خرید و فروش 24

۸ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

ازAمدتGHAROOOONGHAROOOON ها پیش، شایعاتی درباره ی ساخت معیار دوم گوشی تاشدنی سامسونگ، یعنی گلکسی فولد شنیده ایم براساس. ادعاهای ایشان آگروال، یکی از افشاگران حوزه ی فناوری، این مدل جدید که فعلا از آن با نام گلکسی فولد ۲ یاد می شود، احتمالا قیمتی مفت تر از نمونه فعلی خواهد داشت گفته. 

می شود SM F700F-شماره مدل گلکسی فولد ۲ است و در بازارهای متعددی عرضه خواهد شد ظاهرا. ساکنان ایالات متحده ی آمریکا، کانادا، چین، هند، کره و اروپا خواهند توانست میزان ارزان بها خیس گوشی تاشدنی گلکسی فولد را تدارک کنند افزون. بر این، کره ای ها منظور دارند استاندارد دوم گلکسی فولد را فقط با حافظه ی ذخیره سازی ۲۵۶ گیگابایتی و داخل دو اثر جزیی مشکی و بنفش روانه ی راسته کنند مقاله.

های مرتبط اتمام:موجودی گلکسی فولد سامسونگ درون پنج دقیقهسامسونگ برنامه هایی برای اضافه فروش گوشی های تاشدنی در سال ۲۰۲۰ دارد ایشان

آگروال تو صفحه ی توییترش می نویسد می: توانم تأیید کنم SM F700-بوسیله نشانی مدل دیگری از گوشی های قوم ی گلکسی فولد و حاضر به شبکه ی 4G فراغت است داخل دو رنگ مشکی و بنفش ارائه شود حافظه. ی ذخیره سازی این گوشی ۲۵۶ گیگابایت خواهد بود محصول. مذکور ظاهرا قیمتی ارزان مرطوب خواهد داشت و به طور قطعی در چندین بازار ازجمله هند، ایالات متحده ی آمریکا، کره، گره و اتحادیه ی اروپا روانه ی بازار خواهد شد علاوه. 

پیاده شدن آنچه گفته شد، فداکار از افشاگران مملکت ی فناوری مدعی شده اند مدل ارزان قیمت گلکسی فولد استراحت زدودن گلکسی فولد ۲ نامیده شود این. افراد می گویند کره ای ها از مدل جدید گوشی تاشدنی موجودی با شهرت گلکسی فولد لایت Galaxy (Fold Lite یاگلکسی) فولد ای Galaxy (Fold e یاد) خواهند کرد در.



شایعه های پیشین شنیده بودیم مقیاس دوم گلکسی فولد صبر نیست ازلحاظ ظاهری شباهت زیادی بوسیله مدل مقدماتی داشته باشد مقیاس. اولیه ی گلکسی فولد سامسونگ به قیافه افقی تا و باز می شود؛ بااین حال، موافق بینایی های جدید و ادعای کارشناسان، سامسونگ در گلکسی فولد ۲ از طراحی شبیه بوسیله گوشی های تاشو Flip (بهره) خواهد سرما بوسیله. عبارت دیگر، گلکسی فولد ۲ به صورت عمودی تا خواهد شد این. یعنی جدیدترین گوشی تاشدنی سامسونگ قرار است ازلحاظ ظاهری شباهتی بی برای اینکه وچرا به گوشی موتورولا ریزر داشته باشد که بوسیله تازگی شناساندن شده است در. همین باره، سامسونگ مدتی پیش نسخه ی مفهومی استاندارد متاخر گلکسی فولد را به قیافه محدود به ارائه گذاشته بود براساس.

شایعه  های جدید، گلکسی فولد ۲ از خامه لمسی S S Pen پشتیبانی خواهد کرد. گفته می شود سامسونگ قصد دارد گلکسی فولد ۲ خواه گلکسی فولد لایت یا ... در جریان برگزاری کنگره ی جهانی موبایل بارسلونا ۲۰۲۰ (MWC ۲۰۲۰) با برگزاری کنفرانسی عام معرفی کردن یواش.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره ی نسخه ی جدید گلکسی فولد سامسونگ دارید؟

مقدار به روز و مشخصات متخصص و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان و آگاهانه ی انواع گوشی سامسونگ را داخل بسرنوشت شوم دچار کردن محصولات زومیت بیابید. در این بخش، مقایسه ی مشخصات متخصص انواع گوشی های سری S S ، J ، M A و A سامسونگ و گالری تصاویر رسمی این محصولات دردسترس.خواهد بود مشاهده مسوده گوشی های:سامسونگبیشتر بخوانید ورق پشتیبانی گلکسی فولد 2 توسط سامسونگ ایجاد شدآسیب پذیری گوشی های مهیا به پردازنده های کوالکام در رسوخ اطلاعات حساساحتمال عرضه اندروید ۱۰ بخاطر گلکسی اس ۸گلکسی A51 سامسونگ با باتری ۴۰۰۰ میلی آمپرساعتی معرفی می شودسامسونگ به ربط ۱۰ سالگی خانواده گلکسی بسته اختصاص ای ارائه
در ساعات اولین ی روز گذشته طی گزارشی غیررسمی اعلام شد که اپل درصدد است از جدیدترین عضولپ تاپ های خانواده ی مک بوک پرو با نمایشگر ۱۶ اینچ پرده برداری یواش. اهالی کوپرتینو سرانجام شب گذشته لپ تاپ مک بوک پرو ۱۶ اینچ را رونمایی کردند. یکی از بنیانی ترین تغییرات اعمال شده تو قبیله جدید لپ تاپ های رده بالای اپل، خداحافظی با مکانیزم پروانه ای کیبورد و استفاده از مکانیزم قیچی است؛ اپل از کیبورد متاخر مک بوک پرو ۱۶ اینچ با معروفیت «کیبورد جادویی» (Magic Keyboard) یاد می کند. 

به رطوبت فیل شیلر، مدیر بازاریابی اپل، در مصاحبه ای با رسانه ی سی نت توضیحاتی را درمورد دلایل روی آوردن اپل بوسیله مکانیزم قیچی نمایش داده است. او نیز تو مصاحبه اش به موارد دیگری نظیر اثرات این کیبورد روی محصولات آینده ی قوم ی مک بوک و همچنین تاچ بار لپ تاپ اپل مک بوک پرو ۱۶ اینچ اشاره کرده است. شیلر در مصاحبه با سی نت گفته، بهبودهایی که کیبورد پروانه ای طی چند سال اخیر به خود دیده، باعث شده است که اینک کاربران بسیار زیادی از فرمان با آن خشنود باشند؛ ولی این کیبورد برای کاربران حرفه ای کافی نبوده است. 

مقاله های مرتبط:مک بوک پرو 16 اینچی اپل شناساندن شد؛ حاشیه نویسی های باریک زیرفون و بازگشت مکانیزم قیچیکیبورد پروانه ای اپل چیست و چرا در مک بوک ها مشکلاتی ایجاد کرده است؟

فیل شیلر می گوید، اپل با بسیاری از کاربرانی که خودش از آن ها با صیت کاربر حرفه ای یاد می کند دیدار کرده و رویت آن ها را جویا شده است. براساس ادعای شیلر، رادیکال ی کاربران صنف ای خواستار چیزی مشابه به کیبورد نوستالژیک قدیمی این مشارکت با نام Magic Keyboard اما درون فرم لپ تاپ بوده اند. شیلر دراین مبنا تشریح می دهد: «چند سال پیش، ما تصمیم گرفتیم در ثانیه اعمال گشایش روی کیبورد پروانه ای، به گفتگو با بسیاری از کاربران حرفه ای بنشینیم تا از آن ها بپرسیم که از کیبورد بیشتر از همگی چه خواسته ای دارند؛ بنابراین دراین زمینه تحقیقات زیادی انجام دادیم. این کار، پروژه ی متجاوز ستایش برانگیزی بود. آویشن مهندسی ما با تحقیقات زیاد و تجسس موارد مختلف توانست روی جنبه های فیزیولوژیک و روانشناسی تایپ کردن مسلط شود؛ روی آن چیزی که آدم عاشقش هستند. هنگامی که تحقیقات مان را روی چیزی که به طور ویژه کاربران صنف ای منتظر آن بودند شروع کردیم، فهمیدیم که بسیاری از آن ها می گویند «غلام چیزی مانند بوسیله مجیک کیبورد می خواهم؛ من خواستار آن کیبورد هستم»؛ از همین رو تیم مهندسی ما تصمیم گرفت از فناوری به کاررفته در مجیک کیبورد استفاده و آن را دانا دنیای نوت بوک ها درنگ.»

شیلر می گوید آن ها بخاطر واردکردن فناوری های کیبورد نوستالژیک مجیک به دنیای لپ تاپ ها، با چالش های متعددی مواجه شده اند و مسئله ایفا این امر میسر نبوده است. این مشکلات بوسیله خصوص تو زمینه ی پرتو پس بنیاد و ارگونومی خودشان را مدال داده اند: «بخاطر اینکه کاری کنیم مکانیزم جدید قیچی روی یک نوت بوک عملکردی عاری عیب داشته باشد، مجبور شدیم آن را با زاویه ی جدید تطبیق دهیم. نسخه ی قدیمی مجیک کیبورد دارای طراحی شیب دار بود، اما کیبورد لپ تاپ مدل سازی لیز دار ندارد؛ این موضوع از شمارش ارگونومی بیش پراهمیت است. افزون بر این موارد، مکانیزم جدید قیچی باید در کیبوردی که دارای نور پس بنیاد وجود نیز امر می کرد؛ نور پس زمینه داخل لپ تاپ وجود دارد اما در نسخه ی باستانی کیبورد مجیک دیده نمی شود.»



کیبورد پروانه ای اپل طی چند سال اخیر برای کاربران این مشارکت دردسرساز شده بود. به دلیل شکل خاص سوییچ های کیبوردهای پروانه ای، مواد اجنبی نظیر قبر و گردوغبار به آسانی می توانستند در تحت کلیدها جمع شوند و داخل عملکرد آن ها اختلال خلق کردن کنند. از همین رو شمار اضافی از دارندگان مک بوک همواره از این کیبورد انتقاد می کردند. شیلر می گوید اپل طی چند سال اخیر، چیزهای بسیار زیادی را درمورد کیبورد لپ تاپ ها یاد گرفته است.

او دراین زمینه می گوید: «بخاطر اینکه بتوان محصولی را بهتر کرد، همواره چیزهای جدیدی برای یاد گرفتن وجود دارد. اهمیتی ندارد که بازخورد کاربران چگونه است؛ هموار چیزهایی برای یاد اخذ وجود دارد. برای همین از خودمان پرسیدیم که بخاطر بهتر کردن کیبورد پروانه ای چه مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش می توانیم انجام دهیم؟ آیا می توانیم در راستای رویکرد فعلی مان تغییراتی مثبت ابداع کنیم یا اینکه باید به نعوظ کلی استراتژی مان را تحول دهیم؟ با این اوصاف، آویشن مهندسی ما با صرف کردن زمان کافی، تحقیقات مناسبی را دراین بنیاد ارتکاب داد، چیزهای جدیدی را کشف کرد و با تغییر بعضی رویکردها، بوسیله اختراع مجدد برخی چیزها صیقل. آویشن مهندسی ما هنگام چند سال اخیر، مفروضات زیاد بیشتری را درون این حوزه تصرف کرده است.»

