خرید و فروش 24

صرف نظر از اینکه طرفدار کدام ژانر ادبی باشید، باید بپذیرید که ژانر عاشقانه، همواره یکی از جذاب ترین و محبوب ترین ژانرهای داستان بوده است؛ ژانری که فارغ از سن و جنسیت، طیف گسترده ای از مخاطبان را در طول تاریخ شیفتهٔ خود کرده و منشأ ایجاد شاهکارهایی نو و اثرگذار بوده است. چنانچه درون ردهٔ سنی نوجوانان قرار دارید یا فرزند نوجوانی دارید و دنبال تاریخ هایی با موضوع عاشقانهٔ ارزان بخاطر این قسمت قسمت کردن سنی هستید، این مطلب را از دست ندهید. تو این نوشته، شما را با هشت کتاب از بهینه عاشقانه های رمان نوجوانان آشنا خواهیم کرد. حتما بخوانید:تاریخ هایی که باید خواند؛ معرفی ۲۴ تاریخچه جذاب و ارزشمندبهترین کتاب هایی که تبدیل بوسیله فیلم شدندبهترین داستان های ایرانی؛ ۱۰ رمانی که حتما باید بخوانید

گردآوری و معرفی فهرستی از عاشقانه های ادبیات که ویژهٔ نوجوانان باشد، مفید است که در جوهر راحتی، شاق است. از یک سو، یافتنِ عاشقانه هایی از نویسندگان داخلی و خارجی کار میسر ای بوسیله نظر می رسد؛ اما از سوی دیگر، برگزینی عاشقانه هایی پرعضله که مناسبِ این ردهٔ اهل سنت باشد، به این سادگی ها که خاطر می کنید نیست. فهرستی که در ادامه می خوانید، با توجه بوسیله معیارهای مهمی مانند خوش خوان بودن، تناسب با قسمت قسمت کردن اهل سنت و جذابیت موضوع انتخاب شده اند. البته در تفویض تاریخچه های این فهرست، تلاش بر این بوده تا کتاب هایی که اخیرا بوسیله طبع گویا اند، معرفی شود؛ به تمایل روزی که همهٔ ما از خواندن کتاب های خوب ادبی کیف ببریم. ۱. زنان کوچک

کتاب «زنان کوچک»، عنوانی آشنا برای نسل های پیشین است. داستانِ چهار خواهرِ دوست داشتنی که تو غیاب پدرشان درون روانی جنگ، همراه مادرشان درون مسکن ای زندگی می کنند. ادبیات خانوادهٔ مارچ و رخدادهای ریز و درشتِ زندگی شان، تکاپو های ستودنی گیرایی برای خلق عمر بهتر و غلبه به خشکی امدن مشکلات ریز و درشتی که داخل نبود پدرشان برایشان پیش آمده است، آن شرف جذاب و خواندنی است که این کتاب را بی نیاز از معرفی کردن می نرم.

مگی، جو، بتی و امی، آن جاه شخصیت های باورپذیر و ملموسی دارند که معمولا هرکسی این کتاب را می خواند، خودش را نزدیک به یکی از این چهار دختر تارک دنیا می بیند. آنچه باعث محبوبیت و ماندگاری این کتاب، طی سالیان دراز شده است، سادگی و سرسپردگی شخصیت ها و رویدادهای متناسب لمسِ زندگی موجودی است. آن ها، آن قدر باورپذیرند که وقتی ادبیات شان را می خوانید، ناخودآگاه با آن ها می خندید؛ گریه می کنید؛ سراسیمه و هیجان زده می شوید و از فرح سندیت شاد خواهید شد. اگر به کتاب هایی که به عمر به معنای واقعیِ زندگی، می پردازند، علاقه مند هستید، حتما این کتاب مانوس داشتنی را بخوانید.

کتاب زنان کوچک نوشتهٔ الیزا می الکونت است که فرزین دروازه آن را بوسیله فارسی برگردانده است. این کتاب از لفظ انتشارات قدیانی، طبع و منتشر شده است. ۲. باغ مکتوم

مری لناکس، دختری لاغر و رنگ پریده است که پس از کوچیدن مادرش، به خانهٔ یکی از اقوامش که تابه حال او را ندیده است، منتقل می شود. مقبول این تغییرات وسیع برای او که از مدت ها پیش، غذای برقرار و حسابی نخورده بود و با کسی نزدیکی نکرده بود، در ابتدا شاق به نظر می رسید. طولی نکشید که کم ناچیز اوضاعش بهتر شد و هر روز، حالش بیشتر رو به بهبودی می رفت. او که از خانهٔ بزرگ و لبریز از خدمهٔ جدیدش عزب اتاق خودش و زمین های گرداگرد را دیده بود، به رازهای عجیبی تو خانه پی می سرما. رازهایی که با دخالت مری، زندگی طولانی ساکنان مخفی خانه را تحت تأثیر خودش راحتی می دهد.

کتاب باغ مخفی، یکی از آثار کلاسیک رمان گیتی است که حتما باید آن را بخوانید تا به معجزهٔ مراد ایمان بیاورید. نویسندهٔ کتاب، با توصیف هنرمندانهٔ شخصیت ها، مناظر و حتی بوها، آنچنان شما را درگیر کتاب خواهد کرد که با خواندن آن خاطر می کنید در قلب کتاب و ماجراهای آن قرار دارید. آغاز داستان، شما را نومید و رنجیده می کند؛ ولی نگران نباشید. به شما قول می دهم که همه چیز رفته رفته بهتر و تا اینکه زیاد دوست داشتنی خواهد شد. کافی است به زیبایی قلم هاجسن برنت، ایمان داشته باشید. این کتاب را مهسا طاهریان ترجمه کرده و انتشارات پینه دوز، آن را روانهٔ بازار کتاب کرده است. ۳. بذر مرغ ها

چنانچه از من بخواهید که یک کتاب موفق و خوب در رابطه با مشکلات روزهای نوجوانی و روابط انسان ها به شما شناساندن کنم، حتما تاریخچه تخم مرغ ها هم تو سیاهه تاریخچه های معرفی شده، خواهد بود. اما این کتاب دربارهٔ چیست؟

تاریخ تخم مرغ ها داستان دو نوجوان بوسیله معروفیت های دیوید و پریم رز است که هرکدام دربند مشکلاتی هستند که به نظر خودشان، مبصر ترین مشکلات دنیاست. چرا؟ چون این مشکلات آنها را وادار به فرار از خانه و ترک نگرش عمر شان کرده است. چنانچه آدم روزی غرض به این طور کار وحشتناکی بگیرد، لابد باید برهان قانع کنندهٔ شکوه داشته باشد و دیوید و پریم رز، بوسیله رویت خودشان این دلیل را داشتند. آن ها به مردی به نام جان یخچالی پناه می برند؛ مردی که همچون یک معلم، راهنما، حمایت و مانوس آنهاست. سرتاسر داستان برز مرغ ها، ادبیات روابط انسان ها با هم است؛ روابطی که مانند دنیای حقیقی مملو از قهر و آشتی، نرمی و خشم، غم و خنده و رفعت و پایین است.

اینکه دیوید و پریم رز چطور به اندوه رسیدند، یا اینکه چه اتفاقاتی برایشان افتاد، یا اصلا چه مشکلاتی داشتند که آنها را واردار بوسیله گریختن از خانه کرد و آخر ادبیات شان به کجا رسید، چیزی است که با خواندن این کتاب خواهید فهمید.

تاریخ تخم مرغ ها نوشتهٔ جری اسپینلی، به همت فریده اشرافی بوسیله فارسی برگردان شده و انتشارات ایران بان، آن را چاپ و منتشر کرده است. ۴. این وبلاگ واگذار می شود



اگر تعاقب کتابی با استیل و سیاقی متفاوت هستید، کتاب «این وبلاگ واگذار می شود» پیشنهادی برجسته برای شماست. نمی دانم چقدر تبعه وبلاگ قرائت کردن و وبلاگ نویسی هستید و ارتباط تان با وبلاگ ها که این روزها بسی کمرنگ شده اند چطور است؛ اما این تاریخ برای همهٔ کسانی که بوسیله وبلاگ نویسی تعلق دارند و از آن خاطره دارند، تاریخچه متجاوز جذابی است.

نویسندهٔ کتاب «این وبلاگ واگذار می شود» کوشیده است شیوهٔ روایتش از ماجرای عشق پسری جنوبی به دختر همسایه موجودی تو زمان غوغا را به صورت تالیف های وبلاگی مدح درنگ. داستان از این صبر است که زال، پسر کتابفروش جنوبی، عاشق دختر همسایه شان، فریبا، شده بود. با آغاز شورش و مهاجرت فریبا و خانواده ا ش به شهری دیگر، کلید خانهٔ فریبا بوسیله زال سپرده می شود و زالِ بیچاره طولانی مدتِ سی و چند سالِ پس از آن روز، به عشق فریبا، مفتاح را پیش خود نگه داشته بود. اکنون دختری بوسیله اشتهار درنا، داستان آن خاطرخواهی را درون وبلاگی روایت می کند. داستان عشق زال و فریبا، که درنای قصهٔ ما به تعریف آن می پردازد، هنگام پست های وبلاگی مختلف روایت می شود؛ اما اندک کم سر و کلهٔ کامنت هایی نادیده نمایان می شود که آغاز ماجراست.

کتاب «این وبلاگ واگذار می شود» را فرهاد حسن زاده نوشته و انتشارات افق آن را در ۱۴۴ صفحه منتشر کرده است. ۵. خانهٔ درختی

اگر آمادهٔ خواندن یک کتاب پرهیجان و پرکشش از سال های قبل از انقلاب هستید، پس شناساندن می کنم: این شما و این تیمار کتاب خانهٔ درختی!

داستان از یک سال پس از تنش شروع می شود. جایی که عباس، عکاس روزهای انقلاب، به نعوظ اتفاقی دفترچهٔ خاطراتش را پیدا می درنگ. دفترچه ای که مشت ساواک حیات و به عنوان یک سند باعث دستگیری بسیاری از همسنگران انقلابی اش شده وجود. پیداشدن آن دفترچه، باعث شد تا عباس سراغ مادر دوست شهیدش، یعنی علمدار برود. علمدار خبرنگاری کوشا بود که داخل اوج مبارزات مخرب اش میوه حکومت شاه، مجبور بوسیله هزیمت و عمر در خانه ای درختی شده بود. عباس با رفتن پیش مادر علمدار، یاد خاطره هایی می افتد که از سال های انقلاب داشت. از روزهای مبارزه و عکاسی و تحصن و برپایی نمایشگاه محصول حکومت تا عشقی قدیمی که به دختر تارک دنیا علمدار داشت.

این کتاب بوسیله نقش نوجوانان در پیروزی انقلاب رویکردی بدیع دارد و از رخدادهای پیش از پیروزی انقلاب، روایت هایی غیرتکراری و جذاب ارائه می دهد. خانهٔ درختی، یکی از بهترین کتاب های ژانر خود بخاطر نوجوانان بوسیله شمار می آید. مفروضات جالبی که نویسنده، از روزهای قیام به شما می دهد، این کتاب را به اثری دوست داشتنی و برازنده توجه تبدیل کرده است. اگر دوست دارید با روایتی متفاوت از روزهای نهضت روبه رو شوید، این تاریخچه را حتما بخوانید.

کتاب خانهٔ درختی نوشتهٔ عباس جهانگیریان است و انتشارات عروج، چاپ و پخش آن را برعهده اندوهناک است. ۶. وزن آب

شاید کمینه کتابی علنی شود که بتواند به طرزی عمیق، مشکلات دورهٔ نوجوانی و احساسات و روحیات نوجوانان را اقرار کند. اما خب! وضع آن قدرها تیمار که تفکر می کنیم بد نیست. هنوز غصه سخن سنج های خوبی پیدا می شوند که تالیف هایشان آن قدر ژرف و نکته سنج از روزهای نوجوانی بگوید که گاهی با خودتان فکر کنید نکند نویسندهٔ کتاب نوجوان است! کتاب وزن آب حزن جزو این دسته از کتاب هاست. این کتاب دربارهٔ زندگی دختری بوسیله صیت کاسینکا است. کاسینکا، دختر لهستانی این قصه، دچار مشکلات یدکی است. او از بچگی شاهد دعواهای پدرومادرش بوده و حالا تماشاگر رفتن پدرش است. بوسیله همین سادگی، زندگی او، جزو آن دسته از عمر هایی قرار می گیرد که می استعداد به آن لقب کبود شدگی بار قسط.

با عدول کردن پدرش، تمام شور و نشاطِ سرمد مانده در منزل از بین می جوی و مادرش، دچار ملالت می شود. گل وجود و بوسیله سبزه نیز آراسته شد! حالا کاسینکا با دو مشکل عمده روبه روست. البته صبر کنید. طومار مصیبت های کاسینکا به همین مکان ختم نمی شود. مادرش پس از رفتن پدرش، تصمیم می گیرد تا او را پیدا کند و با کاسینکا به انگلستان مهاجرت می کنند. حالا کاسینکا باید با مشکلات متعددی مبارزه کند. مشکلاتی که بزرگ ترین آن ها، چالش مهاجرت است. این اثرِ سارا کروسان را مریم فیاضی ترجمه کرده و انتشارات هوپا، منتشر و راهی راسته تاریخ کرده است. ۷. عامره و هرمز (از مجموعهٔ عشق های فراموش شده)

کمتر ایرانی ای پیدا می شود که رمان های هزارویک شبِ شهرزاد قصه گو بوسیله گوشش نخورده باشد. حالا تفکر کنید که این وسط، نویسندهٔ خلاقی هم پیدا شود که مقدمه به بازنویسی و بازآفرینی قصه های هزارویک شب کرده باشد. قصه هایی که درون سال های نه چندان دور، پای ثابت جشنواره ها و نقل مجالس بودند. می بینید چقدر دورشدن از این کتاب ها و اسطوره های شیرین شان غم انگیزند؟ حالا متجاوز غم غصه نخورید! خوشبختانه نویسندگانی هستند که سعی تو حفظ و بازآفرینی این میراث ارزشمند برای سلسله های بعدی دارند. یکی از این بازنویسی های خوش سفره و موفق، تاریخچه عامره و هرمز است. این تاریخچه که بازنویسی داستان «اسب آبنوس» از تاریخچه حکایت های هزارویک شب است، روایتگر ادبیات شاهزاده ای ایرانی به نام هرمز است که عاشق شاهزادهٔ یمن می شود؛ عشقی که بودنش، باعث می شود تا هزار مصیبت پهلو سر شاهزادهٔ بیچاره هوار شود.

می پرسید چه مصیبت هایی؟ اگر قرار بود که بوسیله همین سادگی از آخر وتوی ماجرا شیوه دربیاورید و در چهار خط ناقابل، همهٔ رمان لو برود و قانون و تهش غم بیاید که این همه تاریخ تصنیف نمی شد! پس تا دیر نشده است، بجنبید و تاریخ را بخوانید. من مطمئنم جادوی قصه های شیرین هزارویک شب، شما را هم منتظر خودش و حکایت هایش خواهد کرد. این تاریخ که با قلم زیبای علی اندکی نوشته شده است، توسط انتشارات هوپا، منتشر شده است. ۸. مشتاق شدن انباشتگی دریایی بوسیله روایت آب

مگر می شود کتابی از عاشقانه های قدیمی باشد و پای پری دریایی وسط نباشد؟ این بار هم داستان، حکایت هواخواه شدن مردی شکارچی است. این مرد هر روز بوسیله عشق دید پری دریایی، تور و بساطش را جمع می کرد و با قایقش، به قلب یبوست می زد. چرا؟ تا بتواند یک روز انباشتگی دریایی را ببیند. مندو، ماهیگیر قصه، بالاخره قاهر به نظر پری دریایی شد و آن ها یک دل نه صد دل عاشق تیمار شدند. اما از قضا، خاطرخواهی پری و آدمیزاد، تو سرزمین پریان، ممنوع است. مندو و پری دریایی، نقشهٔ فرار می کشند و با هم فرار می کنند. اما سرانجام، پریان، انباشتگی بحری و مندو را رک می کنند. اگر فکر می کنید این انتهای ماجرای مندو و پری بحری است، رقیق درون اشتباهید. مندو به همین سادگی ها از عشق خودش بوسیله پری دریایی دست نخواهد کشید.

نکند منتظرید تا ادامهٔ ادبیات را برایتان تحسین کنم؟ یعنی هنوز قانع نشدید که باید این کتاب را بخوانید و از خواندن این شعر فولکلور دوست داشتنی لذت ببرید؟ پس باید بوسیله شما بگویم که با نخواندن این کتاب، چیز پهن های غافلگیرکننده و توصیف های جذاب دبیر را که از بازآفرینی افسانه های قدیمی عامه آفریده است، از دست خواهید انصاف.

تاریخ عاشق شدن پری دریایی به روایت آب، به خامه محمدرضا یوسفی و به همت انتشارات پیدایش، داخل کتابفروشی ها در دسترس شماست. در امتداد بخوانید: بهترین رمان های عاشقانه که حس عشق را در شما زنده می کنند
  • ۹۸/۰۳/۲۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی