطر

آب مقطر از طریق بخار و تقطیر آب تهیه می شود. برای تهیهٔ آب مقطر ابتدا آب جوشانده و بخار می شود. پس ازآن بخار آن دوباره به حالت مایع در می آید. نکات مثبت

اگر در محل زندگی تان به آب لوله کشی تمیز دسترسی ندارید، استفاده از آب مقطر می تواند گزینهٔ خوبی باشد. نکات منفی

این آب هیچ نوع ویتامین و مواد معدنی ندارد. بنابراین فایدهٔ خاصی برای سلامتی ندارد. این آب می تواند به طور بالقوه باعث جذب مواد معدنی از بدن تان و به خصوص دهان های تان بشود که این امر مضر است. ۶. آب تمام عیار

آب خالص معمولاً از آب شیر یا آب های زیرزمینی تامین می شود. بعد در فرآیندهای پاک سازی مواد مضر مانند باکتری ها، قارچ ها و انگل ها از آب جدا می شوند. در نتیجه آب خالص، سالم و بی ریسک است. نکات مثبت

چنانچه گوهر آب شیر شما آلوده است، اسقاء کردن این آب مانند آب مقطر می تواند گزینهٔ نیکی باشد.

تو بسیاری از کشورها آب شیر تمام عیار سازی شده است. درنتیجه وقتی شیر آب را باز می کنید، درواقع آب خالص مصرف می کنید. نکات منفی

بوسیله دلیل جداسازی عوامل مضر از آب داخل طی فرایند پاک سازی، امکان جداشدن برخی مواد مفید از آب شیر مانند فلوراید وجود دارد. فلوراید بخاطر کاهش پوسیدگی دندان کار کننده است.

علاوه براین خرید آب خالص خواه نصب سیستم تصفیهٔ خانگی برای آب خالص می تواند هزینه بر باشد. ۷. آب طعم دار (دتاکس واتر)



آب طعم دار با سپاسگزاری یا شیرین کننده های مصنوعی شیرین شده یا محتوی مزه دهنده های طبیعی و بدلی است. نکات مثبت

آب طعم دار طعم بهتری دارد و می توان بها بیشتری از آن را مصرف کرد.

برای طعم دارکردن آب به نعوظ طبیعی می توانید به آن میوه ها یا سبزیجات را اضافه بکنید. همچنین آب های طعم دار بسته بندی شده با طعم دهنده های جعلی نیز درون بازار وجود دارد. نکات منفی

اغلب آب های مزه دار محتوی قند و شیرین کننده های مصنوعی هستند. مصرف این آب ها می تواند موجبافزایش وزن و تاثیرات منفی در مبتلایان به دیابت بشود. نیز ممکن است حیات برخی شیرین کننده های قلابی باعث بروز نفوذ کردن های منفی تو فداکار افراد بشود. ۸. آب قلیایی

آب قلیایی pH بالاتری نسبت بوسیله آب شیر داشته و محتوی مواد قلیایی معدنی و پتانسیل اکسید و احیای منفی است. نکات مثبت

این آب دارای pH بالاتری نسبت به آب های معمولی است. فدایی افراد به خشکی امدن این باورند که این فقره باعث خنثی کردن اسید درون بدن، به تاخیرانداختن فرایند پیری و همچنین پیشگیری از سرطان می شود. البته شواهد علمی بسیار قدری در امنیت از این انگاره بود دارد. نکات سلبی

به طورکلی نوشیدن آب قلیایی تندرست است. اما امکان دارد باعث کاهش اسید معده و درنتیجه کاهش اقتدار معده داخل نابودی باکتری های مضر بشود.

استفاده مقادیر زیاد این آب می تواند موجب بروز آلکالوز متابولیک بشود. این امر می تواند موجب بروز علائمی شبیه حالت تهوع و استفراغ بشود. ۹. آب چاه

آب چاه بوسیله نعوظ مستقیم از زمین تأمین می شود. بنابراین فرایند پاک سازی به خشکی امدن روی آن انجام نشده و استفاده آن می تواند خطراتی بوسیله همراه داشته باشد. نکات مثبت

اگر درون منطقهٔ عمر تان یا درون محوطه تان چاهی دارید، دسترسی به آب تازهٔ چاه می تواند برای تان جذاب باشد.

بااین که آب خام و تصفیه نشده می تواند فواید بسیاری برای صلح و صفا داشته باشد. اما برخی اوقات خطرات احتمالی آن از فوایدش بیشتر است.

بااین حال برای اینکه از مصونیت آب چاه مطمئن بشوید، راه هایی وجود دارد. به نشانی مثال می توانید آب چاه را هر ساله بخاطر وجود باکتری ها، نیترات خواه سطح pH مورد آزمایش راحتی بدهید خواه بخاطر پاک سازی آن سیستم تصفیه انتصاب بکنید. نکات سلبی

ازجایی که بر روی این آب فرایند پاک سازی صورت نمی گیرد، احتمال حیات آلودگی مخصوصا آلودگی های میکروبی و عفونت های انگلی مانند ژیاردیا بالاست.

بااینکه امکان پذیر است برخی بدون بروز مشکلی آب چاه را مصرف بکنند. ولی همیشه حدس آلودگی این آب ها وجود دارد. درواقع تا شما آب مصرفی تان را آزمایش نکنید، نمی توانید از سلامت آن مطلع بشوید. سخن پایانی

انتخاب آب مصرفی تان تا حد زیادی بوسیله ترجیح خودتان ربط دارد. بوسیله نعوظ کلی نمی توان گفت کدام آب بهتر است.

اما مهمترین چیز این است که آب مصرفی تان تندرست و مبرا باشد و تمرکزتان پهلو استعمال آب کافی و تامین آب بدن تان باشد. در ادامه بخوانید: فواید نوشیدن آب چیست و مدل لازم آن برای بدن چقدر است؟
AشرکتAMDHAROOOON بوسیله تازگی اعلام کرده که در معلول شراکت راهبردی چندین ساله با سامسونگ است ‏AMD. ترانه دارد امتیاز تولید تراشه هایی با معماری جدید RDNA را در ازای مبالغ و حقوق روزی برداری معینی داخل اختیار سامسونگ راحتی دهد هر. دو همدستی می گویند این شراکت با تمرکز به خشکی امدن توسعه ی دستگاه های قابل حمل بوسیله اختصاص گوشی های هوشمند تحقق پیدا خواهد کرد دکتر. لیزا سو مدیرعامل AMD گفته است این:«شراکت راهبردی پای تراشه های گرافیکی رده بالای Radeon را بوسیله بازار موبایل باز خواهد کرد و بدین نظام گیرایی کاربری رادئون و اکوسیستم توسعه را بیش ازپیش بسط می دهد AMD».

سال ها تلاش کرده پردازنده های گرافیکی رادئون را ارتقا بخشد و ایستگاه بهتری تو بازار برای این محصولات ایجاد بطی ء این. شرکت برای استیلا کشف کردن پهلو راسته گرافیک PC جایی که رقیب دیرینه وی ‏Nvidia موفقیت های بیشتری کسب کرده، تقلای اضافی کرده است AMD. بوسیله همین منظور از اوائل دهه میلادی کنونی رویکردی را درون پیش گرفت که خلال آن تراشه های سفارشی Custom (محاسباتی) خواه گرافیکی را بوسیله شرکای خود می فروشد نمونه. ی بارز این رویکرد تراشه های فروخته شده به مایکروسافت و سونی برای کاربرد در کنسول های ایکس باکس وان و PS4 است اگرچه.

معامله ی کنونی AMD و سامسونگ بر مبنای فروش تراشه های سفارشی زدودن و AMD امتیاز روزی برداری از دارایی فکری خواه IP خود را در اصالت شریک اش استراحت می دهد، مفهوم و فحوای این معاملات مشابه یکدیگر است AMD. امتیاز دسترسی به معماری گرافیکی خود را به سامسونگ می فروشد و سامسونگ خود اقدام بوسیله ساخت تراشه های مورد نظر می کند؛ چرا که این وهله سامسونگ خود یکی از شرکت های پیشرو در بن ی ریخته گری سیلیکون است سامسونگ. از معماری RDNA شرکت AMD برای پیدایش خراش های گرافیکی قدرتمندی با استعمال توان بسیار کم کاربرد خواهد کرد شراکت.

AMD و سامسونگ لفافه ی دیگری از رمان ادامه دار شریک های این شریک شدن با دیگر غول های فناوری است سونی. و مایکروسافت برای حدود یک دهه با AMD تو  تاسیس کنسول های بازی خود همکاری کرده اند، PlayRuyi در چین یک APU سفارشی مبتنی بر معماری Zen و پلاریس را برای مصرف درون کنسول هیبریدی خویشتن به این شرکت وصیت داده است، حتی اینتل هم سفارش یک پردازنده ی گرافیکی AMD مبتنی پیاده شدن معماری Vega را بخاطر استفاده در پردازنده های Kaby Lake G G داخل کارنامه ی خود دارد، اپل می خواهد در علیه جدید مک پرو از کارت گرافیک سفارشی بسیار قدرتمند Radeon Pro Vega II با قدرت محاسباتی ۱۴.۱ ترافلاپس استفاده کند و گوگل پردازنده های گرافیکی وگا را برای استفاده در سرورهای استریم بازی استیدیا برگزیده است.

اگرچه تو ظاهر به رویت می رسد AMD طولانی تلاش ها و سرمایه گذاری های گرافیکی خود را صرف بازار دسکتاپ به خصوص راسته گیمینگ می کند؛ ولی این شرکت اندوه زمان راهکار برقراری شراکت با شرکای اینچنینی را برای فروش تراش های گرافیکی سفارشی ساخت خود یا خرید معماری و واگذاری طراحی و ساخت تراش به دیگران پشت می نرم. به طور حد دیدن ثمره ی این شراکت میان سامسونگ و AMD جذاب خواهد بود، چرا که بخاطر نخستین بار پس از مدت ها گواه حضور جدی محصولات AMD داخل دستگاه های موبایل خواهیم حیات.

کانگ مدیر کسب و فرمان S.S LSI سامسونگ الکترونیکس می: گوید همان طور که ما آماده ی ایجاد تغییراتی خیره کننده در فناوری شده و فرصت های جدیدی را کشف می کنیم، شراکت با AMD به ما دستور خواهد عدل محصولات و راهکارهای  گرافیکی تحول آفرینی را بوسیله میدان دستگاه های موبایل ارائه. کنیم ما بوسیله آینده ی باهم اتحاد کردن با AMD برای سرعت بخشیدن بوسیله نوآوری ها تو عرصه فناوری های گرافیکی موبایل چشم دوخته. ایم این همکاری به ما دستیار خواهد کرد که قدرت پردازش موبایل را به سطحی اعلی هدایت.

کنیم بیشتر:بخوانید گوشی های هوشمند با دوربین زیر نمایشگر امسال بوسیله میدان عرضه نمی شوندنسل چهارم PCIe بوسیله مادربردهای خاندان قبل AMD نحو نمی یابدنتایج بنچمارک پردازنده ی Ryzen 5 3600 افشا شد؛ رقیبی بخاطر 8700K اینتلهدست واقعیت مجازی سامسونگ به زودی رونمایی می شودبا پردازنده گرافیکی توانمند AMD Radeon Pro Vega II درون مک پرو آشنا
افراد مبتلا بهاوتیسماغلب از مشکلات روده ای رنج می برند ولی مدت ها است کسی علت آن را نمی داند. اکنون پژوهشگران کشف کرده اند که تشنج های ژنی انطباق (که تیمار در مغز و تیمار تو روده یافت می شوند) می توانند موجب این موضوع باشند. این کشف، وابستگی عصبی بین روده و عدد را در اوتیسم تأیید می کند و مسیری جدید به سوی جستجوی علاج های بالفعل ای می گشاید که شاید بتوانند مشکلات رفتاری مرتبط با اوتیسم را با شعار فراغت اعطا کردن روده کاهش دهند.

الیسا هیل یاردین از دانشگاه RMIT می گوید که دانشمندان داخل تقلا بخاطر حس اوتیسم، مدت ها مغز را تک بررسی قرار می دادند اما مناسبت بین سیستم عصبی مغز با روده اخیرا مورد وارسی قرار گرفته است. او توضیح می دهد:ما می دانیم که مغز و روده نورون های مشترک یدکی دارند و بخاطر ابتدایی جنین تأیید کردیم که این دو دارای پریدن های ژنی مرتبط با اوتیسم مشترکی نیز هستند. تا میزان ۹۰ درصد از افراد دستخوش اوتیسم از مشکلات روده ای رنج می برند؛ مشکلاتی که تاثیر شایان توجهی روی زندگی خود بیمار و قوم ی او دارد. یافته های ما نشان می دهد که این مشکلات گوارشی ممکن است از جستن های مشابهی در ژن هایی که مسئول گنجایش های مغزی و رفتاری تو اوتیسم هستند، منشا بگیرد. این یک اسلوب کاملا جدید برای اندیشه درباره آن است (برای پزشکان، خانواده ها و پژوهشگران) و کران ما را در جستجوی درمان هایی برای بهبود چونی زندگی افراد مبتلا بوسیله اوتیسم گسترش می دهد.

ژن اوتیسم و ارتباط روده و مغز

در این مطالعه برای مقدماتی بار نشان داده می شود یک جهش ژنی که به نشانی یکی از انگیزه های اوتیسم معرفی کردن شده است و روی ارتباطات نورونی عدد نیز اثر می گذارد، با اختلال عملکرد روده ربط دارد. پژوهش جدید، مطالعات حیوانی پیش بالینی گذشته را با یک پژوهش بالینی عالی ی منتشر نشده (۲۰۰۳) که به وسیله ی چندین پژوهشگر سوئدی و یک ژنتیک دان فرانسوی اجرا شده است، گردهم می آورد. مطالعه ی دو برادر مشغول به اوتیسم بوسیله وسیله ی کریستوفر گیلبرگ، ماریا راستام و توماس بورگرن، ابتدایی مطالعه ای وجود که یک تشنج ژنی خاص را به عنوان یک علت احتلال عصبی تکاملی شناسایی کرد. این جهش که به «تشنج ژنی ولکرو» نامی است، با دگرگونی محل یکدلی (ولکرو) بین نورون ها که آن ها را در ربط نزدیک با هم حفظ کردن می کند، روی ارتباطات عصبی تاثیر می گذارد. درحالی که مطالعه ی سال ۲۰۰۳ روی شناسایی اساس ژنتیکی اوتیسم متمرکز بود، گیلبرگ و راستام مشکلات گوارشی دو برادر را نیز به دقت تجسس کردند.مقاله های مرتبط:کشف جهش های ژنتیکی جدیدی که موجب اوتیسم می شوندمیکروب های در بدن چگونه روی مغز تاثیر می گذارند؟پیوند گاز و نفوذ کردن چشمگیر آن در کاهش علائم اوتیسم

پژوهشگران قسمت قسمت کردن محور روده-مغز در دانشگاه RMIT، این فقره بالینی را در ترکیب با مجموعه مطالعات انجام شده روی عملکرد و ساختار روده داخل موش هایی که دارای همان جستن ژنتیکی بودند، مورد وارسی قرار دادند. آن ها دریافتند که این جهش روی موارد والا تاثیر می گذارد:فشردگی های رودهتعداد نورون های موجود تو روده ی کوچکسرعت حرکت طعام درون روده ی کوچکپاسخ به ناقل عصبی مهمی که با اوتیسم ربط دارد

اشلی فرانکس نیز تفاوت های ذهنی داری تو میکروب های روده ی موش های دارای این پریدن و موش های فاقد این جهش پیدا کرد (حتی زمانی که هر دو گروه در محیط های یکسانی نگه داری می شدند). هیل یاردین می گوید:درحالی که این تشنج خاص کمبیاب است، یکی از بیش از ۱۵۰ تیک ژنی مرتبط با اوتیسم محسوب می شود که ارتباطات عصبی را تغییر می دهند. ارتباطی که ما تأیید کردیم، معرف وجود یک مکانیسم گشاد نم است که نشان می دهد پریدن هایی که روی ارتباطات بین نورون ها نفوذ می گذرند، می توانند سبب مشکلات روده ای در بسیاری از بیماران مشغول به اوتیسم باشند.کرانه های پژوهشی جدید در مطالعه ی محور روده-مغز

پژوهشگران می گویند که این کار، مرام جدیدی درجهت توسعه ی درمان هایی که استراحت است بوسیله نعوظ اختصاصی بخاطر تاثیر روی راوی های عصبی روده طراحی بشوند، معرفی کردن می درنگ. هیل یاردین می گوید:ما باید درک بهتری درمورد نحوه ی اثرگذاری داروهای فعلی اوتیسم روی روده که راوی های عصبی عدد را مورد کمال مطلوب قرار می دهند، بوسیله دست آوریم. یکی دیگر از مسیرهای امیدبحشِ پژوهش های آینده، بررسی بستگی جهش های ژنی سیستم عصبی با میکروب های روده است. ما می دانیم که این میکروب ها ازطریق محور روده-مغز با عدد تعامل ثابت قدم می کنند؛ بنابراین آیا دستکاری آن ها می تواند موجب گشایش خلق و خو و اقدام شود؟ درحالی که نمی توانیم جنبش را به پشت کنیم، شاید قادر باشیم اثرات آن را کاهش دهیم و تفاوتی اساسی در کیفیت عمر افراد مشغول به اوتیسم و خانواده ی آن ها به وجود آوریم.بیشتر بخوانید:کشف تشنج های ژنتیکی جدیدی که موجب اوتیسم می شوندرشد سلول های مغز در تمام عمر دنباله دارددانشمندان به چگونگی بهسازی خاطرات نزدیک خیس شده اندمیکروب هایی که آلودگی پلاستیکی اقیانوس ها را پاک می کنندخاطرات حین خواب از روال امواج مغزی استواری می شوند
سندیت اطلاع رسانی KHAMENEI.IR براساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب، کوهمیز «میخواهند جوان را فلج کنند» را منتشر کرد.
ازSGHARASGHARASGHARASGHARASGHARASGHARASGHARASGHARASGHARآنجاییکهOOONOOONOOONOOONOOONOOONOOONOOONOOONSGHAROOOONSGHARپیوندOOON کلیه یک تغییر بزرگ در عمر است، شما باید علاوه پیاده شدن داشتن آمادگی فیزیکی، از آمادگی سیلان نیز برخوردار باشید چنانچه تیم. پیوندتان پس از پایان ارزیابی به این نتیجه برسند که شما برای اجرا پیوند آماده هستید، شما به لیست کشوری افراد منتظر برای اهدا کنندگان کلیه افزایش خواهید شد اگر اهداکننده. زنده کلیه محدودیت که (کلیه خودش را بوسیله شما اهدا خواهد ظهور را متداول) نظر دارید، هر موقع که هر دوی شما آماده باشید را می توانید به عنوان زمان مناسب بخاطر جراحی شناساندن نمایید گاهی اوقات.

اگر بغرنج سلامتی داشته باشید که اتصال کلیه را بخاطر شما خطرناک نماید، امکان پذیر است آویشن یگانگی کلیه تصمیم بگیرد که شما برای این حکم آماده نیستید اگر این طور. مساله ای رخ داد، ناامید نشوید و می توانید دوباره در ارزیابی شرکت نمایید با آویشن. پیوندتان راجع بوسیله آنچه که می تواند شما را برای پیوند آماده نماید، صحبت کنید به گفته.

متخصص اورولوژی دکتر وریانی قیمت موفقیت پیوند کلیه به مسائل مختلفی مانند زنده یا مرده وجود داشتن بی تا اهدا کننده و همچنین شرایط پزشکی بی همتا دریافت کننده بستگی خواهد داشت کلیه ای. که از فرد زنده محزون می شود، معمولا دوام بیشتری خواهد داشت اکثر شرایطی. که منجر به از مشت اعطا کردن کلیه می شود ناشی از رد پیوند است، اما عفونت، مشکلات گردش خون، سرطان و بازگشت بیماری اصلی کلیوی نیز می تواند از شرایطی باشد که منجر به از دست دادن کلیه می شود عملکرد کلیه. تندرست کلیه ها

اندامهایی هستند که برای حفظ کردن زندگی ضروری اند اکثر افراد. با دو کلیه که در دو طرف استوانه فقرات، عقب اندامهای شکمی و زیر کتابخانه کنگره ای قرار می گیرند، به گیتی می آیند کلیه ها. اعمال بسیار مهمی برای سالم نگه داشتن بدن انجام می دهند تصفیه خون. برای حذف مواد زائد از عملیات معمول بدن، تخلیه مواد زائد از قانون ادرار و بازگشت آب و مواد کیمیایی مورد نیاز بدن تنظیم فشار. خون با آزادسازی هورمونهای متنوع تحریک سلولهای قرمز خون با آزادسازی هورمون اریتروپوئیتین آناتومی طبیعی

کلیه ها به عارض دو کالبد لوبیا لباس است که مولد ادرار هستند سپس این. شاش از طریق حالت به مثانه نقل مکان می شود مثانه به. شکل انباری برای پس انداز ادرار است وقتی بدن. درک می کند که مثانه انباشته شده، ادرار از طریق مجرای ادراری خارج می شود چرا ادا. پیوند کلیه اجرا می شود؟ وقتی کلیه

ها از ادا می ایستند، عدم عملکرد کلیوی رخ خواهد چنانچه این . حاضر بودن عملکرد ادامه دار باشد بوسیله شکلی (مزمن ، بیماری)جنین نهایی کلیوی ایجاد شده و فرآورده های سمی داخل بدن تجمیع خواهند شد بدین شکل. به یکی از دو روش دیالیز یا یگانگی حاجت معین خواهد شد عوامل رایج. مصیبت بار نهایی کلیوی می تواند موارد زیر باشد دیابت ضیق : خون اوج باد گلومرول های کلیه التهاب دو (طرفی و غیرچرکی کلیه بیماری پلی) کیستیک کلیه مشکلات آناتومی شدید لوله ادراری تست قبل از عمل یکدلی کلیه پذیرنده باید

آزمایشاتی را برای حصول اطمینان از ایمن بودن جراحی و قدرت مقبول داروهای نقیض رد پیوندی مورد نیاز پس ازآن از پیوند، ارتکاب دهد جنس آزمایشات. با توجه سن، جنسیت، عامل بیماری کلیوی و دیگر شرایط پزشکی حاضر متفاوت خواهد بود صرف نظر.
از سنخ کلیه پیوندی اهدا کننده – زنده خواه متورم شده آزمایشات خون – بخصوصی بخاطر تعیین گروه خونی و بافت، مورد نیاز است این آزمایشات. به کشف کردن اهدا کننده کلیه مطابق با پذیرنده کمک خواهد ظهور آزمایش نوع. خون اولین آزمایشی

که انجام می شود، نوع خون است چهار نوع. خون وجود دارد A، B، : AB و O هر O . فرید داخل یکی از این چهار گروه قرار می گیرد اهدا. کننده و پذیرنده باید دارای نوع خونین مستوی خواه انواع سازگار با یکدیگر باشند، در جاهل اینصورت در برنامه بخصوصی که امکان اهدای بین انواع خون را فراهم می کنند، مشارکت می کنند سیاهه. زیر انواع سازگار خونی را اعتراف نموده است اگر : پذیرنده دارای دسته A A باشد، اهدا کننده باید دارای گروه خونین A A O یا. O باشد اگر پذیرنده دارای گروه B باشد، اهدا کننده باید دارای گروه خونی O B. یا O باشد چنانچه O پذیرنده دارای گروه O باشد، اهدا کننده O باید. دارای گروه خونین O باشد اگر پذیرنده دارای گروه AB باشد، اهدا کننده باید دارای گروه O خونی.

AB، A، B یا O باشد گروه خونین AB، اسودگی ترین قسمت قسمت کردن خونی برای ایجاد مطابقت بوده و یگانگی از تمامی.

دسته های O خونی را می پذیرد دسته خونی O ابدار. ترین گروه خونی بخاطر ایجاد O مطابقت است اگرچه افراد دارای گروه خونین O قادرند به تمامی گروههای خونی تنه اهدا کنند، اما O قامت ها قادرند. از اهداکننده دارای دسته خونین O کلیه O دریافت نماید بخاطر مثال چنانچه بیماری دارای دسته خونی O باشد A و کلیه ای از فرد اهدا کننده دارای گروه خونی A قبض نماید، بدن پذیرنده این اندام را به. عنوان کالبد خارجی

اطلاع نموده و آن را تخریب خواهد تجلی تشخیص نوع لیف (آزمایش) دوم که آزمایش خون برای آنتی ژن گلبول سفید. انسانی HLA است، کوچکتر نشانی امتیاز نوع بافتن شناخته می شود آنتی ژن، مواردی است که درون بسیاری از سلولهای. بدن یافت می شوند و هر بی همتا را. متمایز می سازد این مشخصات از والدین به ارث می رسد آزمایش نوع بافتن درون هر دو بی تا.
پذیرنده و اهدا کنندگان احتمالی در فرایند ارزیابی عمل می شود کلیه ای که تو “آن تمامی” علائم اهدا کننده. و دریافت کننده همسان باشند، کلیه کاملا مطابق ی خواهد بود همراهی کلیه با تابق کامل، نیکوترین مولود برای. کارایی کلیه به مدت چند سال را به همراه خواهد داشت اکثر مواردی که تو. آن تطابق

طولانی وجود دارد، مربوط به برادر یا خواهر است کراس مچ بدن در کشش زندگی موادی به نام آنتی بادی تولید می. نماید که بوسیله منظور تخریب مواد اجنبی به کار می روند هر ثانیه که بی تا با عفونت هویدا شود، باردار شود، اماله خون عارض بگیرد یا. کوچکتر یکدلی کلیه قرار بگیرد، ممکن است این ماده تولید شود اگر در طبق کلیه پیوندی، آنتی بادی تولید شود مقدور است بدن آن را بوسیله. نشانی یک شی خارجی وقوف نموده و آن را تخریب بطی ء به همین دلیل وقتی اهدا کننده کلیه حاضر باشد، آزمایشی عرشه نشانی کراس مچ بخاطر استخراج. اطمینان (از حاضر بودن)

وجود آنتی بادی های قبلی رخساره خواهد گرفت سرولوژی (خونابه شناسی آزمایشات نیز)بوسیله قصد بررسی بود (ویروسهایی : مانند HIV ویروس کاهش زنهار انسان ، هپاتیت و CMV سیتومگالوویروس نوعی ویروس از قوم ویروس هرپس) است که می تواند افراد را درون تمامی سنین آلوده یواش است تا. بهترین داروهای پیشگیر بخاطر بعد از پیوند به امر گرفته شوند این ویروس ها تو هر اهداکننده احتمالی. بررسی خواهند شد



تا از انتقال بلای ناگهانی به پذیرنده جلوگیری شود انواع : یکدلی کلیه کلیه های پیوندی از دو عین تصرف می

شوند اهدا کننده زنده یا متورم شده اهدا کننده متورم شده کلیه فرد متورم. شده از محدودیت که دستخوش مرگ مغزی شده برداشته می شود سند اهدای عضو، بوسیله تمامی افراد این امکان را می دهد که اندامهای بدنش را به خلال اجل برای پیوند. بردارند و یا به اقوام اذن این امر را می دهد پس از اعطای دستور اهدا، کلیه برداشته. شده و



تا انتخاب پذیرنده در محلی مفت حراست می. شود نحوه اجرا جراحی وحدت ذیل بیهوشی کامل انجام می شود این. عمل معمولا بین ۲ تا ۴ شایسته کردن (به طول خواهد انجامید) این نوع از جراحی، یک پیوند هتروتوپی قرارگیری در مکان اشتباهی است، به این انتزاعی که کلیه داخل مکانی جاهل. (از آنجایی که کلیه خود فرد فراغت (دارد، جایگذاری می شود) پیوند جگر و قلب به شکل ارتوتوپی قرارگیری در موقعیت حقیقی است که اندام مریض). برداشته شده و قد پیوندی (سر) جای آن قرار خواهد گرفت کلیه پیوندی در حصه.
جلویی قدامی و زیرین ناف در لگنچه کلیوی قرار خواهد گرفت کلیه های اصلی را در صورتیکه ایجاد کننده مسائل جدی مانند فشار خون بالای غیرقابل کنترل، عفونتهای متناوب کلیوی نباشند. و خواه به رخساره غیرعادی بزرگ نشده باشند، به خشکی امدن نخواهند داشت سرخرگ که خون را به کلیه می برد و سیاهرگی که خون را از کلیه بیرون میبرد را از سر جراحی به. سرخرگ و سیاهرگ موجود در لگنچه کلیوی پذیرنده متصل می شود حالب خواه لوله ای که ادرار. را از کلیه نتیجه می کند، به مثانه متصل می شود دوره بستری و ریکاوری. در بیمارستان بین

۳ تا ۷ روز بوسیله طول خواهد انجامید اهدا (کننده حی بعضا اعضای)قوم از عموم برادران، خواهران، والدین، فرزندان ۱۸ سال یا بیشتر ، عمو و دایی، خاله و عمه، همسر یا. دوستان نزدیک می ” توانند یکی از ” کلیه هایشان را. اهدا کنند بوسیله این فرد، اهدا کننده حی اطلاق می شود اهدا کننده باید دارای ضعیت سلامتی ممتاز بوده، اطلاعات مناسبی راجع بوسیله یگانگی. داشته باشند و بتوانند رضایتنامه بخاطر اهدای عضو را صادر نمایند هر بی مانند.

سالمی می تواند بوسیله طور مصون یک اهدا کننده کلیه باشد همراهی کلیه از یک اهدا کننده زنده،. به چند دلیل بهترین گزینه برای یک ناخوش محسوب می شود نتایج طولانی مدت بهتر حاضر بودن نیاز به انتظار درون سیاهه افراد متقاضی همراهی کلیه از فرد فوت شده حدس کمینه

بروز مشکل خواه رد پیوند، و عملکرد اولیه بهتر کلیه. پیوندی هر بی تا سالمی می تواند یک اهدا کننده کلیه باشد وقتی یک فرد زنده، یکی از کلیه هایش را اهدا می کند، کلیه سرمد مانده. بوسیله برهان راندمان به حد دو کلیه، کمی بزرگتر می شود اهداکنندگان. به دارو یا رژیم غذایی بخصوصی پس از بهبود، نیاز ندارند به مانند هر جراحی بزرگ دیگری، ظن بروز مشکل بود دارد اما اهدا کنندگان کلیه، طول عمر، مصونیت کلی و عملکرد. کلیوی معمول به مانند بسیاری از افراد دیگر را خواهند داشت از. مشت دادن کلیه با توانایی یک زن در بارداری، تداخلی ندارد موانع احتمالی برای اهداکنندگان زنده سن ناچیز از ۱۸ سال، بغیر از انفراد که دارای رفع کفالت است فشار خون غیرقابل کنترل سابقه انسداد عروق ریوی یا ترومبوز عود کننده اختلالات-خونریزی بلای ناگهانی روند غیرقابل کنترل چاقی بیش از پیمانه بلای ناگهانی قلبی عروقی غیرقابل کنترل بیماری های مزمن ریوی با (نقص اکسیژن) رسانی خواه نفس کشیدن سابقه تومورهای پوستی سابقه سرطان متاستاز پخش شونده حجر کلیه (در) هر دو کلیه خواه عود کننده بلای ناگهانی های مزمن (کلیوی) &CKD; بار ۳/خواه کمتر خالی کردن پروتئین از طریق (بول پروتئینوریا gt 300 mg d به استثنای دفع پروتئین موضعی وجود پروتئین) در ادرار بوسیله برهان تغییراتی که رخ

داده و دائمی زدودن عفونت HIV یکدلی کلیه با روش لاپاراسکوپی چنانچه بی همتا با موفقیت تمامی تقویم های پزشکی، جراحی و روانشناسی. را طی نماید، مافوق جراحی برداشت یک کلیه قرار خواهد گرفت اکثر مراکز. پیوند از تکنیک جراحی لاپاراسکوپی برای برج حمل کلیه استعمال می نمایند این شکل از جراحی کوچکتر غش کامل و با استعمال از برش بسیار. کوچک و ابزاری متشابه عصا بخاطر برداشتن کلیه ادا می شود لاپاراسکوپی درون مقایسه با جراحی هایی که داخل قدیم و با استفاده از شکاف های مبصر اجرا می شد، فرایند نقاهت اهدا کننده را به : شیوه های مختلف و به معیار بسیار زیادی ارتقا داده است کاهش حاجت به داروهای مسکن قوی اطراف بستری کوتاهتر

تو بیمارستان بازگشت سریعتر به فعالیتهای معمولی درصد مشکلات بیش اندک جراحی مورد نظر بین ۲ تا ۳ ساعت به طول خواهد انجامید و پیرامون بستری بعد از. جراحی در درمانگاه معمولا بین ۱ تا ۳ روز خواهد بود معمولا اهدا کننده قادر خواهد..
وجود ۲ الی ۳ هفته پس از جراحی به کار بازگردد. بوسیله منظور برداشتن کلیه، باید برشی تو ناحیه کنار ایجاد شود این جراحی پیش از. کاربرد از تکنیک لاپاراسکوپی، شیوه استاندارد بخاطر برداشتن کلیه اهدایی بود این روش شامل ابداع یک بریدن ۵ تا ۷. اینچی در پهلو، برش عضله و برداشتن بالای دنده دوازدهم بود این جراحی معمولا چیزی حدود ۳ زمانه طول می کشید و اهدا کننده ۴ الی ۵ روز بعد از جراحی همچنین در بیمارستان می ماند و زمان تک.
نیاز برای بازگشت به فرمان نیز ۶ الی ۸ هفته بود اگرچه هر روزه بر بها استفاده از لاپاراسکوپی درون موافق جراحی باز افزوده می شود، با اینحال گهگاه جراح با توجه به تفاوتهای آناتومی شخص اهدا کننده، جراحی باز را.
بوسیله تکنیک لاپاراسکوپی ترجیح داده و از آن کاربرد می نماید کیفیت عملکرد کلیه. ها تو هر دو روش به یک اندازه خوب خواهند بود شخص اهدا کننده صرف دید از تکنیک کاربرد شده، به نظرات ابدی. بر مصونیت کلی، ضیق

خون و عملکرد کلیه احتیاج خواهد داشت حوالی پس از یگانگی دوره پس از پیوند، نیازمند نظارت باریک بین پیاده شدن عملکرد کلیه، نشانه های ابتدایی پس زدن، کم و بسیار کردن نرخ و دوز دوا ها و مراقبت از افزایش.
آثار سرکوب کننده دستگاه پناه تو خراج عفونت و سرطان است همانطور که بدن با باکتری ها و ویروس های عامل -بیماری مبارزه “می نماید،” می تواند با – ارگان همراهی زده. شده که یک شی خارجی محسوب می شود همچنین مقابله نماید با مقابله.
بدن با کلیه وحدت زده شده، پس زدگی رخساره می دهد پس زدگی یک سرگذشت جانبی زیبنده تمایل پس از پیوند به شمار رفته و نزدیک به ۳۰ درصد از افرادی که پیوند. کلیه داشته اند با درصدی از پس زدگی روبرو خواهند شد اقدامات. فوری می تواند در

اکثر موارد، پس زدگی را رفع نماید داروهای ضد رگه پیوند داروهای ضد رد پیوندکه از آن ها با عنوان عوامل سرکوب کننده وسیله ایمنی نیز یاد. می شود، به پیشگیری و امکان پس زدگی کمک. می کند این دارو ها باید بوسیله قیافه همیشگی کاربرد شوند اگر این دارو ها قطع شوند، امکان پذیر است.
رد وحدت قیافه داده و پیوند کلیه با شکست مواجه شود در زیر، فهرستی از داروهایی. که سپس از پیوند کلیه استفاده می شود، آورده شده است ممکن است ترکیبی از. این دوا

ها با توجه بوسیله نیازهای بخصوص پیوندی دیپلم شود داروهای ضدالتهاب. پردنیزون را به صورت خوراکی و یا وریدی استعمال می. نمایند اکثر عوارض جانبی پردنیزون به دوز دارو ها بستگی دارد پردنیزون با. دوز پایین بخاطر حداقل سازی عوارض : جانبی به کار می رود عوارض جانبی احتمالی پردنیزون عبارتند از تغییر ظاهر مانند ورم کردن رخساره و افزایش وزن سوزش خطوط شکم (افزایش احتمال کبودی و) کاهش ارج بهبود افزایش. سطح قند خون دیابت ناشی از استروئید تحول حالت بدون دلیل این می تواند بوسیله معنای افسردگی، التهاب یا روحیه بالا باشد انقراض. عضلانی کلی با درد داخل زانو و مفاصل ابداع آب مروارید با استفاده تمام مدت. پردنیزون، ممکن است یک حالت



تاری پیاده شدن روی قرنیه ایجاد شود تغذیه پس از اتصال کلیوی به نقل از متخصص گوارش.دکتر رضادوست تغدیه نقش مهمی داخل تندرست ماندن کلیه ها دارد تغذیه کم ارزش نقشی. کلیدی تو بازیابی موفق پس از اتصال کلیه بازی می یواش مشابه با تمامی دیگر انواع جراحی ها، گشایش. مناسب زخم ها بوسیله مقدار کافی کالری و پروتئین نیازمند است البته عوارض جانبی محتمل. داروهای ضد رد پیوند می تواند نیاز غذایی را اضافه دهد بوسیله برهان این نگرانی های بخصوص، می توانید. رژم غذایی تان را برای مدتی پس از یکدلی تغییر دهید بااینحال رژیم غذایی درمانی ابد توسط آویشن وحدت: و بوسیله منظور رفع حاجت ها و تلرانس تعیین می شود
احتمالا دانه چیا را داخل فدایی نوشابه ها دیده اید. استعمال در نوشیدنی ها تنها بخشی از کابردهای مختلف این دانه های کوچک است. چیا گیاهی یک ساله است. دانه چیا، پرکاربردترین حصه آن است. این روزها چیا را بوسیله نشانی غذایی با فایده درمانی می شناسند. برخی مدعی اند دانه چیا برای لاغری مناسب است. برای دانستن جزئیات این تقاضا با ادامهٔ این یادداشت همراه بشوید.

حتما بخوانید:خواص بادیان؛ ۶ خاصیت درمانی و نحوه مصرف آنخواص زنیان؛ ۴۵ نفوذ این علف هرزه همه لم حریفخواص رازیانه؛ با طولانی خواص رازیانه بخاطر سلامتی آشنا شوید تخم چیا چیست؟



چیا از خانوادهٔ نعناعیان و اهل کشور مکزیک است. چیا مانند غلات طولانی استفاده می شود، اما درواقع شبه گندم است. یعنی این دانه های سرشار از کربوهیدرات در تیرهٔ گندمیان قرار نمی گیرند. با قرارگرفتن دانه چیا داخل مایعات، حجم آن افزایش می یابد و ژلی غلیظ تولید می کند. تخم چیا اندکی از رژیم غذایی تمدن های آزتک و مایا (از تمدن های باستانی در آمریکای مرکزی) بوده است. ولی بعدها دانه چیا به فکر استفاده در رسوم مذهبی، از رژیم غذایی گیرایی حذف شد. در کشش صد گذشته، توجه چندانی به دانه چیا نمی شد، اما بعضی است که این دانه مجدد توجهات را به خود فراخوانی کرده و به نشانی غذایی پرخاصیت شناخته می شود. آیا تخم چیا به کاهش وزن دستیار می کند؟

براساس برخی ادعاها، برز چیا با کاهش اشتها می تواند به کاهش حد کمک نرم. این ادعاها بر این نظریه استوارند که دانه چیا با خاصیت سیرکنندگی و دارابودن ارج زیادی فیبر می تواند بی تا را برای مدت کامل تری سیر نگه دارد و به لاغری دستیار کند.

۲ قاشق غذاخوری دانه چیا تقریبا دربرگیرنده ۱۰ گرم فیبر است. این ارزش تقریبا کمیت ۴۰ درصد از احتیاج یومیه تان بوسیله فیبر است. رژیم های غذایی سرشار از فیبر به کاهش وزن دستیار می کنند. براساس مطالعه ای که در سال ۲۰۱۵ اجرا گرفت، مصرف روزانه ۳۰ گرم فیبر می تواند به اندازهٔ رژیم های غذایی مبهم به کاهش وزن کمک کند. البته مطالعات عریض ای داخل این بنیاد ارتکاب نشده است. مطالعات انسانی محدودی دربارهٔ تأثیر بذر چیا برای لاغری عمل شده است.

در این راستا، بررسی ای درون سال ۲۰۰۹ اجرا گرفت که تأثیر دانه چیا بر لاغری و کاهش سربزرگی بیماری ها را معاینه درنگ. تو این مطالعه، ۹۰ بی همتا چاق خواه دارای اضافه وزن یومیه ۲۵ گرم دانه چیا الودن در آب را قبل از ابتدایی و آخرین وعدهٔ روزشان استفاده کردند. متأسفانه این تجسس هیچ تأثیری داخل کاهش تودهٔ بدنی، تغییر در میزان چربی یا کاهش کار بزرگ مصیبت ها را مدال نداد.

دانه چیا کالری و چربی نسبتا بالایی دارد. ۲ قاشق از دانه چیا ۱۳۸ کالری انرژی و ۹ گرم چربی دارد (که ۱ گرم از آن را چربی های سیری شده تشکیل می دهد). مصرف دانه چیا داخل حد اعتدال می تواند بوسیله احساس اشباع و کاهش ظن پرخوری کمک کند. اما مصرف بیش آن در کشش روز می تواند باعث افزایش کالری مصرفی شده و حتی موجب افزایش وزن شود. دانه چیا و مصونیت قلب

معمولا دانه چیا بوسیله عنوان محصولی مفید برای مصونیت قلب شناخته می شود، چون این دانه های کوچک سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. البته بیشتر این اسیدهای چرب را آلفا لینولنیک اسید (ALA) تشکیل می دهد. براساس یک بررسی انجام پژمرده تو سال ۲۰۱۲، غذاها و مکمل های سرشار از این اسیدهای چرب می توانند سربزرگی بروز سندرم سوخت وسازی و بیماری سرخرگ کرونری را کاهش بدهند. اما حداقل مطالعه ای نشان داده است که غذاهای سرشار از آلفا لینولنیک اسید، سربزرگی ایست قلبی را افزودن می دهند.

در بررسی ۱۶ تجسس ٔ انجام گرفته درون این زمینه، نیمی از آنها حاکی از فواید اسید های چرب آلفا لینولنیک اسید به خشکی امدن روی بدن است؛ درحالی که بقیهٔ مطالعات تأثیر مثبتی را علامت نمی دهد. درباره ٔ این واکنش برز چیا به مطالعات بیشتری احتیاج است. حتما بخوانید: جلوگیری از حمله قلبی با ۱۱ راه عجیب اما موثر سایر خواص دانه چیا برای سلامتی

دانه چیا سرشار از مواد مغذی است. داخل ادامه به معاینه برخی مواد مغذی موجود در آن می پردازیم.

برز چیا منبع مرحمت از کلسیم است. اگرچه نتایج مطالعات دربارهٔ تاثیر کلسیم پهلو کاهش وزن متناقض است، ولی مشخص است که کلسیم به تقویت استخوان ها و دندان ها و تقویت سوخت و ساز معاون می کند.

میزان کلسترول تو بذر چیا صفر است. دانه چیا هیچ ویتامینی ندارد، ولی ذات عطا از برخی مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر، منگنز، روی و مس است. روش کاربرد برز چیا برای لاغری



تخم چیا تقریبا طعمی ندارد و می قابلیت آن را به راحتی در انواع غذاها استعمال کرد. دانه چیا را می توان به راحتی با هر نوشیدنی مانند آب و آبمیوه ها اختلاط کرد. البته دانه چیا باید قبل از استفاده به خوبی خیسانده شود تا حجمش افزایش یابد.

تخم چیا را به قیافه خشک مصرف نکنید؛ مخصوصاً اگر مشکل بلع دارید. زیرا دانه چیا می تواند چند برابرِ وزنش آب جذب کند. درنتیجه، ممکن است دانه های خشک با جذب آب داخل مری باعث گیر شوند.

بذر چیا را می توان در اسموتی ها، سالادها، سس های سالاد، ماست، سوپ، کیک، نان های خانگی، به جای تخم مرغ در برخی عسل ها و تو پودینگ (نوعی دسر) کاربرد کرد.

هنگام مصرف دانه چیا بوسیله خاطر داشته باشید که هرچه ارزش بیشتری از آن را کاربرد کنید و مدت بیشتری خیسانده شود، دارای ژل غلیظ تازگی می شود. ولی اگر از طرفداران بافت برز چیا نیستید، می توانید آن را در سایر مواد اولیه ترکیب و مصرف کنید. گویش آخر

بذر چیا شبه گندم ای است که می تواند بخشی از دستور کار ٔ کاهش وزن باشد. بذر چیا نمی تواند بوسیله سرعت سبب کاهش قطع شود. البته کاربرد متجاوز آن هم می تواند موجب افزودن اندازه شود.

هیچ غذایی نمی تواند به تنهایی موجب لاغری بشود. فداکار افراد مدعی اند که با اضافه دانه چیا بوسیله رژیم غذایی شان کاهش وزن داشته اند، اما دانه چیا تنها می تواند اندکی از یک رژیم غذایی سالم بخاطر لاغری باشد. دانه چیا تا وقتی با چیزهای دیگر مخلوط نشود، طعمی ندارد. بنابراین برخی ترجیح می دهند کالری موردنیازشان را از منابع خوشمزهٔ دیگری دریافت کنند.

برز چیا ممکن است با برخی داروهای فشار خون یا ضدانعقاد خون شبیه وارفارین تداخل داشته باشد. بنابراین درصورت مصرف هر یک از این داروها، دانه چیا را مصرف نکنید. درون دنباله بخوانید: خواص تخم شربتی و نحوه مصرف آن