خرید و فروش 24

دیزنی درون درخت سرو استریم دیزنی پلاس ( Disney) و دیگر شبکه های آنلاین خود (هولو و ESPN) تمام پولی که کاربر پرداخت می کند، بخاطر خویشتن برمی دارد؛ این یعنی در دیزنی پلاس برضد سالن های سینما و پلتفرم های دیجیتال همانند آیتونز و حتی سیستم بیع نسخه های فیزیکی فیلم ها، شرکت دیزنی درآمد خود را با هیچ طبیعت دیگری شریک نمی شود. با توجه به هزینه های پخش فیلم سینمایی، سینماها همواره ۵۰ درصد پول سودا هر بلیط را می گیرند.

تو بازار فروش نسخه های بلو-ری فیلم ها بخشی از پول به فروشندگان، همکاری تولیدکننده ی فیلم و تیم های دیگر علاقه دارد. تا اینکه وقتی دیزنی فیلم خویشتن را در آیتونز می فروشد، فقط ۷۰ تا ۸۰ درصد مبلغ پرداخت شده توسط مخاطب را بوسیله دست می آورد؛ بااین حال در دیزنی پلاس تمامی پول بوسیله خود دیزنی می رسد.

از ماه ها قبل برای مان مشخص بود که به برهان سودآور بودن پلتفرم های استریم محتوا، دیزنی سرود دارد به طور جدی در این حوزه متمرکز شود. انتظار نداشتیم دگرگونی در استراتژی های دیزنی به این زودی رخ دهد؛ اما دنیاگیریویروس کرونا اوضاع را دگرگونی داد و باعث عقب انداختن فرایند تحول استراتژی دیزنی شد. کووید ۱۹ ضررهای زیادی به صنعتی سینما باخبر کرد و می کند. به همین دلیل اکنون دیزنی بوسیله صورت کامل در حال تغییر ساختار مستخدم و مالی خود برای بردن سرویس های استریم به ترجیح اول و ارجاع «ساخت و اکران فیلم سینمایی» بوسیله رتبه ی دوم است.

دیزنی به رخساره رسمی اعلام کرد که درون آینده ای نزدیک تمامی واحدهای تولید محتوا را متحد می کند تا این واحدهای تجاری تمرکز خود را روی ایجاد و پخش محتوا از شبکه های هولو، دیزنی پلاس، ای اس پی ان و  استار بگذارند. حتی تبلیغات شرکت از این بوسیله بعد به جای تمرکز روی فراخوانی مخاطب بوسیله سینماها، بیشتر روی تبدیل کردن شاهد به مشترک دیزنی پلاس دم می گذارد.

تحلیلگری حرفه ای می گوید دیزنی فرع ی خاصی به سینماها، پلتفرم های دیجیتال جاهل اختصاصی و حتی فروش بلو-ری ، DVD و بلو-ری 4K Ultra HD ندارد. مدتی قبل هم به رخ رسمی مشخص شد که  دیزنی برای افزودن توجه به دیزنی پلاس، تولید نسخه های فیزیکی فیلم ها را کاهش می دهد.  اب چیپک، مدیرعامل دیزنی، اعلام کرد: این تصمیم فقط به عهد شیوع ویروس کرونا محدود نمی شود و تغییری دائمی تو برنامه های ما به حیات می آورد. دیزنی تو هر حالت مبتلا لول به این سمت بود. دنیاگیری کرونا باعث شد سرعت دگرگونی شدن سرویس استریم به ترجیح اصلی ما افزودن برملا نرم. دیزنی اکنون بیشتر از ۱۰۰ میلیون مشترک درون شبکه های آنلاین عام خود دارد؛ جمعیتی که بیشتر از نیمی از آن را مشترکین دیزنی پلاس تشکیل می دهند.

یکی از مهم ترین دلایل اتخاذ این تصمیم توسط دیزنی، تکثیر سرمایه گذاری  دن لوئب در شرکت است. او باور اضافی بوسیله اکران فیلم داخل سینما ندارد و معتقد است دیزنی باید فقط روی شبکه های استریم اختصاصی خویشتن متمرکز باشد. او می گوید: «اکثر سرمایه گذارها همین را می خواهند. دیزنی باید بنیانی ترین آغازکننده ی این لول به سمت آینده ی مشغولیت های تلویزیونی باشد؛ جایی که ارائه ی مستقیم فیلم در خانه به مخاطب بیشتر از اکران آن داخل سینما وقار دارد.»

دیزنی اخبار کرد تیم مدیریتی حقیقی خود را مشغول دستور کار ریزی بخاطر شبکه های استریم می درنگ. این خبرِ سراسیمه کننده برای تمامی سینماهای دنیا، وقتی از راه رسید که چندین و چند سینمادار و مستخدم سالن های پخش فیلم، از عدم اکران انیمیشن Soul ابراز ناراحتی قطعی کرده بودند.

چیپک صحبت های خود را این روش اتمام کرد: شرکت مبتلا آزمون و خطا برای درک کامل نحوه ی تنظیم بودجه و روش خرید فیلم ها و سریال ها به مخاطب در دیزنی پلاس می شود. «مولان» با ارزش ۳۰ دلار پخش شد و Soul قیمت جداگانه ندارد و صرفا داشتن اشتراک دیزنی پلاس برای تماشای آن تو دسامبر ۲۰۲۰ (آذر و دی ۱۳۹۹) کافی است. ولی داخل یک نکته شکی نیست؛ مخاطبان به تماشای فیلم در پلتفرم آنلاین تعلق دارند و سینما برای آن ها اهمیت زیادی ندارد. ما نیز از خواسته های مخاطبان خود پیروی می کنیم.

آیا واقعا این نعوظ است؟ آن غم در زمانی که تعداد زیادی از مخاطبان تو چندین و چند ناحیه دنیا نشان داده اند که مشتاق پشتیبانی از سالن های سینما هستند. اکنون تعداد سزاوار سرزنش توجهی از سینماهای دنیا مجبور بوسیله تعطیلی شده اند. البته خارج از آمریکا و بریتانیا اوضاع چندان بد زدودن و مثلا فیلم Tenet درون کشورهای متنوع مثل ژاپن، خرید بسیار انعام تجربه می درنگ.  مقاله ی مرتبط:چگونه کرونا سینما را حداقل تا ۵ سال تحت تأثیر خود فراغت خواهد داد؟

بنا بوسیله گفته ی  رابی کالین  و بسیاری از تحلیل گرهای دیگر، اگر تا فرجام سومین ماه سال آینده ی میلادی با اکران گشاد ی فیلم های مبصر مواجه نشویم، بازار سینما کوچک تر خواهد شد و در پی آن افراد یدکی بی حکم می شوند، سینماهای پرتعدادی بخاطر همیشه تعطیلی و ورشکستگی را می پذیرند و سینما دگرگون می شود.

در صورتی که واقعا دیزنی و دیگر استودیوها بخواهند فیلم های بیشتری را با تأخیر اکران کنند یا سراغ پخش آنلاین آن ها بروند، تقریبا همگی چیز دگرگونی خواهد کرد؛ زیرا با ظهر کردن رویه های سودآوری جدید و تنظیم شدید مرطوب بودجه، چند سنخ از فیلم سازی برای همیشه از بین می جوی. امروز سرنوشت سینماها غیر شایان پیش بینی تر از قدیم است.

پس از اطلاع دادن این خبر، نرخ سهام دیزنی پنج درصد افزایش پیدا کرد.بیشتر بخوانید:گوگل آنالیتیکس با فناوری یادگیری ماشین آپدیت شدآیفون 12؛ بهترین گزینه برای پشتیبانی از اینترنت 5Gگوگل تغییرات متاخر اتومبیل جستجو را معرفی کردوردپرس امکان تبدیل خودکار متن سایت به لفافه توییت را حاضر می کندتوییتر با محتوای نادرست درباره ی هولوکاست مقابله می کند
  • ۹۹/۰۷/۲۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی