خرید و فروش 24

احتمالا دانه چیا را داخل فدایی نوشابه ها دیده اید. استعمال در نوشیدنی ها تنها بخشی از کابردهای مختلف این دانه های کوچک است. چیا گیاهی یک ساله است. دانه چیا، پرکاربردترین حصه آن است. این روزها چیا را بوسیله نشانی غذایی با فایده درمانی می شناسند. برخی مدعی اند دانه چیا برای لاغری مناسب است. برای دانستن جزئیات این تقاضا با ادامهٔ این یادداشت همراه بشوید.

حتما بخوانید:خواص بادیان؛ ۶ خاصیت درمانی و نحوه مصرف آنخواص زنیان؛ ۴۵ نفوذ این علف هرزه همه لم حریفخواص رازیانه؛ با طولانی خواص رازیانه بخاطر سلامتی آشنا شوید تخم چیا چیست؟



چیا از خانوادهٔ نعناعیان و اهل کشور مکزیک است. چیا مانند غلات طولانی استفاده می شود، اما درواقع شبه گندم است. یعنی این دانه های سرشار از کربوهیدرات در تیرهٔ گندمیان قرار نمی گیرند. با قرارگرفتن دانه چیا داخل مایعات، حجم آن افزایش می یابد و ژلی غلیظ تولید می کند. تخم چیا اندکی از رژیم غذایی تمدن های آزتک و مایا (از تمدن های باستانی در آمریکای مرکزی) بوده است. ولی بعدها دانه چیا به فکر استفاده در رسوم مذهبی، از رژیم غذایی گیرایی حذف شد. در کشش صد گذشته، توجه چندانی به دانه چیا نمی شد، اما بعضی است که این دانه مجدد توجهات را به خود فراخوانی کرده و به نشانی غذایی پرخاصیت شناخته می شود. آیا تخم چیا به کاهش وزن دستیار می کند؟

براساس برخی ادعاها، برز چیا با کاهش اشتها می تواند به کاهش حد کمک نرم. این ادعاها بر این نظریه استوارند که دانه چیا با خاصیت سیرکنندگی و دارابودن ارج زیادی فیبر می تواند بی تا را برای مدت کامل تری سیر نگه دارد و به لاغری دستیار کند.

۲ قاشق غذاخوری دانه چیا تقریبا دربرگیرنده ۱۰ گرم فیبر است. این ارزش تقریبا کمیت ۴۰ درصد از احتیاج یومیه تان بوسیله فیبر است. رژیم های غذایی سرشار از فیبر به کاهش وزن دستیار می کنند. براساس مطالعه ای که در سال ۲۰۱۵ اجرا گرفت، مصرف روزانه ۳۰ گرم فیبر می تواند به اندازهٔ رژیم های غذایی مبهم به کاهش وزن کمک کند. البته مطالعات عریض ای داخل این بنیاد ارتکاب نشده است. مطالعات انسانی محدودی دربارهٔ تأثیر بذر چیا برای لاغری عمل شده است.

در این راستا، بررسی ای درون سال ۲۰۰۹ اجرا گرفت که تأثیر دانه چیا بر لاغری و کاهش سربزرگی بیماری ها را معاینه درنگ. تو این مطالعه، ۹۰ بی همتا چاق خواه دارای اضافه وزن یومیه ۲۵ گرم دانه چیا الودن در آب را قبل از ابتدایی و آخرین وعدهٔ روزشان استفاده کردند. متأسفانه این تجسس هیچ تأثیری داخل کاهش تودهٔ بدنی، تغییر در میزان چربی یا کاهش کار بزرگ مصیبت ها را مدال نداد.

دانه چیا کالری و چربی نسبتا بالایی دارد. ۲ قاشق از دانه چیا ۱۳۸ کالری انرژی و ۹ گرم چربی دارد (که ۱ گرم از آن را چربی های سیری شده تشکیل می دهد). مصرف دانه چیا داخل حد اعتدال می تواند بوسیله احساس اشباع و کاهش ظن پرخوری کمک کند. اما مصرف بیش آن در کشش روز می تواند باعث افزایش کالری مصرفی شده و حتی موجب افزایش وزن شود. دانه چیا و مصونیت قلب

معمولا دانه چیا بوسیله عنوان محصولی مفید برای مصونیت قلب شناخته می شود، چون این دانه های کوچک سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. البته بیشتر این اسیدهای چرب را آلفا لینولنیک اسید (ALA) تشکیل می دهد. براساس یک بررسی انجام پژمرده تو سال ۲۰۱۲، غذاها و مکمل های سرشار از این اسیدهای چرب می توانند سربزرگی بروز سندرم سوخت وسازی و بیماری سرخرگ کرونری را کاهش بدهند. اما حداقل مطالعه ای نشان داده است که غذاهای سرشار از آلفا لینولنیک اسید، سربزرگی ایست قلبی را افزودن می دهند.

در بررسی ۱۶ تجسس ٔ انجام گرفته درون این زمینه، نیمی از آنها حاکی از فواید اسید های چرب آلفا لینولنیک اسید به خشکی امدن روی بدن است؛ درحالی که بقیهٔ مطالعات تأثیر مثبتی را علامت نمی دهد. درباره ٔ این واکنش برز چیا به مطالعات بیشتری احتیاج است. حتما بخوانید: جلوگیری از حمله قلبی با ۱۱ راه عجیب اما موثر سایر خواص دانه چیا برای سلامتی

دانه چیا سرشار از مواد مغذی است. داخل ادامه به معاینه برخی مواد مغذی موجود در آن می پردازیم.

برز چیا منبع مرحمت از کلسیم است. اگرچه نتایج مطالعات دربارهٔ تاثیر کلسیم پهلو کاهش وزن متناقض است، ولی مشخص است که کلسیم به تقویت استخوان ها و دندان ها و تقویت سوخت و ساز معاون می کند.

میزان کلسترول تو بذر چیا صفر است. دانه چیا هیچ ویتامینی ندارد، ولی ذات عطا از برخی مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر، منگنز، روی و مس است. روش کاربرد برز چیا برای لاغری



تخم چیا تقریبا طعمی ندارد و می قابلیت آن را به راحتی در انواع غذاها استعمال کرد. دانه چیا را می توان به راحتی با هر نوشیدنی مانند آب و آبمیوه ها اختلاط کرد. البته دانه چیا باید قبل از استفاده به خوبی خیسانده شود تا حجمش افزایش یابد.

تخم چیا را به قیافه خشک مصرف نکنید؛ مخصوصاً اگر مشکل بلع دارید. زیرا دانه چیا می تواند چند برابرِ وزنش آب جذب کند. درنتیجه، ممکن است دانه های خشک با جذب آب داخل مری باعث گیر شوند.

بذر چیا را می توان در اسموتی ها، سالادها، سس های سالاد، ماست، سوپ، کیک، نان های خانگی، به جای تخم مرغ در برخی عسل ها و تو پودینگ (نوعی دسر) کاربرد کرد.

هنگام مصرف دانه چیا بوسیله خاطر داشته باشید که هرچه ارزش بیشتری از آن را کاربرد کنید و مدت بیشتری خیسانده شود، دارای ژل غلیظ تازگی می شود. ولی اگر از طرفداران بافت برز چیا نیستید، می توانید آن را در سایر مواد اولیه ترکیب و مصرف کنید. گویش آخر

بذر چیا شبه گندم ای است که می تواند بخشی از دستور کار ٔ کاهش وزن باشد. بذر چیا نمی تواند بوسیله سرعت سبب کاهش قطع شود. البته کاربرد متجاوز آن هم می تواند موجب افزودن اندازه شود.

هیچ غذایی نمی تواند به تنهایی موجب لاغری بشود. فداکار افراد مدعی اند که با اضافه دانه چیا بوسیله رژیم غذایی شان کاهش وزن داشته اند، اما دانه چیا تنها می تواند اندکی از یک رژیم غذایی سالم بخاطر لاغری باشد. دانه چیا تا وقتی با چیزهای دیگر مخلوط نشود، طعمی ندارد. بنابراین برخی ترجیح می دهند کالری موردنیازشان را از منابع خوشمزهٔ دیگری دریافت کنند.

برز چیا ممکن است با برخی داروهای فشار خون یا ضدانعقاد خون شبیه وارفارین تداخل داشته باشد. بنابراین درصورت مصرف هر یک از این داروها، دانه چیا را مصرف نکنید. درون دنباله بخوانید: خواص تخم شربتی و نحوه مصرف آن
  • ۹۸/۰۳/۰۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی