خرید و فروش 24

بر مبنا این یافته ها که داخل یک موجودی داده های پژوهشی پزشکی (medRxiv) فراغت گرفته ولی هنوز بخاطر نشر در ژورنال های علمی بازبینی نشده، ویروس کرونا تا ۳ ساعت پس از غواص شدن درون هوا متناسب خبر است و تو تمام این مدت می تواند سلول های کشت داده شده درون آزمایشگاه را آلوده کند.

این پژوهشگران می گویند با توجه بوسیله یافته هایشان انتقال آئروسل یا هواپخش ویروس محتمل بوسیله نظر می رسد. البته این دانشمندان می گویند هنوز نمی دانند چه غلظتی از ویروس در هوا لازم است تا بتواند یک انسان واقعی را آلوده کند. بوسیله گفته این دانشمندان حتی اگر واگذاری آئروسل ویروس به آدم ها بتواند رخساره دهد، بعید به دیدن می رسد این وضع در همه گیری فعلی عاملی اصلی باشد.

فعلا اجماع علمی پهلو این است که اغلب موارد انتقال ویروس کرونا از طریق قطرک های تنفسی بزرگ انجام می شود، نه ذرات ریز هواپخش. خوشبختانه این قطرک ها آنقدر وزین هستند که نمی توانند زیاد دور بروند و پس از یکی دو متر پایین می افتند.

آئروسل ها یا ذرات هواپخش بالقوه می توانند به مسافت های دورتری بوند، مثلا ویروس آبله مرغان از یک فرد مشغول می تواند به شکل هواپخش بوسیله ده ها متر دورتر برود و باعث عفونت های ثانوی تو فضا شود و حتی پس از آنکه فرد محیط را ترک می کند، مدت ها در هوا شناور پایا می ماند.

مقامات چینی غصه قبلا داخل دستورالعمل تشخیصی و درمانی شان بخاطر ویروس کرونا «قرار شهود به غلظت بالای آئروسل در محیط نسبتا بسته برای مدت کامل» را به عنوان یک راه احتمالی انتقال گنجانده بودند.

 چنین شرایطی به احتمال بیش فقط در فضا های و در خلال عمل اعمال پزشکی مانند گذاشتن لوله تنفسی بخاطر بیماران رخ می دهد. بنابراین اقدامات بیشتری برای جلوگیری از عفونت در بیمارستان ها ضروری است. امکان احاله ویروس کورونا بوسیله ذرات معلق در بیمارستان تایید شد
  • ۹۸/۱۲/۲۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی