خرید و فروش 24

گروهی از پژوهشگران دانشگاه منچستر به پیشرفت تحلیلی چشم گیری دست یافته اند که به شکل درخورتوجهی احتمال یافتن بود فرازمینی را در کهکشان روش شیری افزایش می دهد. آن ها در این پژوهش متاخر به تحلیل مجدد داده هایی پرداخته اند که می توانند سنگ بنایی متاخر در جست وجوی درک قدر یا بهای چیزی فرازمینی (SETI) باشند.

تیم پژوهشی، نمونه ی آماری جست وجوی وجود فرازمینی را از ۱۴۰۰ ستاره به ۲۸۰ هزار هنرمند رسانده اند. مقابل نتایج، کمتر از ۰.۰۴ درصد از منظومه های ستاره ای دارای پتانسیل میزبانی تمدن های پیشرفته با فناوری های یکسان یا کمی پیشرفته مرطوب نسبت به انسان قرن بیست و یک هستند. پژوهشگرها برای اولین بار از فیلترها و شروط جدیدی برای جست وجوی وجود هوشمند استفاده کردند. در این ضربان وجو تصور می شود دشواری بالقوه ی وجود هوشمند دارای فناوری مخابراتی پیشرفته هستند.

باتوجه به معیارهای یادشده، پژوهشگرها تنها قادر به کشف تمدن های پیشرفته و هوشمندی هستند که از امواج رادیویی برای برقراری بستگی استفاده می کنند و درنتیجه نمی توانند صرفا شکل سهل ی بود یا تمدن های غیرپیشرفته را پیدا کنند.

پژوهشگرها بر اساس داده های فضاپیمای گایا متعلق بوسیله آژانس فضایی اروپا، به محاسبه ی مجدد محدودیت ها روی ستاره های موجود در میدان رویت تلسکوپ رادیویی پرداختند. فضاپیمای گایا تاکنون به قطع گیری بور ی بیش از یک میلیارد هنرپیشه پرداخته است. آن ها با گزینش ستاره های دوردست (تا مسافت ۳۳ هزار سال نوری) می توانند مجموعه انتخاب های محتمل را از ۱۳۲۷ به بیش از ۲۸۸ هزار ستاره برسانند.مقاله های مرتبط:بشر در سال ۲۰۲۰ موفق بوسیله یافتن حیات فرازمینی هوشمند خواهد شد؟حیات هوشمند روی زمین؛ رویدادی نادر یا معمول؟

بوسیله عقیده ی مایک گرت، تو جست وجوهای قبلی بود هوشمند فرازمینی، ستاره های دورتری که تو محدوده ی حساسیت تلسکوپ ها قرار دارند به عنوان هدف حقیقی درون نظر محزون نمی شدند؛ ولی گایا همه چیز را تحول عدل. گرت می افزاید: با دانستن مسافت و موقعیت ستاره ها می نبوغ نبض وجوی حیات هوشمند فرازمینی را به کل کهکشان یا فراتر از آن توسعه داد. انتظار داریم داخل پژوهش های آینده ی SETI از این رویکرد کاربرد شود. با مصرف از نتایج می توانیم محدودیت هایی را بخاطر فرستنده های احتمالی بود فرازمینی قرار دهیم که با فناوری قرن بیست و یک قابل ترقی هستند. از میان ۱۶۰۰ ستاره ی نزدیک که داخل فاصله ی کمتر از ۳۳۰ سال نوری از زمین استراحت دارند، احتمال وجود حیات هوشمند و برخورداری آن از فرستنده هایی پرعضله تیز و قدرتمندتر از فرستنده های ما حداکثر یک عدد است. به همین دلیل دنیاهای مسکونی که تمدن پیشرفته رطوبت نسبت به ما دارند، زیاد کمیاب اند.

فیلترهای این پژوهش از دقیق ترین فردی هایی هستند که تاکنون برای جست وجوی حیات هوشمند فرازمینی به کار رفته اند. علاوه به خشکی امدن این، پژوهشگرها بخاطر مقدماتی وعده از انواع بازیگر ها داخل این خیز وجو مصرف کرده اند. نمونه ها شامل مجموعه ای وسیعی از ستاره ها از عموم هنرمند های غول آسا تا کوتوله های سفید هستند.بیشتر بخوانید:چین به تازگی فضاپیمای مبهم چندبارمصرف جدیدی را پرتاب کرداسپیس ایکس نسخه آزمایشی تمام معادل SN6 استارشیپ را بوسیله پرواز درآورداخترشناسان می گویند عظیم ترین ادغام سیاه چاله ای کشف شده را خبر کرده اند۱۰۱امین پرتاب اسپیس ایکس با ارسال دسته دوازدهم استارلینک نما خورداسپیس ایکس پیدایش موشک سوپر امید را به زودی آغاز خواهد کرد