آیا می توانیم مراد داشته باشیم که کیبورد مجیک مک بوک پرو ۱۶ اینچ با مکانیزم قیچی، به زودی در مدل های دیگر لپ تاپ های خانواده ی مک بوک نیز دیده شود؟ به لطافت در فداکار شایعات شنیده بودیم که امکان عمل این کار توسط اپل وجود دارد؛ اما فیل شیلر فعلا بوسیله صورت رسمی نرمی تأییدی پای شایعات نزده است و اولویت می دهد دراین اساس اطلاعات خاصی را تو دسترس استراحت ندهد. وقتی روزنامه نگار رسانه ی سی نت دراین زمینه شیلر سؤال کرد، او داخل جواب گفت: «امروز نمی توانم چیزی بگویم. ما همچنان به بهبود طراحی هر دو کیبورد (پروانه ای و قیچی) دنباله می دهیم.»



مک بوک پرو ۱۶ اینچ از لحاظ تاچ بار همچنین میزبان تغییراتی جدید بوده است. شیلر می گوید اضافه شدن تکمه ی فیزیکی Escape یکی از بزرگ ترین تغییرات مک بوک پرو برای کاربران حرفه ای به شمار می آید. شیلر مدعی است که دکمه ی Escape درون به خشکی امدن تاچ بار می تواند مزیت های بسیار زیادی برای کاربران صنف ای داشته باشد. شیلر دست افزار هایش را ادامه می دهد: «احصائیه زیادی از کاربران از تاچ مرحله استفاده می کنند و برخی از فردی های آن، مزیت های متعددی برای کاربران به دنبال دارد؛ بااین حال آن ها برخی شکایات نیز درمورد تاچ بار داشتند. چنانچه بخواهم شکایات کاربران را دسته بندی کنم، باید بگویم که آن ها بیش از هر چیز دیگری از نبود کلید فیزیکی Escape ناراحت بودند. بسیاری از افراد نمی توانستند با نبود کلید فیزیکی Escape پهلو بیایند و خودشان را با این موضوع متجانس کنند. بنابراین ما غرض گرفتیم به جای حذف کامل تاچ بار و ازبین بردن مزیت های بی حد آن برای کاربران، مفتاح فیزیکی Escape را نیز به پیاده شدن آن تکثیر کنیم.»

فیل شیلر همچنین درون بخش دیگری از مصاحبه ی جدیدش اعلام کرد اپل قصد ندارد آیپد و مک را با یکدیگر ادغام کند؛ درون ضمن این همدستی فعلا داخل معلول افزودن کردن نمایشگر لمسی بوسیله رایانه های مک تراشیدن. بخاطر معاینه ی مصاحبه ی طولانی فیل شیلر، می توانید به وب سایت سی نت مراجعه کنید. 

دیدگاه شما کاربران زومیت در این رابطه چیست؟بیشتر بخوانید:فیل شیلر: علم آموزان با استعمال از کروم بوک قاهر نمی شوندضرر ۲۳۳ میلیون دلاری ژاپن دیسپلی در سه ماهه سومین ۲۰۱۹مک بوک پرو 16 اینچی اپل معرفی شد؛ حاشیه نویسی های مخلوق تر و بازگشت مکانیزم قیچیIBM می گوید کاربران مک بهره وری و خرسند بیشتری در اشتغال شان دارندمک بوک پرو 16 اینچی اپل امروز معرفی می شود
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمد اسلامی در حاشیه هفتمین کنفرانس بین المللی رله های آینده داخل هتل پاسیان اوین در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت ارزش و ثبت اشتهار ساختمانی ملی اظهار کرد: ثبت اشتهار ساختمان ملی به قیافه آزمایشی در کرمان آغاز شد تا بتوانیم ضمن آسیب شناسی سامانه بتوانیم همه مقدمات و اقدامات لازم را برای ثبت اشتهار مردم فراهم کنیم.

وی ادامه داد: ۱۰ استان دیگر در قلمرو در طرح اقدام مسکن ملی استراحت گرفته اند که در این میان سه استان از شنبه درون سامانه می توانند نسبت به تهیه و اسکن مدارک لازم اقدام کنند و از فردا ثبت معروفیت آنها آغاز می شود و به تدریج بقیه استان ها همچنین در این طرح ملتفت می شوند.

وزیر متد و شهرسازی نیز در پاسخ به سوالی مبنی کنار این که آیا معین نشدن قیمت جدی خانه ملی باعث پشته عدول کردن ارج آن از لفظ سازندگان نمی شود؟ اظهار کرد: ارزش مسکن ملی روشن است و به خلال دلمه شدن قرارداد با مردم اخبار می شود ولی به عارض کلی حداکثر ارزش آنها متری ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون تومان است که البته داخل کلانشهرها متفاوت بوده و بها ساختمان ملی به هنگام عقد پیمان نامه با مردم مشخص می شود.

اسلامی ادامه رحم: در اکثر قریب بوسیله موافقت کلانشهرها همچنین قیمت نباید بیشتر از ۳.۵ میلیون تومان باشد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره ثبت نام طرح اقدام ملی ساختمانی گفت: یکی از اهداف اصلی داخل این طرح شناسایی متقاضیان واقعی مسکن است تا بتوانیم زمین کافی درون اصالت مردم قرار دهیم و آنها بوسیله خانه هایشان برسند.

وی بیان کرد: داخل این طرح بوسیله چند صورت عمل می کنیم آنهایی که زمین نداشته باشند در اختیارشان صبر می دهیم یا آنکه به شریک شدن های سازنده زمین می دهیم تا خودشان بوسیله صورت مستقیم با آدم وارد قرارداد شوند در شرایطی که مردم خودشان زمین دارند مشابه بافت های فرسوده نیز به آنها پروانه ساخت رایگان و تسهیلات می دهیم که تاکنون ۲۰ هزار نفر برای دریافت تسهیلات رفتار کرده اند همچنین صندوق پس انداز غره را بوسیله این طرح متصل کردیم و تاکنون ۳۴۰ هزار نفر درون این قالب قرار اندوهناک اند.
بوسیله متعاقب لو رفتن تصاویری از مدل کاملا متاخر از تویوتا Raize داخل ماه گذشته این خودرو این هفته به طور رسمی وارد راسته ژاپن شد. تویوتا Raize جدید در کارخانه ی دایهاتسو مصنوع خواهد شد. ساخت این مدل روی نسخه ی ارزان شده ای از پلتفرم TNGA انجام خواهد شد و Raize داخل منبع نسخه ای ارزان تیز از تویوتا C-HR است. تو حصه ابعاد تویوتا Raize دارای کشش ۳۹۹۵ میلی متر، عرض ۱۶۹۵ میلی متر و بالا ۱۶۲۰ میلی متر است.





با بود ابعاد نسبتا کوچک تویوتا Raize ولی سازنده گفته که این خودرو بهترین فضای صندوق و فضای سرنشینان را تو کلاس خود دارد. تو کابین Raize نیز فضاهای زیادی بخاطر صبر دادن اشیا وجود دارد. به گفته ی تویوتا این پلتفرم پیمانه اندک مقاومت فراز را با بی آرامی دارد و داخل کنار سیستم تعلیق جدیدی که درون Raize نصب شده می تواند هندلینگ اوج و راحتی خوبی را عرضه دهد. قدرت مورد احتیاج تویوتا Raize از یک پیشرانه ی توربوی ۱ لیتری ۳ ستون تأمین می شود که به جعبه دنده ضریب فاقد وسیلهاتصال D-CVT دوحالته کوپل شده است. این اولین وعده است که تویوتا از مجری دنده D-CVT محصولات دایهاتسو در یکی از خودروهایش استفاده می کند. صندوق دنده D-CVT در کنار کمربند و پولی از چرخ دنده نیز استفاده می درنگ تا راندمان آن در سرعت فراز افزایش یابد.





سواری تویوتا Raize اقتدار تولید ۹۷ اسب بخار غلبه درون ۶ هزاره دور به خشکی امدن دقیقه و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور درون ۲۴۰۰ تا ۴ هزاره دور بر دقیقه را دارد. تویوتا داخل تک این اتومبیل گفته است که که قدرت خوب و شتاب خوبی دارد و تو سرعت های پایین مصرف بنزین کم و در سرعت های بالا عملکردی خوب دارد. مقاله های مرتبط:Title Text تویوتا سوپرا GT4 رونمایی شدتویوتا C-HR GR Sport رونمایی شد

متوسط مصرف سوخت این خودرو در سیکل WLTC حدود ۵.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برای نسخه ی تک دیفرانسیل و ۵.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برای نمونه دو دیفرانسیل عنوان شده است. تویوتا بخاطر اولین مرحله برای Raize سیستم چهار چرخ محرک نیز عرضه می یواش. این سیستم چهار چرخ محرک داینامیک تورک کنترل معروفیت دارد و داخل هنگام شتاب گیری یا حرکت درون مسیرهای لغزنده می تواند نیروی موتور را بوسیله چرخ های عقب همچنین ارسال یواش.



در مدخل جهیز های پناه و کمکی رانندگی، تویوتا، مدل متاخر Raize را با پکیج Smart Assist روانه ی بازار کرده که شامل ترمز خودکار پیشگیری از تصادف، سیستم پیشگیری از لول ناخواسته ی خودرو، کروز کنترل هوشمند و جهیز کمکی پارک هوشمند می شود.تویوتا Raize درون سه گانه تیپ عرضه می شود که قیمت پایه ی آن ۱۴ هزاره و ۴۲۵ دلار است. تویوتا این نمونه را به رخساره اقساطی با عدالت ماهیانه ی ۳۶۶ دلار نیز به مشتریان خود در ژاپن ارائه می یواش.

بیشتر بخوانید:تویوتا سوپرا GT4 رونمایی شدادغام قسمت قسمت کردن PSA با فیات کرایسلر نهایی شدآینده خودروهای پرنده و خودران از زبان مدیران تویوتا و مرسدس بنزفرناندو آلونسو با تویوتا در رالی داکار ۲۰۲۰ شریک می کندتویوتا از خودرو اسپرت و مفهومی e-Racer رونمایی کرد
بوسیله گزارش خبرنگار همشهری آنلاین به نقل از گاردین، فرشته کریم یکی از دانش آموخته های دانشگاه آکسفورد است که درون راه اندازی و اجرای پروژه «چارمغز» در سرزمین مادری خود کابل شریک کرده و می خواهد کودکان افغانستانی را بوسیله کتاب و تاریخچه خواندن تعلق مند یواش.

افغانستان یکی از کشورهای دنیا با پایین ترین نرخ لیست است و در آن از هر ۱۰ بزرگسال، فقط سه نفر (بر اساس آمار یونسکو) توان قرائت کردن و نوشتن دارند. بسیاری از مدرسه ها قفسه ندارند و کتابخانه های شهری بی قراری نمی توانند به طفل ها کتاب امانت بدهند. حالا تو این کشور جنبش اتوبوس های کتابخانه ای یا هیئت دولت های اتوبوسی گونه افتاده و هر روز ۶۰۰ بچه دبستان ای با حضور در این اتوبوس ها بازی می کنند، تاریخچه می خوانند و با بی قراری حرف می زنند.
محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و در زومیت بازنشر شده است. مقاله های مرتبط:راهنمای جامع عروج به ایروان

گاهی ایده سوغاتی که برای قوم و دوستان متجاوز خوشایند است، ممکن است برای شما طاقت فرسا باشد؛ به خصوص اگر انفراد باشید که همیشه درون عروج است و به جای جمع آوری اشیا، بوسیله جمع آوری تجربیات فرع داشته باشید. ولی باطراوت نگیرید و به فرایند فروش سوغاتی از دیدن دیگری نگاه کنید. گشت وگذار در فروشگاه های محلی، بازارها، مکان های بیع ضابطه باز، و مغازه های بیع صنایع دستی راهی هیجان انگیز برای آشنا شدن با زندگی محلی است.

ایروان یکی از پرطرفدارین مقاصد گردشگری خارجی در ایران است. بخاطر عروج به ارمنستان، کجارو درکنار شما است تا بتوانید ارزان ترین تورهای ارمنستان و تور ایروان را از فهرست تورهایی که آژانس های مختلف داخل کجارو نمایش می کنند، پیدا و سفرتان را ارزان برنده از همه جا برنامه ریزی کنید.

حال از ایروان برای خانواده چه چیز سوغات بیاوریم؟ ساده است. ایروان به خاطر میوه های خشک، پاکت و جواهرات معروف است. البته این فهرست طولانی سوغاتی های ایروان نیست. داخل این جا بهترین مغازه هایی که می توانید از آن ها یادگاری تدارک کنید بخاطر شما مجهز آورده ایم.ورنیساژ (Vernissage)



از دیرباز تاکنون، صنعت گران ارمنی به خاطر شاهکارها و خلاقیتشان تعریف شده اند. ورنیساژ بازاری تو فضای باز است که در مرکز ایروان قرار دارد. چنانچه در این مرکز ابتیاع بوسیله دنبال صنایع دستی و هنرهای این منطقه بگردید، بوسیله صحت این حقیقت پی می برید. این هنرها دربرگیرنده ظروف سفالی نقاشی شده، قلاب دوزی و گلدوزی، حکاکی روی سنگ و چوب، فرش و چلیپاسنگ های سنتی (چلیپاسنگ یا بوسیله اصطلاح محلی ها خاچکار، نوعی سنگ است که روی آن شمایل صلیب حک شده است)، نقره جات، اشیای ساخته شده از بلور (مانند بدلیجات، گلدان و غیره) و بسیاری اشیای زیبای دیگر است.

این بازار فقط آخر هفته ها پذیرای افراد است.

موزه هنری کافسجیان (Cafesjian Museum)



مرکز هنری کافسجیان یا بوسیله قول محلی ها «آبشار» (بوسیله خاطر نقشه کشی آبشار مانند آن) یکی از مکان هایی است که در ایروان باید ببینید؛ بوسیله خصوص چنانچه طرفدار هنر مدرن هستید. شما می توانید در باغ تندیس های کافسجیان قدم بزنید، بعد بخاطر خرید و دیدن آثار هنری به سراغ مرتبه اول موزه بروید. علاوه بر آثار پر نقش ونگار، کتاب، آثار هنر پاپ و ظروف سفالین نیز دیده می شوند. این جا می توانید صنایع خوش ذات ارمنی را ببینید و بخرید؛ صنایعی چون عروسک های مشت ساز، جواهرات بی نظیر، نمادهای ملی، آویزهای تزئینی چوبی، اسباب تزئینی منزل و خیلی چیزهای دیگر. اگر وقت کافی برای سودا نداشتید، می توانید اسباب مورد تعلق خود را به قیافه آنلاین خریداری کنید.گالری هنری دالان



دالان (به معنای مسیر میان ساختمان ها و خیابان) باستانی ترین مغازه ایروان است که در خیابان آبوویان (Abovyan) قرار دارد. دالان یکی از دنج ترین و جانی ترین مغازه های توریست پذیر، برای بیع سوغات با قیمت های متفاوت است. این مکان دارای کلکسیون ای از جواهرات و کالاهای مشت ساز است. آهنرباهایی که روی آن ها عکس آرارات، ایروان، خاچکار یا چلیپاسنگ، انار، انگور است، یادگاری های کوچکی هستند که با هر مقدار پولی که درون گریبان داشته باشید می توانید این وسایل را انتخاب کنید و بخرید.



علاوه به خشکی امدن صنایع دستی می توانید خوراکی های خوشمزه ارمنستان را برگزینی کنید.

برای خرید زردآلوهای خشک شده (همان قیسی) خوشمزه بوسیله سوپرمارکت ها رجوع کنید. علیه های تازه و بی آب شده دیگری نیز حیات دارند که توجه گردشگران بسیاری را بوسیله خود جلب می کنند.



آشپزی ارمنی شهرتی جهانی دارد و از باستانی ترین آشپزی ها به احصائیه می آید. پنیرهای محلی و چای هایی از گیاهان کوهی می تواند از انتخاب های شما باشد.







 حتی می توانید شکلات های خصوصی این منطقه را برگزینی کنید.



سوسیس های محلی خوشمزه ای همچنین وجود دارد که باستورما (Basturma) نامیده می شود. این سوسیس از گوشت گاو تهیه می شود؛ به این صورت که ادویه بسیار زیادی بوسیله گوشت می زنند و اجازه می دهند تا درون معرض فضا بی آب شود.





به نعوظ کلی در یک جمع بندی، سوغاتی هایی که از ایروان می توانید بوسیله یادگار ببرید موارد زیر هستند: ظروف چوبی کنده کاری شده، جواهرات دست ساز، فرش های دست بافت، تخته نرد، شطرنج ها و ساعت های حکاکی شده ی چوبی، پارچه ها و نقاشی های انباشته نقش ونگار، نقاشی های مذهبی، خاچکار از تخته های باارزش، پاکت های ارمنی، لوازم و ظروف سفالی مانند بشقاب، فنجان، گلدان و غیره، جواهرات باارزش (کوهستان های ارمنستان دارای سنگ های باارزشی هستند)، خوراکی هایی چون علیه نو و خشک، شکلات و بسیاری چیزهای دیگر که باب سلیقه شما هستند.

بیشتر بخوانید:قدیمی ترین دانشگاه های جهان؛ از دانشگاه کمبریج تا ساپینزای رمدشت لوت؛ گرم ترین نقطه ایران و جهانپرواز درون شب؛ همه چیز از رویت خلبان هااتفاقات خنده داری که جهت تاخیر تو تصعید شده اند!چرا باید به ازمیر بیشتر از استانبول سفر کنیم؟
بخاطر صدای کبود شدگی طبل ها و افرادی که برقرار ظهر پنجرۀ دفترم داخل دانشگاه آواز می خوانند می نویسم. دانشجویان تحصیلات تکمیلی داخل اعتصاب هستند، و من از صف تظاهرات گذر کرده ام تا به دفترم برسم. امروز دوباره هم از میان آن ها گذر خواهم کرد تا بوسیله کلاسی که باید داخل آن تدریس بدهم برسم. بسیاری از دانشجویان تو کلاس مجهز نمی شوند، بعضی از آن ها شاید تو صفوف تظاهرات باشند. ولی ما رفتاری اجتماعی داریم: آنان به صورت فیزیکی عایق از ورود من بوسیله ساختمان ها نمی شوند، و من هم به حق اعتراض آنان جاه می گذارم. بعد از اعتصاب حزن آموزش از سر خمود خواهد شد.

این تصادف در مورد مفهوم مدنیت که رفتار ما گویی حاکی از آن است چیزهایی بخاطر گزارش دادن دارد. بخاطر نمونه، مدنیت نمی تواند صرفاً مساوی با مؤدب بودن باشد. فریادزدن و پا کوبیدن مؤدبانه نیست؛ من هم در خاصیت به آن چندان خوش برخورد نیستم. همچنین، اگر مدنیت به معنای اقدام دوستانه و پذیرندگی بود، باز هم تعامل ما مدنی بوسیله حساب نمی آمد: آنان به من لبخند نمی زنند، من اندوه به آنان لبخند نمی زنم. مدنیت از مؤدب بودن، اقدام دوستانه، یا پذیرندگی عمیق تیز است.

به نظرم نیت ما از مدنیت این است: احترام گذاشتن به دیدگاه متفاوت یک فرد دیگر. چنین دیدگاهی غصه منشأ خاصیت است -سرچشمه ای بخاطر ایده های نو- و هم سدّی است داخل مقابل جور کردن: هم سخن شما نسبت به دیدگاهش صاحب حق است. شما می توانید استدلالتان را عرضه کنید، اما قاعده عاقبت اوست که باید تصمیم بگیرد تو ذهنش چه چیزی را بپذیرد. مدنیت درون آزادی فکر ذات دارد، که مورد تک ما را فرمانروای مطلق قلمرو خصوصی ذهن هایمان می نرم. آزادی فکر کردن یعنی بتوانیم بوسیله توافق برسیم که با غم توافق نداشته نباشیم.

شاید بوسیله رویت آید که مدنیت در این معنا هیچگاه ایرادی ندارد، اما واقعش اینکه یک نفر به آن ایراد می گیرد: سقراط. خوانندگان آثار افلاطون اغلب بوسیله این حس می رسند که سقراط انسان پرخاشگر، متخاصم، فریبکار، بی رحم، سفسطه گر و متکبری است. تا اینکه وقتی خوب برخورد می درنگ اندوه این تصور خلق می شود که در ادا و بوسیله رخساره مخفیانه می خواهد طعنه بزند، دورویی کند، و دست بیندازد. به عنوان یکی از مدافعان سرسخت روش سقراطی، به هرحال باید اذعان کنم که این حس منفی چندان هم خالی از حقیقت نیست: رخصت فقره گفت وگوییِ سقراط به طرز نامعمولی تهاجمی است.

مدنیت ما را وسوسه می بطی ء گفت وگو را مثل آن مهمانی هایی ببینیم که هر کسی در آن غذای خودش را می آورد. اگر شما محاجه خودتان را روی میز بگذارید، و من هم استدلال خودم را بیاورم، هر کدام از ما چیز ارزشمندی برای ارائه خواهیم داشت. تا اینکه چنانچه کسی نظرش عوض حزن نشود، خویشتن این مواجهه بوسیله حیثیت کافی لذت بخش خواهد بود: هیچگاه کس تلاش نمی بطی ء چیزی را بوسیله حلقوم کسی فروکند؛ به تناظر هر کسی هم نسبت بوسیله آنچه رگه می کند مؤدب است: «من ژلۀ گوشت نمی خورم، ممنون!». چیز جالب داخل تک ایده ها این است که چیزی که شما از من می گیرید را من از مشت نمی دهم، پس هر چه بیشتر به اشتراک بگذاریم بهتر است.

اگر چنین مبادلۀ جمعیِ مثبتی را غبطه داشته باشید، تلاش های سقراط برای اینکه شما را استرداد استدلال هایش بکند خشونت صرف کردن به نظر می رسد. برای نمونه، در نظر بگیرید وقتی پروتاگوراس می کوشد از تفسیر کردن اینکه آیا قسط دین دارانه هست یا نه امتناع کند چه اتفاقی می افتد: «چه فرقی می کند؟ اگر تو بخواهی، می گذاریم عدالت مذهب دارانه باشد و دین داری عادلانه». سقراط به شدت تغار می کند: «این امر را با من نکن! مسئلۀ من که ’اگر تو بخواهی‘ و ’اگر تو قبول کنی‘ زدودن. قضیه ای که وسط گذاشته ایم من و درون هستیم، و بوسیله نظرم چنانچه در این استدلال ’چنانچه ‘ را کنار بگذاریم خیلی بهتر بررسی خواهد شد».

سقراط به شما رخصت نمی دهد انتخاب کنید که چه چیزی شیوه میز بیاورید. همچنین اذن نمی دهد انتخاب کنید که چه چیزی بخورید. ردّیه های او طوری است که بشقاب را از جلوی همسخنش برمی دارد و غذایی که با دقت آماده کرده و روی میز گذاشته را بوسیله خاشاک تبدیل می کند. محاورۀ گرگیاس با فهرستی از همۀ باورهایی خاتمه علنی می یواش که سقراط از قبل پروگرام داشته که در حلقوم هم سخنش بریزد.

چرا سقراط نباید بخواهد که آدم ها نتیجه های خودشان را بگیرند؟ آنچه حرکتی پرخاشگرانه به دید می رسد - اشعار ستاندن و مواجه کردن آنان با شکستشان- درواقع یک جور شرکت است. تلاش بخاطر همکاریِ شناختی امکان پذیر است این نعوظ برداشت شود که داخل آن فضای خصوصی شما مورد تعرض قرار گرفته است، بوسیله اختصاص اگر ذهنتان را در مقایسه با بدنتان فضایی مخصوص تیز به حساب بیاورید. تکذیب کمال ذهنی از لفظ سقراط بوسیله خاص وقتی آشکارتر از ابد است که مسائل موردبحث بیش رادیکال باشند. بعد از اینکه سقراط محکوم به مرگ می شود، یک روز قبل از اعدام، دوستش کریتون نومیدانه تلاش می کند او را به گریختن شادمان کند. سقراط در پاسخش می گوید:

دوست عزیزم، بیا این سئوال را با غصه بررسی کنیم، و چنانچه توانستی ایرادی درون صحبت های من پیدا کنی آن را بیان کن و من به درون گوش می دهم، اما اگر ایرادی روشن نکردی، کریتون عزیزم، دیگر این جاه این حرف را نزن که من باید اینجا را به رغم خواست آتنی ها ترک کنم. به نظرم مهم است که تو را قبل از رفتار قانع کنم، و برخلاف آنچه می خواهی مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش نکنم.

سقراط تخیل می بطی ء که یا باید کریتون را قانع درنگ یا اینکه دست افزار های کریتون او را قانع بطی ء. و برعکس: در سرتاسر این محاوره، سقراط تکرار می درنگ که کریتون یا باید قانع شود یا باید قانع بکند. این ها تنها گزینه هایی هستند که به نظر سقراط هر کسی قدیم دارد.

می توانیم با سقراط موافق باشیم که عرصه هایی هستند که این طور فقره می کنند. بخاطر نمونه، اگر با هم در یک کلاس پرورش کنیم، من نمی توانم عاری رایزنی با شما سرفصل هایدرس را تغییر دهم؛ اگر با هم یک ماشین بخریم، باید تو تک پولی که می گذاریم به اصلاح برسیم؛ اگر با اندوه بازی می کنیم، باید در مورد قواعد ورزش تصمیم بگیریم. در این جور موارد، غلام خودمختاری تمام ندارم؛ به جایش من و شما باید بر مبنای توافق پیش برویم. در یک سطح کلی، دموکراسی ها بسیاری از محدودیت های عمر جمعی را از طریق شکلی از مصالحه گلچین می کنند. بااین حال، ما معمولاً بر این نظریم که این اصلاح ها یک سپهر آزاد خفیه ایجاد می کنند که در آن دستور داریم آن طور که بوسیله نظرمان مناسب است ایفا کنیم، بدون اینکه از کسی اجازه بگیریم؛ به علاوه، برای گپ کردن به نحوی که فکر می کنیم مفت است به ندرت اجازه می گیریم؛ و بخاطر فکرکردن به نحوی که از نظرمان مناسب است هرگز اجازه نمی گیریم.

فلسفۀ سقراطی همین سپهر درونی را تیر خویشتن قرار می دهد. آزادی خیال را به چالش می کشد، او می گوید اصلاح فقط برای (برخی) اعمال نیست، بلکه در (همۀ) سخن ها و تامل ها نیز باید شیوۀ کار ما باشد. هیچ یک از ما اجازه ندارد باوری تو مورد موضوعی داشته باشد چنانچه نتواند سایرین را در تک آن اعتقاد بازنشسته بطی ء. قانع کن، یا اقناع شو، فقط همین دو گزینه را داریم.

حالا خود سقراط تعرض می بطی ء که به او برچسب مشاجره با مدنیت زده است. سقراط قدیم رجحان می دهد میزهای زبانی را بچرخاند: ابرام می کند که رویکرد خرمگسی اش همانا مدنیت حقیقی است. مقدور است اشاره درنگ که از دید جوهر شناسی کلمۀ «مدنیت» [civility] از کلمۀ لاتینی civis -شهروند- آمده و اینکه بگوییم کسی برحسب سازش خیال کند ربطی به شهروندتر وجود داشتن ندارد: مدنیت یعنی اینکه همۀ پرسش ها با روشی که مناسب پرسش های سیاسی است حل وفصل شوند. حالا کی متین می گوید؟ مدنیت اصلی کدام است، مدنیت مد نظر او یا ما؟

از طرف «مدنیت سقراطی» از طریق رد و انکار ارتکاب می کند، افراد را عصبانی می درنگ. احساس می کنند کاری که سقراط با آن ها می نرم بی احترامی است و ناراحت می شوند، و درنهایت به همین دلیل او را می کشند. امکان پذیر است کسی، برضد سقراط، بگوید اینکه کاری به حکم کسی نداشته باشیم و دیگران هم مفید به ما نداشته باشند بیشتر بوسیله مدنیت حقیقی نزدیک است.

مشکل وقتی پدیدار می شود که نتوانید این کار را بکنید: سقط وعده. حراست بهداشتی جهانی. مهاجرت. عوارض. حریم مخصوص داخل فیسبوک. جنسیت زدگی. نژادپرستی. تراجنس هراسی. زندان ها. نیازمندی. آموزش. اتحادیه ها. وقتی یکی از تفاوت های دیدگاهی ما به پرسشی با بار سیاسی تبدیل می شود، ایدۀ سازش به خشکی امدن سر اصلاح نداشتن دیگر جواب نمی دهد. اگر همۀ ما بپذیریم که در پایان روز نمی توانیم ذهن یکدیگر را تغییر دهیم، و همه تیمار اندیشه کنیم که در این مورد امور باید به شیوۀ من پیش برود، درگیر یک ابتلاء جدی می شویم.

این ابتلاء غلام است. از طرف انجمن طلبیدن شده ام که برای هماهنگی با اعتصاب کلاس را باطل کنم. اما، به نظر خودم، این یعنی مصرف از آسیب آموزشی بوسیله دانشجویان کارشناسی برای برآوردن اهداف دانشجویان تحصیلات تکمیلی. از دیدن من این طور کاری غیراخلاقی است، به دلایلی که کانت آن ها را بیان کرده است: دستور ندارید از مردم ها صرفاً بوسیله مثابۀ ادوات استفاده کنید. اما چنانچه پیاده شدن خطا باشم چه؟ اگر دیدگاهم نادرست باشد چه؟ ایمیل هایی از دانشجویان بی حد مرا متقاعد کرده که آن ها غم سرگردان هستند. فکر کردم: بیایید به این روانی به صورت فلسفی نگاه کنیم، در یک کلاس جمع شویم، یک روز عصر تو این هفته، و درباره اخلاق اعتصاب بحث کنیم.

برای اولین مرحله داخل یک دهه تدریسی که درون دانشگاه شیکاگو داشته ام، با مقاومت درون طبق یک رخداد دانشگاهی پیشنهادی بوسیله دلیل محتوایش مواجه شدم. به من گفتند که باید با بالادستی ها این موضوع را سیلی کنم. به من گفتند که لحظه مناسبی برای چنین گفت وگویی نیست، بمنظور سطح تنش ارتفاع است. «اعتصاب خودش گفت وگوست». اگر این طور برداشت شود که من دارم فعالیت اتحادیه را تضعیف می کنم چه؟ اگر این حکم رابطۀ من با دانشجویان تحصیلات تکمیلی را زشت بطی ء چه؟ اگر با این کار کنیه مجموعه رخدادهایی که برگزار می کنم بد درون رفت چه؟

من خوشبختم که در یکی از روشنفکرترین جاهایی که جهان بوسیله خود دیده امر می کنم. این فشارها آن قدر پرعضله نیستند که بتوانند مانع برگزاری رخدادم بشوند. اما بوسیله هرحال وجود دارند. رازِ تاریکِ مدنیتِ غیرسقراطی این است که نمی تواند مانع ذخیره شدن نیرو بشود. این نیرو ممکن است فیزیکی باشد؛ مقدور است شامل سخنان مخرب باشد؛ ممکن است دربرگیرنده اِعمال فشارهای مدنی برای طرد یک دیدگاه نامطلوب باشد. به هر طریق، از شنیدن دست می کشیم.

مدنیتِ غیرسقراطی مشابه آفتاب است و لبخند می زند، اما فقط تا وقتی که هست. به محض اینکه تصمیم بگیریم که «این وعده واقعاً عمده است» امکان پذیر است ما را به قعر تاریکی پرتاب کند. مدنیت سقراطی، بوسیله سبب همۀ بی رحمی ها و ظلم های پرخاشگرانه اش، این مزیت را دارد که نمی گذارد حرکات خشن ما بیان غیرگفت وگویی پیدا کنند.

سقراط بوسیله دیدگاه معترضان پشت پنجره اش قدر نمی گذاشت. او می مراد بداند که چه کسی پایدار می گوید و چه کسی نادرست، و تا ازبین بردن تفاوت بین دیدگاه ها مشت از حرف کوفتن با آن ها نمی کشید. قانع کن یا قانع شو.

پی نوشت ها:
• این پیغام را اگنس کالارد دانشیار فلسفه دانشگاه شیکاگو داخل تاریخ ۵ ژوئن ۲۰۱۹ با عنوان «Persuade or Be Persuaded» داخل وب سایت پوینت منتشر کرده؛ و وب سایت ترجمان علوم انسانی آن را با ترجمۀ محمدابراهیم باسط باز نشر داده است .