خرید و فروش 24

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از وبدا، طبیب محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، تداوی و آموزش پزشکی با اشاره به نزدیک شدن به عید سعادتمند قربان و بخاطر جلوگیری از مصیبت های قابل انتقال بین آدم و حیوان توصیه کرد: از خرید تله زنده خواه گوشت هایی که خارج از بازرسی شبکه اداره دامپزشکی ذبخ و عرضه می شوند خودداری شود. 

وی با اشاره به این که ذبح دام باید صرفا در کشتارگاه ها و مادون نظارت ادارات کل دامپزشکی ایفا شود، گفت: به هیچ نشانی نباید دام را تو منازل و معابر عمومی ذبح کرد. همچنین افرادی که به ذبح دام مشغول هستند باید از وسایل حراست کننده مانند دستکش، چکمه و شکل کم قیمت استفاده کنند و ابزارشان را پس ازآن از ذبح، ضدعفونی کنند و خونابه ها نیز باید بوسیله طریق بهداشتی دفع شود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تو ادامه با تاکید بر این که آدم دام حی را از میادین نمایش مشروع دام تحت دیدن موسسه دامپزشکی خریداری کنند، توضیح انصاف: گوشت دام ذبح شده باید قبل از استعمال به مدت حداقل ۲۴ زمانه در دمای ۴ درجه سانتی گراد داخل یخچال قرار داده شود و شش و سایر امحا و احشای دام پس از ۴۸ شایسته کردن حراست داخل دمای ۴ درجه سانتی گراد مصرف شود.

دکتر روان تو انتها تاکید کرد: به هیچگاه وجه دامی را که دارای علائم بیماری و ناخوشی است ذبح و مصرف نکنید.
  • ۹۹/۰۵/۰۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی