خرید و فروش 24

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و در زومیت بازنشر شده است. مقاله های مرتبط:راهنمای جامع عروج به ایروان

گاهی ایده سوغاتی که برای قوم و دوستان متجاوز خوشایند است، ممکن است برای شما طاقت فرسا باشد؛ به خصوص اگر انفراد باشید که همیشه درون عروج است و به جای جمع آوری اشیا، بوسیله جمع آوری تجربیات فرع داشته باشید. ولی باطراوت نگیرید و به فرایند فروش سوغاتی از دیدن دیگری نگاه کنید. گشت وگذار در فروشگاه های محلی، بازارها، مکان های بیع ضابطه باز، و مغازه های بیع صنایع دستی راهی هیجان انگیز برای آشنا شدن با زندگی محلی است.

ایروان یکی از پرطرفدارین مقاصد گردشگری خارجی در ایران است. بخاطر عروج به ارمنستان، کجارو درکنار شما است تا بتوانید ارزان ترین تورهای ارمنستان و تور ایروان را از فهرست تورهایی که آژانس های مختلف داخل کجارو نمایش می کنند، پیدا و سفرتان را ارزان برنده از همه جا برنامه ریزی کنید.

حال از ایروان برای خانواده چه چیز سوغات بیاوریم؟ ساده است. ایروان به خاطر میوه های خشک، پاکت و جواهرات معروف است. البته این فهرست طولانی سوغاتی های ایروان نیست. داخل این جا بهترین مغازه هایی که می توانید از آن ها یادگاری تدارک کنید بخاطر شما مجهز آورده ایم.ورنیساژ (Vernissage)



از دیرباز تاکنون، صنعت گران ارمنی به خاطر شاهکارها و خلاقیتشان تعریف شده اند. ورنیساژ بازاری تو فضای باز است که در مرکز ایروان قرار دارد. چنانچه در این مرکز ابتیاع بوسیله دنبال صنایع دستی و هنرهای این منطقه بگردید، بوسیله صحت این حقیقت پی می برید. این هنرها دربرگیرنده ظروف سفالی نقاشی شده، قلاب دوزی و گلدوزی، حکاکی روی سنگ و چوب، فرش و چلیپاسنگ های سنتی (چلیپاسنگ یا بوسیله اصطلاح محلی ها خاچکار، نوعی سنگ است که روی آن شمایل صلیب حک شده است)، نقره جات، اشیای ساخته شده از بلور (مانند بدلیجات، گلدان و غیره) و بسیاری اشیای زیبای دیگر است.

این بازار فقط آخر هفته ها پذیرای افراد است.

موزه هنری کافسجیان (Cafesjian Museum)



مرکز هنری کافسجیان یا بوسیله قول محلی ها «آبشار» (بوسیله خاطر نقشه کشی آبشار مانند آن) یکی از مکان هایی است که در ایروان باید ببینید؛ بوسیله خصوص چنانچه طرفدار هنر مدرن هستید. شما می توانید در باغ تندیس های کافسجیان قدم بزنید، بعد بخاطر خرید و دیدن آثار هنری به سراغ مرتبه اول موزه بروید. علاوه بر آثار پر نقش ونگار، کتاب، آثار هنر پاپ و ظروف سفالین نیز دیده می شوند. این جا می توانید صنایع خوش ذات ارمنی را ببینید و بخرید؛ صنایعی چون عروسک های مشت ساز، جواهرات بی نظیر، نمادهای ملی، آویزهای تزئینی چوبی، اسباب تزئینی منزل و خیلی چیزهای دیگر. اگر وقت کافی برای سودا نداشتید، می توانید اسباب مورد تعلق خود را به قیافه آنلاین خریداری کنید.گالری هنری دالان



دالان (به معنای مسیر میان ساختمان ها و خیابان) باستانی ترین مغازه ایروان است که در خیابان آبوویان (Abovyan) قرار دارد. دالان یکی از دنج ترین و جانی ترین مغازه های توریست پذیر، برای بیع سوغات با قیمت های متفاوت است. این مکان دارای کلکسیون ای از جواهرات و کالاهای مشت ساز است. آهنرباهایی که روی آن ها عکس آرارات، ایروان، خاچکار یا چلیپاسنگ، انار، انگور است، یادگاری های کوچکی هستند که با هر مقدار پولی که درون گریبان داشته باشید می توانید این وسایل را انتخاب کنید و بخرید.



علاوه به خشکی امدن صنایع دستی می توانید خوراکی های خوشمزه ارمنستان را برگزینی کنید.

برای خرید زردآلوهای خشک شده (همان قیسی) خوشمزه بوسیله سوپرمارکت ها رجوع کنید. علیه های تازه و بی آب شده دیگری نیز حیات دارند که توجه گردشگران بسیاری را بوسیله خود جلب می کنند.



آشپزی ارمنی شهرتی جهانی دارد و از باستانی ترین آشپزی ها به احصائیه می آید. پنیرهای محلی و چای هایی از گیاهان کوهی می تواند از انتخاب های شما باشد.







 حتی می توانید شکلات های خصوصی این منطقه را برگزینی کنید.



سوسیس های محلی خوشمزه ای همچنین وجود دارد که باستورما (Basturma) نامیده می شود. این سوسیس از گوشت گاو تهیه می شود؛ به این صورت که ادویه بسیار زیادی بوسیله گوشت می زنند و اجازه می دهند تا درون معرض فضا بی آب شود.





به نعوظ کلی در یک جمع بندی، سوغاتی هایی که از ایروان می توانید بوسیله یادگار ببرید موارد زیر هستند: ظروف چوبی کنده کاری شده، جواهرات دست ساز، فرش های دست بافت، تخته نرد، شطرنج ها و ساعت های حکاکی شده ی چوبی، پارچه ها و نقاشی های انباشته نقش ونگار، نقاشی های مذهبی، خاچکار از تخته های باارزش، پاکت های ارمنی، لوازم و ظروف سفالی مانند بشقاب، فنجان، گلدان و غیره، جواهرات باارزش (کوهستان های ارمنستان دارای سنگ های باارزشی هستند)، خوراکی هایی چون علیه نو و خشک، شکلات و بسیاری چیزهای دیگر که باب سلیقه شما هستند.

بیشتر بخوانید:قدیمی ترین دانشگاه های جهان؛ از دانشگاه کمبریج تا ساپینزای رمدشت لوت؛ گرم ترین نقطه ایران و جهانپرواز درون شب؛ همه چیز از رویت خلبان هااتفاقات خنده داری که جهت تاخیر تو تصعید شده اند!چرا باید به ازمیر بیشتر از استانبول سفر کنیم؟
  • ۹۸/۰۸/۰۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی