خرید و فروش 24

خطرهای خیره شدن مستقیم به اشاره گرهای لیرز کاملا اثبات شده است؛ اما پیوستگی ناخوشایندی که برای نوجوانی از اوهایو افتاد، هشداری در این باره است که نشانگرهای مذکور می توانند درون مدت بسیار کوتاهی آسیبی دائمی به چشمان و سررشته بزنند.

در گزارش پزشکی ای که اخیرا منتشر شد، پزشکان موردی را گزارش می کنند که در آن نوجوانی دم بازی لیزری با دوستانش، چندین لحظه بوسیله رمز گر لیزر خیره شده بود. این مایه اسباب بازی رمز گر لیزر حیات که برای آموزش حیوانات مدل سازی شده است. به گفته ی پژوهشگران، درحالی که چنین مایه هایی اغلب بوسیله نشانی لیزرهای ناچیز توان تبلیغ می شوند، شواهد موجود درباره ی واردشدن آسیب بوسیله شبکیه به برهان خیره شدن به چنین اشاره گرهایی علامت می دهد تا اینکه اگر مردم اطلاع نداشته باشند، خطر حاصل از کاربرد ی نادرست از این ابزارها در حال تکثیر است. پژوهشگران در گزارش خویشتن توضیح می دهند:تصور می شود افزایش دسترسی و توان خروجی بیشتر و ساخت دستگاه های براق کننده طول موج های آبی و سبز در این آسیب ها مؤثر باشد. اگرچه معمولا این اعتقاد حیات دارد که آن ها بی سربزرگی هستند، حتی مواجهه ی کوتاه با چشم می تواند بوسیله از مشت دادن دائم سررشته منجر شود و به ویژه کودکان درمعرض سربزرگی هستند.

متأسفانه این دقیقا اتفاقی است که برای نوجوان مطالعه شده رخ عدل. با اینکه او فقط چند نفس مستقیما به لیزر نگاه کرده بود، بالافاصله پس از آن و به مدت چند دقیقه دچار نوعی کاهش سررشته شد. پنج ماه پس از حادثه، نوجوان مذکور که دچار تاری دید پیش رونده و کاهش بینایی قلیل داخل چشم راست خویشتن شده بود، نزد چشم پزشکی بوسیله نامفردریک دیویدورف رفت. در آن زمان گفت که درحالی که چشم چپش سپرده است، گاهی نمی تواند با چشم عبث خویشتن حروف را خلال خواندن متن ببیند. آزمایش ها علامت داد که بخشی از دقت بینایی چشم راست او کاسته شده است؛ ولی سررشته چشم چپ او غریزی بود. درون مراجعه ی بعدی که ۶ ماه بعد بود، دقت بینایی او داخل هر دو چشم به سطح طبیعی روان بود؛ اما آن نتایجِ ظاهرا مثبت کبود شدگی ی واردشده بوسیله درون چشم را علامت نمی عدل.



دو ضایعه ی بزرگ و مناطق کوچک زیرفون تخریب سلول های مخروطی چشم عبث

دیویدورف با استعمال از سیستم اسکن نوری با وضوح متجاوز آسیب واردشده به شبیکه ی چشم نوجوان یادشده را دید که در آن، طاس مناطق سلول های گیرنده ی نوری حساس به تلالو (مخروطی و سیلندر ای) از بین رفته بودند. دیویدورف می گوید: «در آنجا چیزی سرمد نمانده است. مناطق آسیب دیده تهی از سلول های مخروطی هستند.» مشکل نوجوان سوختگی ماکولای شاگرد از لیزر تشخیص داده شد و هیچ وضعیت دیگری توضیح دهنده ی کاهش بینایی او نبود.

پژوهشگران با استفاده از سیستم نوری پرقدرتی به اشتهار AO-OCT-SLO، می توانند سلول های شبیکه را به رخ تکی بشمارند. درباره ی بیمار تجسس شده به دید می رسید ضایعات شاگرد از لیزر سلول های گیرنده ی نوری شبیکه ی چشم را از بین اسیر باشد. دو ضایعه داخل چشم ضایع و یک ضایعه در چشم چپ اتفاق افتاده وجود.

بوسیله نظر می رسید با گذشت زمان جریحه نوجوان بهتر شود؛ اگرچه به عقیده ی پژوهشگران بهبودی کامل رخ نمی دهد. چشم نوجوان در دو بخت در ۱۱ و ۲۰ ماه پس از جراحت، با استفاده از مایه معاینه ی چشم (افتالموسکوپ) تجسس شد. در این دوره، پژوهشگران کاهش اندکی در اندازه ی ضایعات مشاهده کردند. دیویدورف می گوید: «بهبودی کامل رخ نمی دهد و همیشه جای آسیب دیدگی در چشم باقی می ماند.»

امیدواریم با گذشت زمان وضعیت چشم نوجوان بهبود پیدا کند؛ اما تجربه ی وی هشدار ارزشمندی است که خطرهای شاگرد از این ابزارهای کوچک و ابزار ورزش ها را برای چشم آدم بوسیله ما یادآوری می بطی ء. این حکم به ویژه با درنظر شهود این مسئله شکوه بیشتری پیدا می بطی ء که آگاهی از قدرت لیزر اختصاص شاق یا ناممکن است،. درحالی که فدایی پژوهش های گذشته نشان می دهند درباره ی خطرهای این ابزارها مبالغه شده است، مورد ناگوار گزارش شده مستقیما خلاف آن را نشان می دهد. نویسندگان توضیح می دهند:لیزرهای دستی می توانند ازنظر توان از اندک از ۵ میلی وات (نشانگرهای لیزر معمولی) تا متجاوز از ۱،۲۰۰ میلی وات (لیزرهای آبی پرتوان که می توانند سیگار یا آتش را از طرز دور روبرو کنند) متغیر باشند. مصرف ی نادرست می تواند به جراحات شبکیه منجر شود یا فقط در سطح خارجی شبکیه بماند خواه اینکه سوراخ های ماکولا با ضخامت کامل را باعث شود.

نتایج این مطالعه درون مجله ی Retinal Cases
  • ۹۹/۰۷/۰۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی