خرید و فروش 24

بوسیله گزارش ایسنا به نقل از اسکای نیوز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه چهارشنبه ۲۴ مهر داخل اظهاراتی در طبق فراکسیون حزبش در پارلمان این قلمرو گفت: آنکارا به پیوستگی بین المللی پیشنهاد دیر الزور را مطرح کرد اما آنها ترجیح دادند با تشکیلات و قسمت قسمت کردن های کرد همکاری کنند. نمی دانم دلیل جناب نیروهای آمریکایی داخل سوریه چیست در حالی که نیروهای روسیه با دعوت دمشق به این کشور آمدند.

 رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: ما دو راه بیشتر نداشتیم خواه پذیرش سناریوهای مغرب یا سکوت درون طبق مجرمان و "تروریست ها" داخل ارتکاب اقدامات گیرایی علیه ما.

او مداومت کرد: کشورهایی هستند که از نگرانی خویشتن درباره آسیب به غیرنظامیان مصاحبت می کنند ولی از اقدامات ما در نجات جان غیرنظامیان داخل ادلب و عفرین بی خبر هستند.

رئیس جمهور ترکیه اقرار کرد: رهبران غربی بوسیله جای این که به ما کشته شدن نیروهایمان تو تجاوزات تروریست ها را تسلیت بگویند با ما تماس می گیرند و می گویند عملیات را ایستا کنید. برخی رهبران منظور دارند کنار ما قرار بگیرند ولی ما بوسیله آنها اعتمادی نداریم.

او خطاب بوسیله اتحادیه عرب و مغرب گفت: اگر کمی اخلاق و وجدان داشته باشید بوسیله شما می گویم که جهان تحول خواهد کرد. شما به دلیل کمک تان بوسیله "تروریست ها" از سوی آنها معتدل دردهایی خواهید شد. هرگز موضع ما را حساسیت نخواهید کرد مگر این که با تجاوزات "تروریست هایی" که از آنها حمایت کردید روبه رو شوید. هرگز از عملیات کنونی تا زمانی که پیروزی جستجوگر شود عقب نشینی نمی کنیم.

اردوغان خطاب به سندیکا عرب افزود: پذیرای چه تعداد سوری بودید؟ شما کسانی بودید که سوریه را از هم گذاری تازی بیرون کردید و الان به خاطر آزردن ترکیه به دنبال پس دادن آن به این طبیعت هستید.

رئیس جمهور ترکیه افزود: زمانی که درون برج های منیع و محافظت شده خود با تروریست ها روبه رو شوید و آتش درگیری موافق چشمان شما خاکه زغال نیمسوز ور شود چه خواهید کرد. زمانی که تروریست ها با شما می جنگند ما در پیاده شدن شما خواهیم حیات از این رو شما هم نباید در رویارویی ما با تروریسم شفاعت کنید.

او خاطرنشان کرد: آمریکا، فرانسه و آلمان بیش از ۳۰ هزاره کامیون غل برای "تروریست های" کرد فرستادند کسانی که ما را بوسیله جنایت غیرنظامیان مستنطق می کنند همان کسانی هستند که میلیون ها تن را کشتند مانند فرانسه و غیره، هیچ کس نمی تواند ترکیه را به هدف شهود عمدی غیرنظامیان مستنطق بطی ء در حالی که ما مقابل اطلس پیش می رویم. تروریست ها در کلیساها و مساجد تو سیرت سوریه کمین می گیرند تا سربازان ترکیه را بکشند. ما توانستیم تعداد زیادی از مقرهای تروریستی در شمال سوریه را نابود کنیم.

به گفته اردوغان، ترکیه موفق به پاکسازی ۱۲۰۰ کیلومتر مربع از مزار سوریه از وجود "تروریست ها" شد. وی با اعتراف اینکه ما هیچ تبعیض نژادی را دنبال نمی کنیم مدعی شد:  ما خاک سوریه را اشغال نمی کنیم بلکه اقدام به پاکسازی برخی مناطق سوریه از حیات "تروریست ها" می کنیم.

رئیس جمهور ترکیه اعتراف کرد، هر چه بگویید و بکنید ما عملیات خصیصه سوریه را ایستا نخواهیم کرد. برخی از رهبران می خواهند بین ما و "تروریست ها" واسطه شوند اما ما رگه می کنیم و نمی خواهیم با آنها مناظره کنیم.

اردوغان مداومت کرد: ترکیه مسئولیت "تروریست ها" درون منطقه پناه را برعهده خواهد گرفت اما "تروریست ها" بازداشتی های داعش را آزاد می کنند.

رئیس جمهور ترکیه مدعی شد: ما از جامع سماوی و حاکمیت ملی سوریه زنهار می کنیم و نمی خواهیم پیاده شدن مزار این قلمرو مستولی شویم.

او خاطرنشان کرد: بعد از سرانجام عملیات ما خاک سوریه را بوسیله مسؤولان آن برمی گردانیم. ما می خواهیم مساحتی به عمق بین ۳۰ تا ۳۳ کیلومتر را پاکسازی کرده و منطقه امنی بوسیله مساحتی زیاد از ۴۴۰۰ کیلومتر مربع خلق کنیم. نیاز به دستیار مالی به ترانه اجرای پروژه هایمان برای منطقه حمایت داریم و سپس از پاکسازی از وجود تروریست ها این طرح ها را آغاز می کنیم.

اردوغان اعتراف کرد: عملیات ما بوسیله طور طولانی به بود "تروریست ها" ته خواهد داد و این به صرفه کشورهای منطقه بی آرامی هست، عملیات ما زمانی عاقبت می یابد که تروریست ها سلاح هایشان را تحویل دهند و از منطقه زنهار خارج شوند. هیچ تهدیدی عملیات ما را متوقف نخواهد کرد. ما قبل از شروع عملیات مان غرض داخل این باره را به روسیه، آمریکا و اتحادیه اروپا وقوف دادیم.

او خاطرنشان کرد: بوسیله کشورهایی که ما را بوسیله تحریم تهدید می کنند می گوییم "مقابل اندک، ناچیز را از دست می دهید و برابر زیاد، زیاد. ما هرگز تسلیم تهدیدات کشورهای استعمارگر نمی شویم و صدمه هایی که سعی می کنند داخل قناعت ترکیه باز کنند روی خویشتن شما معلول خواهد گذاشت این تهدیدات شایسته آمریکا که خود را ابرقدرت دنیا می داند، محو.

اردوغان پافشاری کرد: برخی از رهبران بوسیله عزم اسکان عملیات "چشمه صلح" با ما ربط می گیرند ولی امکان تکیه به آنها نیست.

او اظهار کرد: زننده ترین رویه حل برای مساله سوریه این است که شبه نظامیان تا امشب غل هایشان را تحویل دهند و مراکزشان را در مناطقی که ما به عنوان منطقه امن تحسین کرده ایم، خرابکاری کنند. هرگز با "تروریست ها" پای یک میز نمی نشینیم.

رئیس جمهور ترکیه پیش روی کرد، چنانچه می خواهید چیز پهن های جنایت غیرنظامیان را ببینید بوسیله افغانستان، راخین، قره باغ و بوسنی نگاه کنید.

او اصرار کرد: امکان ندارد هیچ غلبه و نیرویی قبل از رسیدن بوسیله اهدافش حمله داخل سوریه را ایستا بطی ء.

اردوغان همچنین گفت که با مایک پنس، کمک ترامپ و پمپئو، وزیر خارجه آمریکا که قرار است بوسیله ترکیه سفر کنند، دیدار نخواهد کرد. او گفت: من نمی خواهم با آنها دست افزار بزنم. آنها با همتایان خویشتن گفتگو کنند. وقتی ترامپ اینجا آمد با او حرف می زنم.

با این حال سایت اینترنتی النشره و سایت روزنامه هاآرتص به نقل از فخرالدین آلتون، مدیر ارتباطات رئیس جمهور ترکیه گزارش دادند، اردوغان با مایک پنس در آنکارا دیدار خواهد داشت.

او افزود: اردوغان امروز پذیرای هیات آمریکایی نخواهد بود اما پنج شنبه ۲۵ مهر با این تیم به ریاست مایک پنس دیدار خواهد داشت.
  • ۹۸/۰۷/۲۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی