خرید و فروش 24

هر زمان که روزنامه های زرد و شبکه های مدنی خبری علمی را به روش نامناسب پوشش می دهند، ضرورت فاصله گیری از این رسانه ها و مراجعه به منابع معتبر بیش ازپیش بی پرده می شود. درهمین راستا، احتمالا به تازگی این دعوی را شنیده اید که ناسا جهانی موازی را داخل جنوبگان کشف کرده است که درون زمان بوسیله عقب می رود! اما حقیقت این داستان چیست و چرا این روزها به شدت خبرساز شده است؟

بوسیله گفته ی پیتر گورهام، فیزیکدان ذرات در دانشگاه هاوایی در مانوآ، به نظر می آید درباره ی وقوف علمی تازه برخی مفاهیم فرضی فیزیک نظری که گمان اثباتشان بیش پایین است، با هدف تهییج احساسات انسان تقویت شده اند. درواقع، نشانی بی معنای «کشف جهان موازی در جنوبگان» از خبری پا بر جا سرچشمه می گیرد که به اراده خلق کردن تپش داخل مخاطبان به آن پر و بال داده شده است.

مجله ی برومند نیوساینتیست داخل هشتم آوریل مقاله ای را منتشر کرد که تو آن درباره ی نتایج غیرمعمول به دست آمده از آزمایش های آشکارسازی نوترینو در جنوبگان مصاحبت شده است. داخل مقاله نیز به معنای احتمالی نتایج یادشده برای یک الگوی عملی کیهانی رمز می شود که تخیل می کند جهانی پادماده درحال اتساع به طور به پشت از مهبانگ وجود دارد. پس ازآن فداکار رسانه های اینترنتی با بهره گیری از این گزارش، خبر کشف دنیا موازی را منتشر کردند.

ولی داستان آشکارسازی های غیرمعمول گزارش شده درون جنوبگان چیست؟ دانشمندان داخل این منطقه از زمین، آشکارسازی به صیت آنتن گذرای تکانشی جنوبگان خواه آنیتا امین کرده اند که بالونی از هلیوم تو پشته بالا با آرایه ای از آنتن های رادیویی است. این آشکارساز که ناسا قدری از بودجه ی آن را تأمین کرده، فیروز به شناسایی موارد معدودی از ذراتی شده است که ظاهرا نوترینوهایی پرانرژی درحال خروج از زمین هستند. نوترینوها ذرات عمده نگاره واری هستند که از درون همگی چیز عبور و بوسیله ندرت با ماده ی عادی برهم کردار می کنند و ازهمین رو آشکارسازی آن ها بوسیله شدت دشوار است. بااین حال، وقتی نوترینوها به وسیله ی اجرامی با غلبه انفجاری بالا در گیتی تولید می شوند، می توانند انرژی علو العاده بالایی بوسیله دست آورند و برهمکنششان با ماده محتمل تیز شود.

آشکارساز آنیتا که بر اوج قاره ی یخی پرواز می کند، بوسیله منظور خبر سیگنال هایی از شورعشق عسکریان طراحی شده است که با واپاشی نوترینوهای پرانرژی درون خنک ابداع می شوند. آنیتا تو یکی از آزمایش ها به سیگنال عجیبی دست یافت که توضیح آن به سادگی بخاطر پژوهشگران امکان پذیر نبوده است. درنتیجه، آن ها بوسیله دقت درحال بررسی بوده اند تا ببینند آیا می استعداد نتایج را با میزان های کنونی از فیزیک توضیح داد یا مشکلی در رابطه با آزمایش هایشان بود یا واقعا اتفاقی شکاف دار وار درحال رخ دادن است.مقاله های مرتبط:جهان های موازی و گیتی های چندگانه: نگاهی جامع به نظریه ها و مفاهیمآیا نسخه دیگری از ما در جهانی موازی حیات دارد؟

آن طور که گورهام به نشانی پژوهشگر ارشد آنیتا بخاطر وب سایت ساینس آلرت توضیح داد، «ما با شمار کوچکی از ناهنجاری ها در داده هایمان اصابت کرده ایم. هروقت طولانی توضیحات احتمالی در استاندارد نمونه فیزیک را به کار گرفتیم و به مولود نرسیدیم، آن وقت می توانیم سایر ایده های خلاقانه را درنظر بگیریم. ما واقعا هنوز در آن عمه نیستیم و در مکانی قرار نداریم که استفاده از جهان های موازی ضروری باشد!»

ایده ی جهان های موازی وجود دنیایی را پیشنهاد می دهد که تحت مهارت پادماده است، درون زمان به قفا می رود، مختصات فضایی آن معکوس جهان ما است و در مقیاسی بزرگ از قاعده ی رادیکال تقارن سی تی اثر پیروی می کند. یک مقاله ی نظریه ایده ی جهان دارای تقارن سی تی پی را بوسیله آشکارسازی های نامعمول آنیتا وفاق داده است. متاسفانه، نحوه ی بسترسازی این ایده در مقاله ی حقیقی از خبر زرد و پرتکرار «کشف جهان موازی بوسیله دست ناسا» به کلی حذف شده است.

گورهام بوسیله ساینس آلرت گفت «در این مورد از فراغت هویدا یک یا چند روزنامه نگاره بوسیله سراغ مقاله ای رفته اند که تأییدشده نبود و به دلایلی که روشن نیست، استیناف ها و مقاله هایی را به ما نسبت داده اند که هرگز ننوشته ایم. تئوری ها نظیر آن نمونه های مربوط به جهان های موازی را خیر ما و خیر هیچگاه کدام از همکارانمان در هیچ یک از نشریات مطرح نکرده ایم.» او افزود : «به همین دلیل است که پیشرفت های علمی ازطریق داوری همتا و تاییدیه ی دیگر پژوهشگران درون فرآیندی آهسته تر تداوم می یابد.»بیشتر بخوانید:مدیر بسرنوشت شوم دچار کردن پروازهای فضایی انسانی ناسا در آستانه پرتاب کرو دراگون استعفا دادشمارش معکوس تا پرتاب تاریخ ساز کپسول کرو دراگون اسپیس ایکساسپیس ایکس و ناسا تام کروز را برای ایفای نقش در فیلمی جدید به محیط می فرستندکاسیو ساعت جدیدی از سری جی شاک را با تم ناسا معرفی کردن کرداسپیس ایکس، بلو ارجین و داینتیکس؛ انبازی های برگزیده ناسا برای ساخت سطح نشین قمری