خرید و فروش 24

بهای مقدار گوناگون تلفن همراه در روزهای اخیر روندی به شدت افزایشی پیش گرفته است. با شیوع کرونا در سراسر دنیا، آموزش مجازی در کامل کشورها در دستورکار فراغت گرفت و حاجت به خدمات الکترونیکی تو تمام ابعاد زندگی بیشتر احساس شد. این عوامل درکنار افزایش نرخ ارز درون قلمرو ما، به معضلی شدید در سودا موبایل، تبلت، لپ تاپ و کالا جانبی تبدیل شد. مانند بسیاری از کالاهای وارداتی دیگر، تغییر تو ارزش میدان تلفن همراه مستقیم بوسیله قیمت ارز موقوف است. درحال حاضر، مقدار ارز از ۲۷ هزاره تومان نیز عبور کرده و درمقایسه با سه هفته ی گذشته، حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است. نرخ جهانی موبایل همچنین به برهان افزایش قیمت خراش با نمو ۱۰ تا ۱۵ درصدی مواجه شد. حال علاوه بر افزایش ارزش ارز درون ایران و افزایش ارج خراش درون جهان، اختلال ۴۵ بسرعت در تخصیص ارز بخاطر واردات موبایل به قلمرو نیز از دیگر دلایل لرز قیمت موبایل در بازار است.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه واردکنندگان موبایل و تبلت و متاع جانبی، امیر اسحاقی، دبیر اجرایی انجمن، درباره ی وضعیت تأمین موبایل موردنیاز در کشور اطلاع دادن کرد که در ۴۵ روز گذشته، ارزی برای واردات موبایل بوسیله شرکت های واردکننده ی موبایل اختصاص داده نشده و این پیوستگی بوسیله کاهش موجودی انبازی ها و ناتوانی آن ها در تأمین حاجت راسته نیز منجر شده است. سخن سنج اجرایی انجمن واردکنندگان موبایل اضافه کرد که انحصار نیافتن ارز و ناتوانی در تأمین موبایل درون روزهایی که تقاضا به دلیل غیرحضوری شدن دبستان ها و دانشگاه ها چند برابر شده، به برهم نوشانیدن اعتدال بین نمایش و تقاضا و ایجاد علف هرزه قیمتی در راسته منجر شده است.

اسحاقی با رمز به لزوم ایجاد تعادل در بازار، توضیح عدالت که درحال حاضر، بیش از ۳۵۰ انبازی مجوز واردات رسمی موبایل را اخذ کرده اند که از این میان ۱۷۰ شرکت از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون موفق شده اند تلفن همراه به کشور وارد کنند. بوسیله گفته ی اسحاقی، طبق آمارهای سامانه ی همتا، در نیمه ی شروع سال جاری (از فروردین تا شهریور ۱۳۹۹) تعداد ۶/۵ میلیون دستگاه موبایل تو کشور رجیستری شده که از این میان، ثبت ۵۰۰ هزار مایه ازطریق رویه ی مسافری بوده است؛ مایه هایی که عمدتا متعلق به برند آیفون بودند و بوسیله عارض قاچاق دانا سرزمین شدند.

نویسنده اجرایی سندیکا واردکنندگان موبایل و تبلت و لوازم جانبی اعلام کرد که براساس آمارهای دریافتی حدود ۱/۵ میلیون دستگاه موبایل کوشا نشده در کشور بود دارد که از این تعداد تقریبا ۶۰۰ هزار وسیله گوشی فیچرفون (غیرهوشمند) و ۹۰۰ هزار مایه موبایل های هوشمند است. به گفته ی اسحاقی، این تعداد گوشی ذکر شده در سطح خرده فروشی و فروشگاه ها موجود هستند؛ بااین حال، تجربه علامت داده است پایگاه پشتیبان موردنیاز که باعث ایجاد اطمینان خاطر تو راسته می شود، باید تقریبا ۳/۵ میلیون دستگاه موبایل باشد.مقاله های مرتبط:اجاره گذرنامه برای رجیستر تلفن همراه به ۵ میلیون تومان رسیدقیمت گوشی ، تبلت و لپ تاپ با آغاز به فقره مدارس بین ۱۰ تا ۱۵ درصد گران شد

اسحاقی به بار جریان ناشی از ترس کاستی لوازم در میدان نیز رمز کرد و توضیح عدالت که سیری کالایی با تقاضای فراوان باعث رقابت در سطح توزیع می شود و بدین ترتیب، ایجاد تعادل بین عرضه و دعوی موجب تعدیل قیمت ها در سطح عرضه و تکه فروشی خواهد شد. اسحاقی امتداد داد که در وضعیت کنونی، خیر تنها ارز بخاطر واردات موبایل تخصیص نمی یابد؛ بلکه ثبت وصیت شریک ها همچنین بوسیله دلیل اجرای ضابطه سقف و سابقه ناجور شده است و سندیکا واردکنندگان موبایل تو ماه های مرداد و شهریور با کاهش ۲۰ یکسانی ثبت سفارش درمقایسه با تیر رو به رو شده است.

بوسیله گفته ی اسحاقی، اختلال درون تأمین لوازم انگیزه شده است معیار موجودی رخت در حلقه ی تأمین نگران کننده شود و همین بغرنج بار روانی در سطح خرده فروشی را تکثیر داده و نگرانی آن ها را برای جایگزین کردن کالایی که امروز فروخته می شوند، دوچندان کرده است. اسحاقی اخبار کرد که برای دورکردن فشار روانی از میدان موبایل باید اقداماتی ادا شود و این اقدامات تو جلسات اخیر انجمن با مسئولان ذی ربط وزارت صمت، بانک مرکزی، سامانه همتا، سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطرح شد و با همراهی ذی نفعان دولتی درون حال پیگیری است.

ادیب انجمن واردکنندگان موبایل بوسیله عنوان طرف مشورتی شانس تو حوزه ی تلفن همراه با حساسیت شرایط اقتصادی کشور، از دستگاه های دولتی غبطه تا گشایشی مستمر و مقاوم درزمینه ی تخصیص ارز برای واردات موبایل تو پیش گیرند. وی از عرضه ی پیشنهادهایی درباره ی اصلاح قانون سقف و سابقه شناسایی داد و اضافه کرد که این انجمن امیدوار است با اعمال اصلاحات پیشنهادی، ثبت سفارهای موبایل آغاز شود و با این دو اقدام، احتیاج میدان تأمین و کالای موبایل به سطح اشباع برسد.

درون طریق «سقف و سابقه» شرکت هایی که عزیمت دارند اولین بار تلفن همراه وارد کنند، نمی توانند بسیار از ۵۰۰ هزار دلار موبایل ملتفت قلمرو کنند. بخاطر فعالان باسابقه نمدار این عرصه همچنین قاعده شرایطی دیگر نظر گرفته است. در این قانون، شرکت هایی که در سال های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ تلفن همراه وارد می کردند، میانگین کالاهایی که در این دو سال وارد کشور کرده اند، اندازه حلال واردات و فعالیت آن ها را درون سال سیال صریح می کند. بخاطر مثال، اگر شرکتی درون دو سال اخیر یک میلیون دلار تلفن همراه مخبر کرده باشد، میانگین این خرج سقف حلال فعالیت آن شریک در سال پیش رو است. دبیر انجمن واردکنندگان موبایل تو اطلاعیه ی خود اعلام کرد که به عنوان تشکل تخصصی مدخل خصوصی طولانی مجاهدت خویشتن را برای پس دادن آرامش به بازار تلفن همراه خواهد کرد؛ بااین حال، لازمه ی دستیابی بوسیله این هدف اقدام سریع دستگاه ها و ذی نفعان دولتی داخل تخصیص ارز و اصلاح نحو ها است.بیشتر بخوانید:اختلال داخل دسترسی به نسخه تحت وب واتساپ داخل بکلی کشوراجاره گذرنامه برای رجیستر تلفن همراه به ۵ میلیون تومان رسیددر رویداد سکوی پرتاب ۷میلیارد تومان روی ۳۰ استارتاپ سرمایه گذاری شدهمه گیری ویروس کرونا در ایران از نگاه آمار و ارقام [بوسیله روزرسانی: ۳۰ شهریور ۹۹]احراز هویت کاربران پلتفرم های آگهی آنلاین مسکن و خودرو از ابتدای مهرماه قهری است
  • ۹۹/۰۷/۰۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی